וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחתוך בבשר החי: גם "מעדני יחיעם" מעלים מחירים

עודכן לאחרונה: 26.12.2022 / 12:02

יוקר המחיה לא מחכה לממשלה החדשה ועליות המחירים נמשכות: חברת "מעדני יחיעם" פנתה במכתב ללקוחותיה בו היא מבקשת לייקר את מוצריה בשיעור של 9.7% החל מעוד שבועיים

סלמי פרח, מעדני יחיעם. Sell360pro,
הפרחים לסלמי. מעוד שבועיים, יתייקר בקרוב ל-10%/Sell360pro

חברת "מעדני יחיעם" פנתה במכתב ללקוחותיה בו היא מבקשת לייקר את מוצריה בשיעור של 9.7% החל מעוד שבועיים, או ליתר דיוק: מיום 8.1.

במכתב שנשלח ללקוחותיה והגיע לידי "וואלה", מסבירה הנהלת החברה שעד לפני שנה, לא היה כלל צורך בהעלאות מחיר, דבר הסותר את טיעוני חלק מתאגידי המזון הגדולים, לפיהם כבר כמה שנים הם סופגים את התייקרות התשומות ולא מגלגלים אותם לצרכנים.

"משנת 2011 ובמשך 12 שנים לא העלינו את מחירי מוצרינו", כתב מנכ"ל החברה יוחאי נאמן, "ובהוגנות נאמר שעד לפני כ-12 חודשים גם לא הייתה הצדקה כלכלית לכך וזאת בראיית טובת הלקוח, הצרכן והעסק שלנו, מעדני יחיעם, גם יחד.

יתרה מזאת בתקופות בהן מחירי חומרי הגלם והאנרגיה ירדו והתרומות שלנו אפשרו, הגדלנו מבצעים וכתוצאה מכך וביחד אתכם המחירים במדפים ירדו.

"מצב זה השתנה מהקצה אל הקצה החל מספטמבר - אוקטובר 2021 ולא התמתן עד עתה. התשומות שלנו חומרי גלם הודו ובקר, חומרי טעם וריח ותבלינים - מיצור מקומי ומיבוא, חומרי אריזה- יריעות רב שכבתיות, שרוולי מילוי וקרטונים, אנרגיה - חשמל, מזוט ומים, שכר עבודה - שמירה על עובדים קיימים וקושי לגייס עובדים חדשים - כל אלו ועוד, הביאו לעלייה משוקללת בסל התשומות של יחיעם בשיעור של כ-20% בהשוואה למחצית הראשונה של 2021 ולמעשה לכל העשור שקדם לה . לכך יש להוסיף עלייה מתמדת ואף דרמטית בעלויות שנובעות מתקנים ותקנות, פיקוח ורגולציה".

יוחאי נאמן מנכ"ל מעדני יחיעם. נועה נאמן,
יוחאי נאמן, מנכ"ל מעדני יחיעם/נועה נאמן

ההבטחה: לא יעלו מחירים בשנה הקרובה

בסיום המכתב מבטיחה החברה לא לשוב ולהעלות מחירים במהלך שנת 2023 ומבקשת, כאמור, לייקר את מחירי מוצריה ב- 9.7%.

בפברואר 2022 נמכרה "מעדני יחיעם", לקרן ההשקעות גרין לנטרן, המחזיקה ב - 51% ממניותיה, לפי שווי של כ- 165 מיליון שקלים והיא החברה השלישית בגודלה בישראל לייצור מעדני בשר.

לפני עשרה ימים הודיעה "זוגלובק" על העלאת כלל מוצריה, למעט תחליפי הבשר, ב - 9.8% וכמה ימים קודם עשתה זאת "עוף טוב" שייקרה חלק ממוצריה בכ - 25%. "טירת צבי", שנמצאת בבעלות תנובה, אמנם לא העלתה את מחיר מוצריה, אבל הורדה ממדפי שופרסל, לאחר שתנובה העלתה את מחירי מוצרי החלב שלה ושופרסל שנאלצה לקבל את חלקם, הוציאה במקביל מהרשת את מוצרי "טירת צבי" ו"סנפרוסט" כסוג של ענישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully