וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בינה מלאכותית ודיגיטציה יפתרו בעיות קשב וריכוז של ילדים?

עודכן לאחרונה: 28.12.2022 / 15:08

סטרטאפים משני מציאות, והפעם: שלושה בכירים בענף ההייטק גילו שילדים במשפחתם סובלים מהפרעות קשב וריכוז. במקום לפסוע בנתיב המקובל הם עשו את מה שהם יודעים לעשות הכי טוב: הקימו סטרטאפ שיטייב את הטיפול בתופעה

יזמי פריאפט Periapt זיו אלול, גילי אביטל-לנג, ומאיר אמסלם. Periapt,
מאיר אמסלם, זיו אלול וגילי אביטל-לנג, מייסדי Periapt/Periapt

שום דבר לא הכין את זיו אלול, גילי אביטל-לנג, ומאיר אמסלם להודעה כי קרוביהם אובחנו עם בעיות קשב וריכוז (A.D.H.D) קשות. אך כשהם גילו את מסע הייסורים שהם נאלצים לעבור כהורים לילדים מאובחנים, הם החליטו לעזוב הכל ולשנות לכולנו את המציאות.

השלושה, בכירים בתעשיית ההייטק המקומית, לא הצליחו להבין מדוע כהורים הם נאלצים להעביר את ילדיהם מסע של ניסוי וטעיה לקראת התאמת הטיפול הנדרש להם, במקום לאבחן במהירות את הטיפול האישי הנדרש ליקיריהם ולחסוך זמן וסבל לילדים ולסובבים אותם.

הם הקימו חברה בשם פריאפט - קמע ביוונית עתיקה, אשר לוקחת את כל עולם הטיפול הישן בתחום ומשלבת בו דיגיטציה וטכנולוגיית AI (אינטליגנציה מלאכותית), שעתידה להוות מעין מערכת תומכת החלטות להורים המבקשים לסייע להתאים את הטיפול לילדיהם, לבצע מעקב רציף להבאת האיזון הנדרש וללוות הילד להמשך חייו.

חלק מניסיונות התאמת הטיפול היא גם לא להיענות מיידית לטיפול תרופתי, שהחברה אינה נגדו אך מנסה לנתב אותו לאפיק יעיל יותר, ולמי שזקוק לכך. כבר לפני כעשור פרסם ד"ר Keith Conners, פסיכולוג ופרופסור אמריטוס מאוניברסיטת דיוק המתמחה בתחום ה-A.D.H.D, מאמר בניו-יורק טיימס בו קרא תיגר על כמות הסובלים מהפרעות קשב וריכוז הנדרשים לתרופות.

במאמר טען, בין היתר, כי המספרים גורמים לזה להיראות כמגפה וכי "זוהי דרך להצדיק מתן תרופות ברמות חסרות תקדים ובלתי מוצדקות".

שוק טיפול הפרעות הקשב והריכוז הבינלאומי עתיד לעמוד על כ-29.56 מיליארד דולר עד לסוף השנה, על פי חברת מחקרי השוק האמריקאית Market Data Forecast, וכ-13.21 מיליארד דולר התקבלו ממכירת תרופות לטיפול בהפרעה - כך על פי חברת מחקרי השוק Grand View Research.

התחזית היא כי שוק הטיפול הכולל הבינלאומי ב-A.D.H.D עתיד לעמוד על כ-45.68 מיליארד דולר עד לשנת 2027, המהווה קצב צמיחה של כ-9.09% שנה אחר שנה, וכי קצב הצמיחה שנה אחר שנה לשוק התרופות לו יעמוד על כ-4.2% עד שנת 2030.

פריאפט (Periapt), תעודת זהות:

תחום פעילות: טכנולוגיה מסייעת לתחום ה- A.D.H.D

שנת הקמה: 2022

מייסדים: זיו אלול (47) המשמש כמנכ"ל החברה, גילי אביטל-לנג (40) כסמנכ"לית אופרציה, ומאיר אמסלם (33) כסמנכ"ל טכנולוגיות

חזון: לסייע לילדים הסובלים מהפרעת ADHD והוריהם לצמצם את משך זמן איתור הטיפול האישי המתאים ביותר להובלת הילד לתפקוד מלא.

עובדים: 14 מהם 3 במיקור חוץ

סך גיוסי החברה מאז הקמתה: 6 מיליון דולר

בין המשקיעים: אלי וורטמן, המייסד והמנהל של קרן PICO Venture Partners, קרן אריסטגורה ומשקיעים פרטיים.

בין לקוחות החברה: החברה נמצאת כעת בשלב הבטא בארה"ב וצפויה להשיק את המוצר בקיץ.

חברות נוספות הפועלות בתחום: לטענת החברה כל החברות הפועלות כיום בתחום הקשב והריכוז, מלבדה, מציעים פתרונות טכנולוגיים ספציפיים לאבחון וניטור או התאמת מטפל ומטופל, ולא ניגשים לתחום "בצורה הוליסטית", כהגדרתה.

דבר המנכ"ל: "הפרעת קשב וריכוז היא ההפרעה השכיחה ביותר בקרב ילדים בעולם המערבי כיום ומספר המאובחנים בה רק הולך ועולה, כאשר כ-60% מהילדים המאובחנים התחילו טיפול תרופתי לטיפול בהפרעות קשב וריכוז.

כהורה שנחשף לתהליך הליווי מקרוב, אני ער לאתגרים עמם מתמודדים ההורים ומכיר אותם באופן אישי. התהליך מאלץ את ההורים לקבל מידי יום החלטות קריטיות בנוגע לאופן הטיפול בילדים, אך בפועל אין להם את הכלים הנדרשים לכך, והם מתבססים בעיקר על ניסוי וטעיה - וזה מגיע על חשבון הילד.

ההסתכלות של פריאפט על הבעיה מנסה לתת מענה הוליסטי המותאם אישית לכל ילד, מתוך הבנה שהפרעת קשב וריכוז אינה רק סימפטום רפואי שנחווה בעוצמות שונות, אלא גם הילדים החווים את ההפרעה שונים הן פיזיולוגית והן ברוחם.

לכן נדרשת טכנולוגיה שתנהל את התהליך בצורה יותר דיגיטלית ואפקטיבית, שתאפשר מענה הן למסלול התרופתי, אם נדרש, והן למסלול הלא תרופתי, על בסיס התאמה אישית לכל ילד וההורים המלווים אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully