וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטרתם מחברת הייטק? אולי זו דווקא הזדמנות

עודכן לאחרונה: 22.12.2022 / 15:25

על רקע הפיטורים בהייטק, חשוב לזכור כי בענף דינמי שבו רבים עוברים ממילא מחברה לחברה, פיטורים מחברה אחת יכולים להיות כרטיס הכניסה לאחרת. למרות הקושי בשוק ההון, יש חברות שגייסו בטרם החל המשבר ועתה הן מעבות את צוות העובדים. שיחה עם שתיים שמגייסות דווקא עכשיו

משרד עובדי הייטק. ShutterStock
עבור רבים, הימים שלאחר ניתוק מסביבת העבודה הם 'תקופת אבל', אבל אחרי שמתעשתים מבינים שמדובר דווקא בהזדמנות/ShutterStock

יש מי שמגייסים

הייטקיסטים, פוטרתם? אולי זהו דווקא יום המזל שלכם, שכן בעוד המעסיק הקודם שלכם מפטר עובדים כדי לצמצם בהוצאות, המתחרה ממול התחיל לפזר קוקטיילים בהפי-האוור השבועית כדי לקלוט אותם לשורותיו. ואם עדיין לא מצאתם אותו, אז פנינו עבורכם לחברות המגייסות ואספנו עבורכם כמה טיפים לחזרה מהירה למעגל העבודה.

התבלבלתם? גם אנחנו. שכן שוק העבודה בענף ההייטק מעולם לא היה לוהט ומבלבל יותר, וזו, אגב, בשורה טובה לעובדים בו.

סביבת העלאת הריבית אמנם פגעה אנושות במאות חברות הייטק שזקוקות למזומנים לטובת המשך פעילותן, ואינן מצליחות לגייסם בשל סגירת כיסי המשקיעים. אך לצידן מאות חברות אחרות סיימו גיוסים של עשרות ומאות מיליוני דולרים עוד לפני תחילת 2022 - ואלה רק מאיצות את פעילותן.

כך קורה, שבעוד חלקים בתעשייה המתבססת על הון אנושי נאלצים לחתוך בבשר החי כדי לצמצם בהוצאות, בזמן שחלקים אחרים בה מנצלים את המצב כדי לנווט את העובדים ישירות לפס הייצור שלהן ולהיענות לצרכי קידום פעילותם.

עדי זמיר, , דירקטורית HR בחברת אופטימוב. Optimove,
עדי זמיר, דירקטורית HR בחברת Optimove/Optimove

בין החברות המגייסות כיום נמצאות Optimove, המפתחות פלטפורמה לאוטומציה שיווקית ולהגדלת מכירות, ו-Bookaway, שפיתחה פלטפורמה לרכישת כרטיסים דיגיטליים לאוטובוסים, מעבורות וטיסות בעיקר במדינות מתפתחות, המגייסות כ-50 עובדים יחד, בין היתר מתחומי הפיתוח, הדאטה, והפיננסים.

עדי זמיר, דירקטורית HR בחברת Optimove הישראלית: "החברה מתכננת לחזק את שורותיה בשנה הקרובה בעיקר בצד הטכנולוגי, ועצם עובדת פיטוריו של עובד אף פעם אינה מהווה מכשלה. הבחינה היחידה שלנו היא רמת התאמתו לתפקיד ולסביבת העבודה בחברה.

פיטורים הם תמיד חוויה קשה, בין אם בשל סגירת החברה ובין אם מכל סיבה אחרת, אך אחרי כמה 'ימי אבל' שאולי נדרשים, כדאי להפיק תועלות מהמשבר כדוגמת חידוד כיוון הקריירה.

פשוט לשבת ולהבין מה אוהבים ורוצים לעשות, במה אנחנו טובים, באילו חלקים בעבודה נהנינו יותר ואלו פחות, מה חשוב לי במקום העבודה הבא, אלו אתגרים מציבים עצמנו, אלו תנאים יספקו אותנו, ומשם להתחיל לחפש את המקום האידיאלי עבורנו.

בהקשר זה חשוב לציין, כי יש חשיבות באי העלאת דברים שליליים על מקום העבודה הקודם, ולהעלות את הגרסה הכי מאופקת של האמת, לצד הפערים בציפיות או בחוסר ההתאמה לאופי החברה הקודמת.

כמי שאחראית על משאבי אנוש בחברה שכעת מגייסת, אני יכולה להעיד שחשוב לי לשמוע שהמועמד או המועמדת יודעים לסיים כל התקשרות בצורה נאותה ומכובדת, תוך סגירת הקצוות והעברת התפקיד והמידעים הקשורים בו בצורה מסודרת. כשזה קורה, לרוב הפיטורין לא יהוו מכשול לקראת המשרה הבאה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
שירי וקס, מנכ"לית גוטפרנדס. גוטפרנדס,
שירי וקס, מנכ"לית חברת ההשמה גוטפרנדס/גוטפרנדס

אנו נציין, כי דחיפת העובדים חזרה למעגל העבודה הכרחית גם למשק. מסמך שפרסם פורום הכלכלה העולמי באוקטובר האחרון, לדוגמא, העלה כי כשליש מכלל זליגות המשק האמריקאי לתקופות של אבטלה החלו כתוצאה מפיטורים זמניים.

אלו היוו כ-36% מכלל המובטלים האמריקאים בתקופות מיתון ותרמו כ-98% לעלייה באבטלה בתקופת הקורונה.

המחקרים מראים כי המשק, לצד החברות עצמן יתקשו להתאושש כלכלית כשאחוז המובטלים גבוה, לעומת צמצומים המחזירים עובדים חזרה למעגל העבודה תוך מספר חודשים.

שירי וקס, מנכ"לית חברת ההשמה גוטפרנדס, מוסיפה: "בהייטק גם כך עוברים מקום עבודה כל שנתיים שלוש בממוצע, כך שצריך להסתכל על פיטורין כעל הקדמת המאוחר ולא כמשבר, ולהתחיל לחתור לעבודה הבאה.

יש מספר כללי אצבע שיכולים לסייע מאוד למועמדים בכלל, ולמפוטרים בכלל, וביניהם; דאגה למכתבי המלצה או רשימת ממליצים מהארגון, במיוחד אם הפיטורין נעשו כתוצאה מצמצומים.

כמו כן תכינו עצמכם מראש לראיון בדמות הצלחות והישגים עת עבודתכם במקום הקודם, זיכרו לציין כיצד תרמתם למקום העבודה בתפקיד בו כיהנתם, ותפנו תשומת לב שהמעבידים מנסים לאתר כיצד המרואיינים יוכלו לתרום לחברה שלהם, אז כדאי ללמוד על החברה לפני הגעתכם לראיון".

אז אחרי שהכנתם עצמכם נפשית חזרה למעגל העבודה הגיעה הזמן לשדרג את קורות החיים ולהתחיל להפעיל את החברים. וקס מוסיפה, כי "כדאי לעדכן את קורות החיים לצד הלינקדין עם כמה שיותר באז-וורדס של עשייתכם בעבודה האחרונה.

הלינקדאין הפך לאחת הזירות בהן פועלים ופועלות ציידי הכישרונות כדי לאתר עובדים המתאימים לחברות השונות המגייסות, וכדאי שהנוכחות שם תהיה אקטואלית, עכשווית, ומוכוונת העבודה שאתם מחפשים לעצמכם".

להיות ראשונים

זמיר מוסיפה: "טיימינג זה הכל. כאשר משרה מבוקשת נפתחת, לרוב המועמדים הראשונים ששולחים את קורות החיים שלהם זוכים לפנייה (בהנחה שהכישורים מתאימים).

כך שמומלץ להתעדכן באתרי הדרושים/לינקדאין ופורומים שונים על בסיס יומי ואף מס' פעמים ביום, על מנת לתפוס את המשרה כל עוד היא "חמה", ולהיות מהראשונים ששולחים אליה את קורות החיים".

בתעשיית ההייטק טק, עם זאת, לא מעט מגיע בזכות החברים, ואיילת בר-אל אבישר, מגייסת ב-Bookaway מכוונת את המפוטרים "לחפש חברות שמעניינות אתכם באופן אישי, ולחפש בהן חברים או כאלה שחברים מכירים.

ההיכרות תאפשר לכם להגיע לחברה, לשמוע עליה ועל סביבת העבודה בה יותר, ובכך גם להכיר יותר את האפשרויות בה עבורכם. ואולי דרך ההיכרות גם תיווצר הזדמנות, גם אם לעת זו לא פנויה שם משרה.

אני יכולה להעיד כי כמה מהמועמדים הטובים שהגיעו לחברה הגיעו דרך חברים ששמעו שאני מחפשת ויצרו את החיבור עם אותם מועמדים פוטנציאליים. כדי להיות אותו מועמד פוטנציאלי צריך לעבוד על נטוורקינג ולהיפגש עם אנשים כל הזמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully