וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל מה שרציתם לדעת על הייטק, והפעם: מה זה SaaS?

עודכן לאחרונה: 23.12.2022 / 8:00

לכבוד שמונת הנרות של חנוכה, החלטנו להגיש לכם שמונה מושגי יסוד שקשורים להייטק, גם כדי שתישמעו מבינים יותר בכל פעם שמדברים על הענף שמשגע את הישראלים וגם כי זה פחות משמין מסופגניות, והפעם: מה זה SaaS?

עובדת בהייטק. ShutterStock
"Software as a Service", תוכנה כשירות, או בקיצור פתרון SaaS, הוא סטנדרט עבור חברות ומוצרים רבים/ShutterStock

פתרון "Software as a Service", תוכנה כשירות, או בקיצור פתרון SaaS, הוא סטנדרט עבור חברות ומוצרים רבים. אותן תוכנות שפעם היינו משתמשים בהן באמצעות דיסקים או בחיבור USB, והיום אנחנו מגיעים אליהן דרך האינטרנט- הן בעצם SaaS. מוצרי SaaS הם כאלו שעל מנת להשתמש בהם לא נדרש להתקין דבר על המחשב שכן התוכנה פועלת ונגישה בכל מכשיר. בתוכנות מסוג זה מוצעים למשתמש עדכוני תוכנה אוטומטיים ויש להן יכולות גבוהות של אבטחה וגיבוי (מאחר והכל מגובה בענן).

שירותים שרבים משתמשים בהם כיום מהווים תוכנה כשירות (SaaS) ובהם גוגל, זום ואפילו נטפליקס. כלומר, אנחנו משתמשים בגוגל ללא הורדת תוכנה כזו או אחרת. מנגד, ישנם שירותים חיוניים רבים שעדיין נצטרך להתקין על המחשב דוגמת Office.

כמו ברוב שירותי הענן, המשתמש לרוב מחויב בתשלום שנתי או חודשי עבור תוכניות SaaS. החיוב לרוב יתבסס על מאפייני שימוש מסוימים, כגון מספר המשתמשים או מספר העסקאות.

היתרונות של SaaS

מדוע יותר ויותר חברות עוברות לצורה זו של תוכנת SaaS מורשית ואינן מתקינות יותר את האפליקציות באופן מקומי על מכשירי הקצה של העובדים והלקוחות?

תשלום לפי שימוש - המשתמש (בין מדובר בחברה או אדם פרטי) משלם על השירות בו הוא משתמש באופן דיפרנציאלי, כלומר, אם חברה משתמשת בתוכנת הזום לדוגמא על גבי חמישה מחשבים, היא תשלם פחות מאשר במקרה בו הייתה משתמשת בעשרה מחשבים.

יישומים "בוגרים" - ארגונים אינם צריכים עוד לקנות, להתקין, לנהל ולעדכן את התוכנה והחומרה שלהם. במקום זאת, הדבר מתבצע מאחורי הקלעים על ידי החברה שמספקת את התוכנה באופן וירטואלי ואוטומטי עבור המשתמש.

עובדים ניידים - בתקופות של עבודה היברידית, התוכנה במודל הזה זמינה לעובדים מכל מקום עבודה בו הם בוחרים לעבוד.

אין הגבלת מיקום- מאחר והנתונים מאוחסנים בענן, המשתמשים יכולים לגשת לאפליקציות מכל מכשיר המחובר לאינטרנט, וכן במידה ויש תקלה טכנית כל הנתונים נשמרים בענן ומתעדכנים כל העת.

שירותי אחסון מותאמים ללקוח - שירותי ענן מציעים מדרגיות גבוהה, המעניקה לחברות אפשרות להשתמש בכל פעם בכמות אחרת של אחסון באופן שמשפר את יעילות התוכנה, ויצר ביצועים מהירים יותר.

תוכנת SaaS מבית Atera

Atera מציעה פתרון מקיף לאנשי IT, הכולל את כלל המוצרים החיוניים במטרה להעניק תמיכה מיטבית ללקוחותיה. הפתרון כולל ניטור וניהול מרחוק בעלי ביצועים גבוהים, ניהול תיקונים, מרכז סיוע וכלים שימושיים רבים אחרים. התוכנה שפיתחנו מאפשרת לתמוך בצורה מיטבית בלקוחותינו, בעבודתם היומיומית עם פתרונות תוכנה מותאמים אישית.

Atera מציעה את שירותיה דרך הענן כ-SaaS, כך שאין צורך להתקין דבר ותוכלו לגשת ל-Atera במהירות ובקלות דרך הסמארטפון שלכם או כל מכשיר אחר.

נכתב ע"י ניר אלהרר, סמנכ"ל שיווק, אטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully