וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ימים של תום בפסטיבל

מיכל גלנטי

עודכן לאחרונה: 20.12.2022 / 8:33

דני מימראן, רוני מהדב-לוין וסטפן פרייס. סיון פרג',
דני מימראן, רוני מהדב-לוין וסטפן פרייס/סיון פרג'

במוצאי שבת נפתח בסינימטק בירושלים, פסטיבל הקולנוע היהודי ירושלים ה-24. אל אירוע הפתיחה החגיגי הגיעו מאות אורחים, צופים ומוזמנים ובראשם: ראש העיר ירושלים - משה ליאון; יו"ר הועד המנהל של סינמטק ירושלים - דני מימראן; מנהל פסטיבל הקולנוע היהודי ירושלים -רוני מהדב-לוין; והמנהלת האמנותית של הפסטיבל - דניאלה תורגמן.

בערב הפתיחה גם הוצגה התערוכה הקולינרית: "לא רק אוכל: עיצוב הזהות הלאומית דרך המטבח". התערוכה כוללת אסופה חדשה של קטעים מארכיון הסרטים הישראלי שצולמו בין שנות ה-20 לשנות ה-70 של המאה הקודמת, ונבחרו על ידי העיתונאית וחוקרת האוכל רונית ורד.

בהמשך הערב הוקרן סרט הפתיחה של הפסטיבל: "ימים של תום" שביים הבמאי האמריקני ג'יימס גריי. מדובר בדרמת התבגרות בכיכובם של אנתוני הופקינס, אן האת'ווי וג'רמי סטרונג, המתארת את חייה של משפחה יהודית בניו יורק בתחילת שנות השמונים של המאה הקודמת. הסרט מתעד את זיכרונות הילדות של ג'יימס גריי, שכתב וביים אותו.

בין האורחים הנוספים שהגיעו לערב הפתיחה: מנהל המכון הצרפתי בישראל ג'ורג' דיאנר; הבמאי והשחקן הצרפתי סטפן פרייס (במאי הסרט "המקום בו החיים מתחילים" שיוקרן בפסטיבל); המאייר הישראלי מישל קישקה (שהסרט "הסודות של אבי" הוא עיבוד מרגש לרומן הגרפי פרי מכחולו), ענת ריבלין ועוד.

מישל קישקה. סיון פרג',
מישל קישקה/סיון פרג'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully