וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל מה שרציתם לדעת על הייטק, והפעם: מה זה יוניקורן?

עודכן לאחרונה: 23.12.2022 / 7:54

לכבוד שמונת הנרות של חנוכה, החלטנו להגיש לכם שמונה מושגי יסוד שקשורים להייטק, גם כדי שתישמעו מבינים יותר בכל פעם שמדברים על הענף שמשגע את הישראלים וגם כי זה פחות משמין מסופגניות. את הפרק הראשון נקדיש ליוניקורן

משרד עובדי הייטק. ShutterStock
יוניקורן. מושג שאנחנו שומעים לא מעט כשמדברים על הצלחת ההייטק הישראלי, אבל למה הכוונה?/ShutterStock

אז מה זה יוניקורן?

יוניקורן, או בשמו בעברית חד קרן, מתאר חברת סטארט-אפ פרטית ששוויה מוערך ביותר ממיליארד דולר. הערכת שווי של חברת סטרט-אפ לרוב מתבצעת בהתחשב בהזדמנויות הצמיחה שלה, מההתפתחות שצופים לה ומהשוק הפוטנציאלי. הערכות שווי נובעות או מסבבי מימון של קרנות הון סיכון גדולות, או כאשר חברה נרכשת ומשלמת בפועל את הערכת השווי (מה שנקרא גם אקזיט). כך למשל, כשפייסבוק רכשה את אינסטגרם במיליארד דולר, אינסטגרם הפכה לבעלת שווי של מיליארד דולר וכיוצא מכך ליוניקורן.

ולמה המונח חד קרן? המונח נתבע על ידי משקיעת הון סיכון בשם איילין לי, שבחרה בחיה חד קרן עקב היותה נדירה (עד בלתי קיימת...), בכדי לתאר את הנדירות הסטטיסטית של מיזמים כה מצליחים.

ישראל כמדינת היוניקורנים

בשנים האחרונות הפכה ישראל לבית הגידול הלוהט של היוניקורנים, או במילים אחרות- פס ייצוא לחדי קרן. בממוצע, כל יוניקורן עשירי בעולם הוא ייצור כחול לבן ואין ספק שעובדה זו שמה את ישראל במרכזה של תעשיית ההייטק העולמית.

על אף שאנחנו חיים במדינה קטנה, הכישרון בה הוא רב. מדינת ישראל מבורכת באנשי מקצוע מעולים בכל תחומי התעשייה, בעלי חוסן מנטלי ונכונות להצליח ולפרוץ גבולות, מה שהוביל למעל מאה חדי קרן מקומיים.

חברת WalkMe הוקמה בשנת 2011, כשענף ההייטק עוד לא הכיר את המושג "יוניקורן" (כי הוא עדיין לא היה קיים). כשבע שנים לאחר מכן, באוגוסט 2018 קיבלה WalkMe את תו היוניקורן.

מה אחרי היוניקורן?

לעיתים, חברות יוניקורן יונפקו לציבור. במקרה של WalkMe, כמעט 3 שנים לאחר הפיכתה ליוניקורן, ביוני 2021 החברה הונפקה בוול סטריט לפי שווי של 2.56 מיליארד דולר והפכה לחברת הטכנולוגיה החמישית מישראל שהונפקה בוול סטריט בשווי של מעל מיליארד דולר. המשמעות של ההנפקה היא שהחברה מציעה לציבור להחזיק חלקים מהחברה, ובכך הופעת מחברה של כמה בעלי מניות בודדים לגוף שמאפשר השקעה של כל מי שמעוניין במניות החברה.

דוגמה ליוניקורן

חברת WalkMe פיתחה טכנולוגיה שנועדה להדריך ולנווט משתמשים על גבי מערכות שונות בארגון ויצרה קטגוריית פעילות חדשה, קטגורית ה-DAP (Digital Adoption Platform). בשנת 2018 הפכה החברה ליוניקורן ובשנה שעברה הונפקה לציבור בנאסד"ק. כיום, החברה מעסיקה 1,200 עובדים הפרוסים ב-10 משרדים ברחבי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully