וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו esh בשדה הפיננסי: בנק חדש נולד בישראל

עודכן לאחרונה: 25.12.2022 / 12:19

בנק חדש בישראל: הבנק "esh" קיבל את רישיון בנק ישראל. הבנק שמאחוריו כמה יזמים מעניינים בראשות ניר צוק. היו"ר המיועד, האוזר: "סינרגיה בין טכנולוגיה לבנקאות"

בנק אש מקבל את הרישיון מבנק ישראל. אורן טסלר,
נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון והמפקח על הבנקים, יאיר אבידן, מעניקים את אישורי ההפעלה לצמרת בנק esh/אורן טסלר

הבוקר העניקו נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון והמפקח על הבנקים יאיר אבידן ליובל אלוני, ניר צוק, אלכס ליברנט ואלון שיין, את הרישיון להקמה, ניהול ושליטה בבנק חדש בישראל בשם - esh.

בנוסף, העניק הנגיד היתר החזקה בבנק לפרופ' שמואל האוזר (יו"ר רשות ני"ע לשעבר), שיכהן כיו"ר הבנק החדש. טקס הענקת הרישיון התקיים היום במשרדי בנק ישראל בירושלים, לאחר שהפיקוח על הבנקים סיים את תהליך הבדיקה להקמת הבנק החדש ובהתייעצות עם ועדת הרישיונות.

על פי הודעת הבנק החדש, esh יציע חשבונות עו"ש ויפנה ללקוחות פרטיים, עצמאיים ותאגידים. הבנק יציע מוצרי פיקדונות, הלוואות, תשלומים וכרטיסי אשראי, ומבוסס על טכנולוגיה ייחודית. מדובר בפלטפורמה מתעדכנת, לומדת, אליה ניתן להוסיף אפליקציות ופיתוחים באופן מהיר לטובת לקוחות הבנק. זו למעשה הפעם הראשונה בישראל שמוקם בנק עם טכנולוגיה חדשה לגמרי, בעלת יעילות גבוהה, התורמת למבנה הוצאות רזה ומאפשרת מוצרים חדשים ואטרקטיביים לטובת קהל הלקוחות.

בראש הבנק עומדים אנשי בנקאות וטכנולוגיה מהשורה הראשונה. כמנכ"ל הבנק יכהן קובי מלכין (מנכ"ל בנק אוצר החייל ובנק מסד לשעבר). ד"ר נדין בודו-טרכטנברג (לשעבר המשנה לנגיד בנק ישראל) תכהן בתפקיד משנה ליו"ר הדירקטוריון.

מייסד ומנכ"ל קבוצת esh, יובל אלוני, כתב בהודעת ההשקה באתר החברה:

"עברו למעלה מ-5 שנים מאז ששיר רענן, אלכס ליברנט ואני התחלנו את המסע והקמנו את esh. היום באופן רשמי קיבלנו רישיון מבנק ישראל, והגיעה העת לשתף לאן פנינו.

esh היא קבוצת טכנולוגיה בנקאית. המטרה שלנו היא להאיץ את המעבר ממודלים בנקאיים מסורתיים אל מודלים חדשניים עם אינטרס הדדי בין הבנק ללקוח. אנחנו מאמינים שיעילות הנובעת מאוטומציה ואוטונומיה טכנולוגית, המוטמעת בתוך פלטפורמה בנקאית, יוצרת פתרונות טובים יותר. כיום הקבוצה כוללת שני מיזמים: חברת טכנולוגיות-ליבה בנקאיות ומותג בנקאי צרכני שישתמש בטכנולוגיה הזו לטובת לקוחותיו."

עוד כתב אלוני: "קשה לדמיין מציאות בה מוצרים כמו Gmail, Zoom או WhatsApp מופעלים ידנית על ידי פקידים וועדות, במקום על ידי תוכנות מחשב. זו המציאות היום בענף הבנקאות. כדי לשנות זאת, אנחנו ב-esh נוקטים בגישה שונה - במקום להשתמש בטכנולוגיה כדי לעזור לבנקאים, הבנקאים שלנו מפקחים על הטכנולוגיה האוטונומית, אשר מתפתחת ומתקדמת כל הזמן".

"המוצר הראשון של esh הוא חשבון עו"ש. עם זאת, התוכנית ארוכת הטווח שלנו היא לבנות מגוון מוצרים, לרבות הלוואות במחיר תחרותי. בנינו את הבנק באופן כזה שמשנה לחלוטין את מבנה העלויות, והכסף שנחסך יגולגל בשקיפות אל הלקוחות. באופן אישי אני יכול להבטיח שלא יהיו עמלות ניהול חשבון, לא נבקש את העברת החשבון הקיים או את המשכורת, ושהמוצרים הבאים יכללו גם יכולות תשלום והנפקת כרטיסי אשראי בינלאומיים למשקי בית ולעסקים.

כשניגשנו לבנות 'מערכת הפעלה בנקאית' מבוססת ענן, בחרנו לעשות זאת בדרך ייחודית שמשנה את הפרדיגמות הקיימות באופן דרמטי. שלא כמו בנקים מסורתיים וחדשים אשר פועלים כולם על מערכות טכנולוגיה מדור קודם, שאינן יעילות, ועלות תפעולן גבוהה, רצינו מערכת אחרת לגמרי בכל צורת החשיבה והתפעול שלה. לא רצינו שהבנק שלנו יהפוך לעוד 'אינטגרטור' חסר נשמה של מוצרים דומים לאלו שכל הבנקים כבר מציעים, ומתחרה רק על מחיר.

כשהיעילות הנובעת מהתקדמות טכנולוגית בבנק מתורגמת ישירות ללקוח, נוצרת זהות אינטרסים, ומתאפשרים מגוון שירותים חדשים, מבלי לפגוע בשורה התחתונה של הבנק וביציבותו."

פרופ' שמואל האוזר יו"ר דירקטוריון בנק esh : "אנו נרגשים לקבל את רישיון הבנק. לפנינו דרך ארוכה. הייחוד של הבנק שלנו הוא הסינרגיה בין טכנולוגיה לבין בנקאות. מדובר בטכנולוגיה ישראלית פורצת דרך, המאפשרת יעילות תפעולית יוצאת דופן אשר תגולגל ישירות ללקוחות. זה יבוא לידי ביטוי בריביות אטרקטיביות, בשירותים ללא עמלות, ללא דמי מנוי, וללא תנאים מוקדמים כגון העברת משכורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully