וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פראט אנד ויטני מאשרים: קיבלנו פניות לרכישת המפעל

עודכן לאחרונה: 22.12.2022 / 15:15

האם 900 עובדים ינצלו מפיטורים? החברה האמריקאית שקיבלה החלטה לסגור את מפעל טכנולוגיית להבים, מאשרת כי קיבלה פניות של גורמים המתעניינים ברכישת המפעל, אך מבהירה כי לא מדובר בהצעות אלא בהתעניינות שלא תידון אלא לאחר עונת החגים בארה"ב

מפעל טכנולוגיית להבים תפן BTL. גיל אליהו, הארץ
מפעל טכנולוגיית להבים. האם אחת מהפניות תבשיל לכדי הצעה קונקרטית לרכישת המפעל?/הארץ, גיל אליהו

אופטימיות זהירה נרשמה היום לגבי מפעל "טכנולוגיות להבים" בנהריה העומד בפני סגירה ו- 900 עובדיו שעלולים לאבד את פרנסתם: בפעם הראשונה מודה חברת "פראט אנד אנד ויטני" האמריקאית, הבעלים של המפעל, שקיבלה פניות מכמה גורמים בישראל המעוניינים ברכישתו, זאת לאחר שהצהירה כמה וכמה פעמים, ביניהם בישיבת וועדת הכספים (שדנה בסגירת המפעל), שאף אחד אינו מעוניין בו.

ל"וואלה" נודע, שנציגי "פראט אנד ויטני" שביקרו בישראל, אמרו לאחד מנציגי הרוכשים הפוטנציאליים, שבגלל חופשת חג המולד, יטופלו הפניות רק בתחילת ינואר. הנכונות לנהל מו"מ למכירת המפעל היא תפנית בגישה של החברה האמריקאית, שעד כה דבקה בהחלטתה לסגור את שעריו ולא למכור אותו, כדי שהטכנולוגיה שלו לא לעבור לידי המתחרים. זאת לאחר שבשנים האחרונות, הפסיק המפעל לקבל הזמנות מחברות מקבילות בשוק, כמו "ג'נרל אלקטריק" ו"רולס רויס", ועבר לייצור עצמי בלבד.

יובל כהן. פורטיסימו,
יובל כהן, פורטיסימו. גם הקרן בתמונת הרכישה/פורטיסימו

משלוש תצא אחת

אם לא ימצא קונה למפעל, הוא ייסגר לצמיתות בשנת 2025, כפי שהודיעה חברת "פראט אנד ויטני", כיוון שלטענתה סוג הלהבים שמיוצרים ב"טכנולוגיות להבים" איננו דרוש יותר לשימוש במנועי הסילון החדשים ולא ניתן להסב אותו ליצור להבים מסוג אחר.

שלוש חברות מעוניינות כרגע ברכישת "טכנולוגיית להבים" ופנו באופן רשמי לחברה כדי לקבל נתונים ראשוניים: קרן פורטיסימו, בניהולו של יובל כהן, הנחשבת לאחת מקרנות ההשקעה הפרטיות הבולטות בישראל ומנהלת נכסים בשווי של 2.6 מיליארד דולר, משקיעה בעיקר בחברות טכנולוגיה ותעשייה בארץ ובחו"ל ולכן רכישת "טכנולוגיית להבים" משתלבת בליבת העיסוק שלה.

קבוצת משקיעים נוספת מסין, המיוצגת על ידי שר הכלכלה לשעבר, שלום שמחון, גם היא מתעניינת ברכישת המפעל, אך ספק אם למדינת ישראל יהיה אינטרס למכור את הידע הצבאי לגורם סיני.

למי שיש ניסיון עבר בעשיית עסקים עם "פראט אנד וויטני", ורכשה שני מפעלים שהיו בבעלותה בעבר, היא קרן פימי, קרן ההשקעות הגדולה בישראל, שנוסדה בשנת 1996 על ידי ישי דוידי, מנהלת 7 מיליארד דולר והשקיעה בכ-100 חברות עד כה.

היא זו שהבריאה את "מנועי בית שמש" שהיה בבעלות חברת בת של "פראט אנד ויטני" (שהביאה את המפעל אל סף קריסה) והבריאה אותו ובשנת 2018 רכשה ממנה את חברת "חישולי כרמל" הכושלת ומזגה אותה עם מנועי בית שמש. הפעילות של טכנולוגיית להבים, תשלים את פעילותה של קרן פימי בתחום מנועי המטוסים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
עמיר פרץ. שירה דיאמנט, פלאש 90
עמיר פרץ, יו"ר התעשייה האווירית. האם יצטרף למתעניינים ברכישה?/פלאש 90, שירה דיאמנט

גם התעשייה האווירית?

יו"ר התעשיה האווירית, עמיר פרץ, לשעבר מזכ"ל ההסתדרות, אמור להיפגש בימים הקרובים עם גורם המעורה בהתנהלות המפעל, כדי לקבל החלטה האם להיכנס למו"מ על רכישת המפעל ולהשאיר את הטכנולוגיה שלו בידיים ישראליות.

מ"פראט אנד וויטני" נמסר בתגובה: "'פארט אנד ויטני' טרם קיבלה הצעה קונקרטית לרכישה. הפניות שהציעו וכללו התעניינות ראשונית, ייבחנו על ידי החברה ויידונו ישירות מול הפונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully