וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 קומות, מאות עבודות: הגענו לתערוכת האמנות הגדולה בישראל

בשיתוף בנק הפועלים

עודכן לאחרונה: 29.12.2022 / 11:39

בנק הפועלים פתח את שעריו זו השנה ה-22 והזמין את הציבור הרחב לצפות ביצירות של אמנים מובילים בישראל לצד אמנים צעירים בתחילת דרכם. כל ההכנסות הוקדשו לנוער בסיכון

בווידאו: תערוכת האמנות הגדולה בישראל/עריכה: גלעד מן מנהיים

כמדי שנה, בנק הפועלים פתח את שעריו והזמין את הציבור הרחב לתערוכת האמנות הגדולה בישראל שהוצגה על גבי שש הקומות בבניין ההנהלה המרכזית של בנק הפועלים בתל אביב. בתערוכה הוצגו כ-500 עבודות של אמנים מובילים בישראל לצד אמנים צעירים בתחילת דרכם, ביניהם ניתן היה למצוא את סיגלית לנדאו, שמעון פינטו, מרים כבסה, יוני גולד, זיו קורן, עידו מרקוס, פריד אבו שקרה, מירב סודאי , חן שיש ועוד. זו השנה ה-22 שבנק הפועלים מארח את התערוכה שכבר הפכה למסורת, והשנה הוקדשה לנוער בסיכון.

"זו השנה ה-22 שהבניין הזה שהוא בעיקרו, במהותו, בניין משרדים של בנק, הופך למוזיאון, וזה מרגש כל פעם מחדש", אמרה סמר בשארה, מנהלת פועלים בקהילה. "יש אומנים יותר מפורסמים, ויש כאלה שפחות מפורסמים. יש ייצוג מלא לכלל האומנים. המפגש הזה של אומנות ועבודה למען חברה, קהילה, זה הדבר הכי מאתגר, אבל זה גם הדבר הכי כיפי. ביום הזה שותפות שלוש עמותות - עמותת "עלם", עמותת "אותות" ועמותת "מבשלים עתיד" ממפעלות הרב גרוסמן. העמותות האלה שהיום כולן ניצבו יחד רואות לנגד עיניהן רק את הנוער והכל כדי לעשות שינוי בחיים שלהם. לראות את ההירתמות שלהם, את העשייה, את הביחד האומנים, העמותות, אנחנו, המקום הזה זה משהו מטורף, יש פהאווירה חגיגית וכיף להיות פה".

"כל תערוכה כזו היא תרומה לקהילה כל שנה יש עזרה לעמותה אחרת. הפעם זה ל"נוער בסיכון", אמרה סטלה למיחוב, מורה וציירת. "אנחנו רוצים לראות כאן את הנוער ולעזור לו גם באמצעות האומנות וגם באמצעות התרומות. יש לנו 550 יצירות של אומנים צעירים ובוגרים. העבודות האלה מבחינתי מסכמות גם את ההתכנסות פנימה, אנחנו רוצים באמצעות היצירות לראות את האנשים, לפתוח את האנשים, להתבונן ולהקשיב לאחר ולעצמם. יש פה עבודות מדהימות, ועבודת אוצרות פשוט יפהפייה, ככה שכל אחד יכול למצא משהו שהוא אוהב. יש קומץ הכנסות שהולכות לאומנים והרוב כמובן הולך לעמותות ובנק הפועלים מאפשר לנו את זה. זה דבר גדול

נאווה ברק, נשיאת עמותת "עולם", סיכמה: "אלפי בני נוער, אלפי צעירים שבדרך כלל אין מי שידאג, והנה היום, הקהל הנכבד שבא להנות מהחוויה ולקנות את האומנות. יש יד פה בנתינה זה ממש ביטוי למעורבות חברתית, לסולידריות. העבודות פה מקסימות, הן כל כך מגוונות. יש פה גם צילום וגם פיסול".

בשיתוף בנק הפועלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully