וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יזמים בפנייה לנתניהו: תחזיק אותנו לפני הרילוקיישן

עודכן לאחרונה: 28.12.2022 / 13:34

לאחר מכתב ההייטקסיטים והחלטת דיסקונט, אליה הצטרפו גופים רבים במשק, מגיע מכתב עליו חתומים יזמים בכירים, שקוראים לראש הממשלה המיועד לעצור את התיקון לחוק איסור האפליה. "אנחנו שומעים יותר מדי קריאות לעזוב את המדינה ולצאת לרילוקיישן"

משרד עובדי הייטק. ShutterStock
שומעים מהעובדים יותר קריאות לעזוב את ישראל ולצאת לרילוקיישן/ShutterStock

יזמים בכירים בענף הייטק, מהם כאלה שחתומים על כמה מהיוניקורנים הגדולים שדהרו בישראל, פנו במכתב ישיר לראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו. מה הקפיץ את הבכירים? חוקים או תיקונים לחוקים שיגבירו, לדעתם את האפליה והשנאה על רקע מין, מוצא או נטייה מינית.

כ- 20 יזמים חתומים על המכתב, ביניהם רק אישה אחת, ללמדנו שגם במקומות שמעלים על נס ערכים פרוגרסיביים, עדיין ארוכה הדרך לשוויון מגדרי (למשל).

"הרוחות הנושבות בימים אלו עלולות להחזיר אותנו שנות אור אחורה", הם כותבים ומציינים כי לאחרונה הם שומעים יותר ויותר אמירות מצד עובדים שמבקשים לעזוב את ישראל, עקב המצב. עם זאת הם מבהירים כי לא זו כוונתם. הנה הנסוח המלא של המכתב.

אור לנצ'נר מנכל bright data. תמרה ברלסקי,
מבין החתומים על המכתב לנתניהו: אור לנצ׳נר, מנכ״ל BrightData/תמרה ברלסקי

וכך כותבים היזמים:

"לכבוד ראש הממשלה המיועד, ח''כ בנימין נתניהו:

אנחנו, בכירים ובכירות במשק הישראלי, לא יכולים להמשיך ולעמוד מנגד לחדשות בימים האחרונים על הכוונה להתיר לבעלי עסקים ולגופים לבצע אפליה בין לקוחותיהם. אנחנו סבורים כי אנו מדברים בשמם של עשרות אלפי עובדים ועובדות, אזרחים ואזרחיות ישראלים מודאגים, השותפים לתחושה שאנו פסע מנקודת האל החזור".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
גיא טיטונוביץ', מנכ"ל CHEQ. עננים צילום עסקי,
מהחתומים על הפנייה לראש הממשלה המיועד: גיא טיטונוביץ׳, מייסד ומנכ״ל CHEQ/עננים צילום עסקי

"רואים בדאגה"

"אנו רואים בדאגה את הפרסומים אודות פגיעה באוכלוסיות בחברה הישראלית ומודיעים שנמשיך לפעול למען שוויון, סובלנות וביטחון לכל אחד ואחת. אנו תומכים בזכותם של עובדינו, חברי וחברות הקהילה הגאה וכל אדם אחר לשוויון זכויות מלא ולחיים ללא אפליה או שנאה על רקע מין, מוצא או נטייה מינית".

יואל בר-אל. טראקס,
מהחותמים על המכתב לנתניהו: יואל בר-אל, יו״ר ומייסד טראקס/טראקס

אפליה, גזענות ולהט"בופוביה

"לשיח המעודד אפליה, גזענות או להט"בופוביה אין מקום בקרבנו. אל לנו לשבת בצד, ולתת לשיח קיצוני לפגוע במה שבנינו כאן. במרקם הייחודי והמגוון שנוצר בחברה הישראלית. הרוחות הנושבות בימים אלו עלולות להחזיר אותנו אחורה, שנות אור אחורה, ואת ישראל יש להצעיד קדימה".

משה ליפסקר 7. ראובן קסטרו
בין החותמים על המכתב: משה ליפסקר, מנכ״ל אימפרבה (Imperva) ישראל ומנהל מו״פ עולמי/ראובן קסטרו

"אנחנו שומעים יותר מדי קריאות לעזוב את המדינה ולצאת לרילוקיישן. אבל אנחנו רואים את עתידנו, עתיד החברות שלנו, ועתיד ילדנו - כאן. כי בין היתר, התיקון לחוק איסור האפליה ומה שהוא מסמל, הוא מהלך שמעבר לפגיעה אישית, עלול לפגוע בהתקדמות שלנו כחברה וכמדינה, להחזיר אותנו להסדרים מיושנים וארכאיים שאין להם מקום במדינה דמוקרטית כשלנו.

זו מחויבותנו ואחריותנו כגופים עסקיים משמעותיים במשק הישראלי לצאת בקריאה חד משמעית - אין מקום לאפליה על רקע דת, גזע, מין או נטייה מינית. אנחנו קוראים לכל בעל ובעלת עסק להצטרף לקריאה ולא לאפשר את הפגיעה הזו. כולנו ערבים זה לזו וחיים פה ביחד; כבני אדם, כישראלים וכחברים האחד לשנייה".

על החתום:

יואל בר-אל, יו"ר ומייסד טראקס, גיא טיטונוביץ', מייסד ומנכ"ל CHEQ, משה ליפסקר, מנכ"ל אימפרבה (Imperva) ישראל ומנהל מו"פ עולמי, דן עדיקא, מייסד ומנכ"ל Walkme, ליאור וילצ'ינסקי ורמי גבאי, מייסדי morning של חשבונית ירוקה, תומר לוי, מנכ"ל Logz.io, בן רבינוביץ', מייסד ומנהל קרן ההון סיכון amiti ונצ'רס, דותן לזר, מנכ"ל ומייסד שותף של חברת הספורט-דאטה LSports, לינוי בכור ויצחק חזות, מנכ"לים משותפים MyGenes, אור לנצ'נר, מנכ"ל BrightData, ערן טל, מנכ"ל Volta Solar, ליאור שליו, מנכ"ל Simpligood , דקל סקופ, מייסד-שותף ומנכ"ל-שותף AccessiBe , יפתי קרזנר, מייסד שותף ונשיא חברת Kissterra, בני אברהם, מנכ"ל Okoora, הד קובץ, מנכ"ל Silverfort , גיל פקלמן, מנכ"ל Atera, איתן קייט, מנכ"ל Road2, רועי און, מנכ"ל ומייסד שותף Cervello

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully