וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת הענק של פרטנר: סיבים אופטיים ב- 600 מיליון שקל

עודכן לאחרונה: 22.12.2022 / 9:58

עסקת ענק בשוק התקשורת: פרטנר רוכשת מבזק זכות שימוש ב-120 אלף קווי סיבים אופטיים תמורת 574 מיליון שקל. הסכום הוא עבור שימוש בקווים ל-15 שנה, עם אופציה לשתי הארכות של 5 שנים כל אחת. אבי גבאי: "המטרה היא להגיע לכל בית בישראל"

סטטיק פרזנטור פרטנר. מיכה לובטון,
סטטיק בקמפיין פרטנר. על פי החברה, העסקה תאפשר להם להגיע לכל בית בישראל/מיכה לובטון

פרטנר ובזק הודיעו על השלמת עסקת ענק בשוק התקשורת בישראל, במסגרתו תשלם פרטנר כ-574 מיליון שקל תמורת 120 אלף קווי סיבים אופטיים של בזק, לתקופה של 15 שנה עם אופציית הארכה לשתי תקופות נוספות, בנות 5 שנים כל אחת.

על פי פרטנר, השלמת העסקה תאפשר לחברה להציע סיבים כמעט לכל משק בית בישראל באופן מידי. עוד נמסר מהחברה, כי ההסכם יאפשר לפרטנר להיות ספקית שירותי הסיבים עם הפריסה הרחבה בישראל, כך שתוכל להציע שירות למירב משקי הבית בארץ, אף במקומות אליהם היא לא צפויה להגיע עם תשתית הסיבים העצמאית שלה, ובכך לחזק את התחרות באזורים אלה לטובת הצרכנים.

פרטנר תוכל להגדיל משמעותית את מספר מנויי הסיבים של החברה, העומד על פי הדוח האחרון על כ-277 אלף לקוחות - המספר הגבוה בשוק, זאת מתוך כ-929 אלף משקי בית אליהם מגיעה תשתית פרטנר פייבר.

מנכ"ל פרטנר אבי גבאי. כפיר סיוון,
מנכ"ל קבוצת פרטנר, אבי גבאי/כפיר סיוון

כאמור, הסכם ה-IRU (זכות שימוש עצמית בלתי חוזרת) נחתם לתקופה קצובה של 15 שנה, עם אופציית הארכה לשתי תקופות נוספות של 5 שנים כל אחת (ובסך הכול 25 שנים), בעלות קווים פחותה מזו שבתקופת ההסכם הראשונה. בנוסף, לחברה ניתנה אופציה לרכוש זכות שימוש ב-48 אלף קווים נוספים, באותם תנאים, במהלך תקופת ההסכם הראשונה. כמו כן, ההסכם מכיל מנגנון שדרוג קצבי הקווים.

זכות השימוש בקווים תינתן ב-5 פעימות שנתיות שוות, משמע 24 אלף קווים בשנה, החל מה-1 בינואר 2023. התמורה הכוללת שתשלם פרטנר לבזק עומדת על כ-574 מיליון שקל בתוספת מע"מ לתקופת ההסכם הראשונה, אשר תחולק לחמישה תשלומים שווים (בהתאם למועדי הפעימות), שישולמו בתחילת כל שנה קלנדרית של השנים 2023 עד 2027. בנוסף, החברה תשלם דמי תחזוקה שנתיים בשיעור של 4% מהתמורה. תנאי העסקה כוללים מנגנון פריסת תשלומים וכן מנגנוני הצמדה. כמו כן, לפרטנר אפשרות להקדמת מועדים הן לעניין זכות השימוש בקווים והן לעניין התשלום בגינה.

מנכ"ל קבוצת פרטנר, אבי גבאי: "העסקה מעניקה לפרטנר אפשרות להגיע מהר יותר עם סיבים אופטיים ללקוחות הטלוויזיה והאינטרנט שלנו ובכלל. העסקה הנוכחית הינה השלב השני באסטרטגית הסיבים של פרטנר, כאשר השלב הראשון התמקד בפריסה המהירה והראשונית ומטרתו של השלב השני היא הגעה לכל משק בית בישראל"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully