וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

120 מיליון שקל במנה פלאפל? הפשיטה של חוקרי מע"מ

עודכן לאחרונה: 27.12.2022 / 12:46

מבצע "גרגיר הזהב": עובדי מע"מ ערכו ביקורת בפלאפליות וחומוסיות בכל רחבי הארץ, ומצאו לא מעט מנות שנמכרו ללא רישום כחוק. במסגרת המבצע, בו פשטו החוקרים גם על עסקים אחרים, נגבו 120 מיליון שקל ועוקלו מאות כלי רכב

מנת חומוס. By tomertu, ShutterStock
פיתות וחמוצים יש, חשבונית מס? לא תמיד/ShutterStock, By tomertu

עם טחינה, חמוצים וחריף, אבל בלי קבלה: ענף החומוסיות והפלאפליות ידוע ככזה שבו מתבצעות לא מעט קניות בסכומים נמוכים, כאלה שבגינם לא מתבקשת או ניתנת קבלה. מה שמעלה את השאלה האם כל המכירות נרשמות כחוק ומדווחות לרשויות המס? ברשות המסים חשדו שלא - ובשבוע האחרון יצאו חוקרי מע"מ בכל רחבי הארץ למבצע "גרגיר הזהב", כשהם מגובים בנציגים של משרדי מס הכנסה ושוטרים.

חלק אחד של המבצע התמקד בפלאפליות וחומוסיות ברחבי הארץ, צפון מרכז ודרום, במטרה לבדוק את סבירות הדיווח, רמת הציות להוראות ניהול ספרים, רישום תקבולים והחוק לצמצום השימוש במזומן. בסך הכל נערכו 168ביקורות.

בנוסף נערכו פעולות גבייה ואכיפה אצל 1,661 עוסקים מענפים שונים. מ-1,250 עוסקים נגבו כ-120 מיליון שקל, ו-112 כלי רכב עוקלו עד להסדרת תשלום. נכון למועד כתיבת שורות אלו, 7 רכבים שוחררו לאחר שהוסדר חובם. בנוסף, בוצעו 54 עיקולי אשראי שלאחריהם מרבית העוסקים הגיעו להסדיר את חובם.

פלאפל. ShutterStock
ולנו יש פלאפל, פלאפל, פלאפל - אבל אין קופה רושמת/ShutterStock

"חודש-חודשיים ואני אשים קופה"

במהלך המבצע הגיעו המבקרים לדוכן פלאפל בפתח תקווה. הביקורת נערכה בעקבות חשד כי בעל הדוכן אינו מדווח כראוי על הכנסותיו. לאחר תצפיות מוקדמות נערכה קניית ביקורת, שגם לאחריה בעל הדוכן לא רשם את הקנייה בשום מקום.

לאחר שהזדהו בפניו עובדי רשות המסים, אמר בעל הדוכן שהוא מנהל רישום פרטי בבית על הכנסותיו, ומסר מידע שגוי או סירב לענות על שאלות נוספות.

במקרה אחר, בעסק מוכר למכירת חומוס בנתניה בוצע חיפוש בעסק בליווי שוטרים ואותרו ליקויים בניהול הספרים. במהלך הביקורת התגלה כי אין קופה רושמת בעסק. לשאלה מדוע אין לו קופה ענה: "בקרוב אני אשים קופה... חודש חודשיים".

במקרה אחר הגיעו המבקרים לחנות בעכו, בשעה שבעל העסק לא היה נוכח במקום. אביו והעובדים בחנות סירבו לשתף פעולה, לא הסכימו לפתוח את הקופה, הורידו את השאלטר של החשמל ולפיכך עובדי רשות המסים נאלצו לבצע ביקורת ידנית בלבד. במהלך הביקורת הידנית שהתבצעה בקופה התגלה כי ישנם פערים בין רישום ההכנסות לבין הכסף המזומן שנמצא בקופה.

בכל המקרים המוזכרים הועברו תיקי העוסקים להמשך ביקורת מעמיקה במחלקת הביקורת והשומה במשרדי המע"מ האזוריים.

במסגרת המבצע נערכו אף פעולות גבייה ואכיפה נרחבות. באחת מהן נמצא עוסק מפתח תקווה שנהג לצבור חובות רבים שאותם הוא אינו משלם. לאחר שרכבו עוקל על ידי ההוצאה לפועל, הגיע העוסק למשרדי מע"מ והסדיר תשלום חוב של 50,000 שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully