וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל מה שרציתם לדעת על הייטק, והפעם: מה זה סייבר?

עודכן לאחרונה: 24.12.2022 / 8:02

לכבוד שמונת הנרות של חנוכה, החלטנו להגיש לכם שמונה מושגי יסוד שקשורים להייטק, גם כדי שתישמעו מבינים יותר בכל פעם שמדברים על הענף שמשגע את הישראלים וגם כי זה פחות משמין מסופגניות, והפעם: מה זה סייבר?

סייבר. ShutterStock
סייבר, מושג שאנו נחשפים אליו בעיקר כשמתבצעות התקפות של האקרים, אבל מה זה בדיוק?/ShutterStock

סייבר הוא מושג כללי להגנה על מחשבים, שרתים, מכשירים ניידים, מערכות אלקטרוניות, רשתות ונתונים מפני התקפות זדוניות. תחום זה נקרא בנוסף אבטחת מידע או אבטחת סייבר (Cyber Security) ומטרת העל שלו היא להגן עלינו מפני פריצות וגניבות מידע.

שגיא בר צבי, מנהל בכיר בארגון המכירות בתופין מסביר על סייבר:

הסייבר פוגש אותנו כמעט בכל תחום בחיינו. כמעט כל מכשיר שאנחנו עובדים או משתמשים בו צריך איזושהי הגנת סייבר. למשל, כשאנחנו מתחברים לאפליקציה של הבנק אנחנו רוצים לדעת שישנה הגנה מגניבת המידע שלנו, שאין אפשרות להשתלטות או מעקב מרחוק על ידי גורם עוין. כאשר אנחנו רוצים לשמוע מוזיקה בספוטיפיי או לראות סדרה בנטפליקס, חשוב לנו לדעת שהשירות יהיה זמין לנו בכל מקום וכל זמן. בגלל הדוגמאות האלו ועוד רבות אחרות שפוגשות אותנו בחיי היומיום, ההגנה הזאת חשובה כל כך. ההגנה מתחלקת למספר תחומים גם היא:

- הגנה על המידע בארגונים מפני שינויים זדוניים ודליפת המידע.
- הגבלת הגישה למידע על ידי הגנה על הפרטיות והזכויות.
- שמירה על זמינות המידע למשתמש המורשה בכל רגע נתון.

סייבר מתחלק למספר תחומים:
1. אבטחת יישומים (Application Security) - כיום ארגונים נדרשים להגן על הפרטיות של המשתמשים שגולשים באתרים שלהם, וכמובן על מידע רגיש כמו מספר כרטיס אשראי או פרטים אישיים. למשל כאשר אנחנו מבצעים רכישה של משהו אונליין, אנחנו רוצים לדעת שזה בטוח למסור את פרטי האשראי שלנו לאותו האתר.

2. אבטחת רשת (Network Security) - תהליך אבטחת השרתים, הרשת שמחברת ביניהם וכל מה שקשור בהם. אבטחת רשתות נועדה לשמור על זמינות המידע, ועל שלמותו. ללא אבטחת הרשת עצמה אנחנו עלולים למצוא את עצמנו ללא יכולת לגלוש באתר מסוים, לקבל שירות מסוים שאותו אנחנו מקבלים על גבי אותה הרשת.

3. אבטחת ענן (Cloud Security) - בשנים האחרונות יותר ויותר ארגונים עוברים לענן. כלומר, במקום לאחסן נתונים ולהריץ עומסי עבודה על גבי מחשבים מקומיים, ארגונים מעבירים חלק גדול מהפעילות שלהם לשרתים מרוחקים. היות ותחום זה מתפתח בקצב מסחרר, ישנם ניסיונות גוברים לנצל חולשות בתחום חדשני זה. מבחינתנו זה אולי שקוף ולא מורגש אבל מתקפה על שרתים שנמצאים בענן עלולה למנוע מאיתנו גישה לשירות מסוים (נטפליקס - שירות סטרימינג שנמצא כולו בענן).

4. אבטחת IoT - תחום רחב המתייחס לאבטחת מערכות פיזיות כמו חיישנים, מצלמות, ערים חכמות, מכוניות ללא נהג ועוד. תדמיינו סיטואציה שבו מתקפה זדונית כזאת משתלטת על מערכת ברכב שלנו, התוצאות עלולות להיות הרסניות.

כל התחומים הללו והתפתחותם בשנים האחרונות מייצרים הזדמנויות תקיפה חדשות שארגונים נדרשים למנוע. כאמור, ארגונים וחברות רבות נדרשות לתת מענה לסיכונים ההולכים וגוברים. לעתים קרובות אותם חברות יעזרו בכלים הרבים הזמינים היום בשוק על מנת לעזור להם ולמנוע את המתקפה הבאה.

תופין עוסקת במדיניות של אבטחת מידע, שליטה על הנגישות לרשת הארגונית, מי יכול לדבר עם מי ברשת ובענן וכו'. החברה נותנת ללקוחות תמונה מלאה על הנעשה ברשתות שלהם ומיישמת את המדיניות שהלקוחות קובעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully