וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' ידחה את פגרת הכנסת כדי להעביר תקציב דו שנתי?

עודכן לאחרונה: 28.12.2022 / 14:54

ממשלת נתניהו החדשה תושבע רק מחר, אבל יש מי שכבר התחילו לעבוד. המיועד לתפקיד שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', מתכוון להעביר תקציב דו שנתי. כדי לא לאחר את המועד הוא יצטרך לשנות את מועדי פגרת הכנסת. יתכן שיהיה בכך איתות גם לעובדי המגזר הציבורי

בצלאל סמוטריץ', בנימין נתניהו. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
ראש הממשלה ושר האוצר המיועדים. סמוטריץ' שעשה לנתניהו חיים קשים במו"מ הקואליציוני, יזדקק לעזרתו כבר בקרוב/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

בהנחה שלא תהיינה הפתעות של הרגע האחרון, תושבע מחר ממשלת נתניהו השישית כאשר את תפקיד שר האוצר ימלא יו"ר "הציונות הדתית", ח"כ בצלאל סמוטריץ'.

סמוטריץ' טרם נכנס באופן רשמי לתפקיד, אבל הוא כבר מתכנן את הפעולות הראשונות שירצה להוציא לפועל כשר האוצר, הראשונה שבהן היא העברת תקציב דו שנתי עבור 2023-2024.

הבעיה של שר האוצר הבא היא איך להספיק להעביר את התקציב למועד, לפני שהכנסת תצא לחופשות חגי האביב. לשם כך הוא מתכוון לנסות ולהזיז את מועדי הפגרה המתוכננים, כדי לאפשר דיונים רציפים של ועדת הכספים בחוק ההסדרים, זה שכזכור בימי הממשלה הקודמת הוגשו לו אלפי הסתייגויות מטעם האופוזיציה הלוחמנית.

בצלאל סמוטריץ' בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
בצלאל סמוטריץ' בכנסת. אחת ממשימותיו הראשונות תתחיל בניסיון לשנות את לוח החופשות שלה/ראובן קסטרו

אם יצליח לגובר סמוטריץ' על המשוכה הטכנית, הרי שייתכן שעד לחודש מאי 2023, יעבור התקציב הדו שנתי.

אפשר לראות בצעד זה של סמוטריץ' גם מעין איתות מקדים לעובדי המגזר הציבורי שהסכמי השכר עמם עומדים לפוג - ושעם חלקם מצפים לו קרבות קשים, כפי שהיו לקודמו, שר האוצר היוצא, אביגדור ליברמן - מול ארגוני המורים.

קיצור פגרת הכנסת ישלח מסר עקיף לעובדי המגזר הציבורי שחלקים גדולים מהם נהנים מלוח חופשות משופר בהרבה מזה הנהוג בסקטור הפרטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully