וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות נגד יוקר המחיה: איפה יתקיימו ההפגנות ומתי?

עודכן לאחרונה: 20.12.2022 / 15:00

ההסתדרות שמובילה שורה של צעדי מחאה נגד יוקר המחיה, מעלה הילוך: החל מהיום צפוי גל הפגנות ארצי, בקריאה לממשלה הנכנסת לטפל ביוקר המחיה. ההפגנה הראשונה, בחיפה, התקיימה כבר היום. היכן יתקיימו יתר ההפגנות ומתי? המפה המלאה בפנים

הפגנה נגד יוקר המחיה. חיפה. דוברות ההסתדרות,
מתוך ההפגנה בחיפה שהתקיימה היום/דוברות ההסתדרות

מדינת ישראל אומרת "די!" ויוצאת לרחובות: מאות עובדים וגמלאים מאזור חיפה והסביבה ישתתפו היום בהפגנה שתפתח את גל המחאה הארצי של ההסתדרות נגד יוקר המחיה. במהלך השבועות הקרובים, ובהמשך לקמפיין הדי!, צפויה ההסתדרות לקיים שורה של הפגנות ברחבי הארץ בקריאה לממשלה הנכנסת להפעיל באופן מיידי תכנית חירום להורדת יוקר המחיה. ההפגנה הראשונה, כאמור, תיערך מחר בקריית הממשלה בחיפה בשעה 13:30. פירוט ההפגנות הבאות בהמשך ההודעה.

יודגש כי על אף שהמאבק הנוכחי מופנה למקבלי ההחלטות, ההפגנות לא יישאו אופי פוליטי. ההשפעות של עליית האינפלציה, גל ההתייקרויות במשק, שחיקת שכרם של העובדים והעוני שנגזר על הגמלאים - אינם סוגיה של ימין ושמאל. מאבק הדי! הוא מאבק חברתי ומשתתפי ההפגנות מקרב העובדים, הגמלאים, הוועדים והאיגודים המקצועיים - ישקפו את כל גווני החברה הישראלית.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "מדי יום אנחנו קמים לעוד בשורה על עליית מחירים, ואנחנו לא רואים את הסוף. לא ייתכן שבמדינה עשירה חיים אנשים עניים שלא סוגרים את החודש. זה הזמן של כולנו לומר 'די!'. די להשתוללות, די לאוזלת היד, די להפקרות. אנחנו יוצאים היום לרחובות, מימין ומשמאל, דתיים וחילוניים, עובדים וגמלאים - ודורשים מהממשלה החדשה לעשות פה סדר, להחזיר את השפיות ולפעול להפחתה מיידית ביוקר המחייה.

אני מצפה לראות אתכם, אזרחים ואזרחיות, עומדים בגאווה לצד נציגי ההסתדרות, העובדים והוועדים - ויחד, כחזית אחת ומאוחדת, אומרים באופן חד ונחרץ - לא עוד, לא על הגב של הציבור הישראלי. אנחנו רוצים להתפרנס ולחיות בכבוד. עם הקריאה הזאת נצא כולם לשטח מצפון ועד דרום, כי ביחד יש לנו את הכוח להשפיע. ההסתדרות תמשיך במאבק הצודק הזה ככל שיידרש, ולא נהסס לפעול עד שנראה הירתמות אמיתית של מקבלי ההחלטות ופתרונות מידיים שעוזרים להסיר את החרב הכלכלית שמונפת על החברה הישראלית".

מפת ההפגנות של ההסתדרות נגד יוקר המחיה. דוברות ההסתדרות,
מפת ההפגנות של ההסתדרות נגד יוקר המחיה/דוברות ההסתדרות

מתי יתקיימו ההפגנות והיכן?

נזכיר כי ההפגנות המתוכננות מגיעות לאחר שההסתדרות עלתה עם מסע הסברה בעברית, רוסית וערבית, באתרים, בעיתונות ובמדיות נוספות, תוך הפניית הציבור לעמוד הסבר מפורט על המהלך ולתוכנית הכלכלית להפחתת יוקר המחיה.

בתוכנית להפחתת יוקר המחיה מציגה ההסתדרות את המלצותיה למקבלי ההחלטות במגוון נושאים, בהם: הגדלת הכנסות העובדים, חיזוק ציבור הגמלאים, חינוך ומשפחה, מחירי הדיור, תחבורה, הוצאות חשמל, מים וארנונה. במטה המאבק שותפים ראשי איגודים מקצועיים, ראשי וחברי ועדים, מרחבי ההסתדרות, נציגי הגמלאים ונציגי תנועת הנוער העובד והלומד.

לוח הזמנים המלא להפגנות:

21 בדצמבר - אשדוד
27 בדצמבר - רמלה
28 בדצמבר - אשקלון
3 בינואר 2023 - נהריה
4 בינואר 2023 - נוף הגליל ונצרת
10 בינואר 2023 - רחובות
11 בינואר 2023 - באר שבע
17 בינואר 2023 - תל אביב
18 בינואר 2023 - חדרה
24 בינואר 2023 - ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully