וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יופי של תחזית ל-2023: הטרנדים שניפרד מהם והחידושים שנאמץ

עודכן לאחרונה: 3.1.2023 / 14:31

בתחום הביוטי, שנת 2022 המשיכה את הטרנדים שאפיינו את שנות הקורונה עם הקונספט המוביל שקורה לך "לקחת את הזמן, להשקיע בעצמך ולהתפנק", אבל שנת 2023 הולכת לטרוף את הקלפים: מעבודה מהבית חוזרים לעבודה במשרד, ומבילוי ביתי לבילוי בחוץ. בכירות מענף היופי מסכמות שנה

אישה שמה קרם. ShutterStock
מגמה בעליה: המלצות על טיפולי DIY (עשי זאת בעצמך) בבית/ShutterStock

תעשיית הביוטי מתפתחת משנה לשנה, מהשקות של מוצרי טיפוח, איפור וקוסמטיקה ועד טיפולי פנים מתקדמים שמציגים טכנולוגיות מרשימות, פיתוחים וטרנדים שתופסים תאוצה ברשתות החברתיות.

בשנת 2022 הכנסות שוק הקוסמטיקה הסתכמו בכ-2.61 מיליארדי שקל, גידול של כ-9% ביחס לשנת 2021 וניתן לומר כי הכנסות השוק הגיעו לרמת ההכנסות של תקופת טרום הקורונה (2019).

תהילה ינאי, מנכ"לית משותפת בחברת CofaceBDi: "שוק הקוסמטיקה חזר לרמת ההכנסות של ימי טרום הקורונה, אולם הגידול בעלויות היבוא והתייקרות חומרי הגלם עשויה לגרום להתחזקות הרכישות של מוצרי הענף באתרים בינלאומיים, על חשבון השחקנים המקומיים".

בשוק פועלים מגוון רחב של שחקני: רשתות ופרפומריות מתמחות, לצד רשתות פארם, דוכנים וחנויות פופ-אפ זמניות בהן לרוב מקדמים מותגים חדשים מעולמות הבישום והטיפוח.

רשתות הפארם המובילות בשוק הן: סופר פארם (281 סניפים), רשת Be מקבוצת שופרסל (91 סניפים), גוד פארם (48 סניפים), כלבו המשביר 365 (36 סניפים).

בין רשתות המתמחות בשיווק מוצרי קוסמטיקה: סקארה (66 סניפים), אפריל (44 סניפים), איל מקיאג' (42 סניפים), מאק מקבוצת אלקליל (15 סניפים), איב רושה + קיקו מילאנו מקבוצת קסטרו (20 סניפים ביחד).

מרשתות הטיפוח הפועלות בשוק הקוסמטיקה בישראל: ללין מקבוצת פוקס (136 סניפים), רשת סבון (32 סניפים) ועוד.

תפסנו מומחיות מתחום הביוטי לשיחת סיכום שנה: מה היו הטרנדים שתפסו בשנת 2022 וימשיכו איתנו הלאה ומה המוצרים והטכנולוגיות מענף הביוטי, שככל הנראה, ניפרד מהם בשנה הקרובה?

בחורה עוברת מייקאובר עם תספורת ואיפור. ShutterStock
מובילי דעת קבל ימשיכו להשפיע על תחום היופי באמצעות הרשתות החברתיות/ShutterStock

הרשתות החברתיות ימשיכו לשלוט ולהשפיע

על פי שירן אליצור, מנהלת פיתוח ויבוא מותגים בסופר-פארם, הרשתות החברתיות ימשיכו לשלוט ולהשפיע על מגמות בקוסמטיקה ובטיפוח, "כוחן של הרשתות החברתיות הוכיח את עצמו גם השנה והן ימשיכו להיות בעלות אפקט משמעותי על מגמות בצרכנות וטרנדים ובכך להשפיע על הרגלי הצריכה".

"המגמות שיעמדו בפוקוס הן שימוש ברכיבים פעילים מעניינים במוצרי טיפוח, חדשנות וכמובן - טיפים לחסכון בכסף ובזמן - הן בהמלצות על מוצרים והן בהמלצות על טיפולי DIY (עשי זאת בעצמך) בבית".

"בשנה האחרונה ראינו יותר ויותר צרכניות הנחשפות למותגי דרמו קוסמטיקה מבוססי מחקר כמו CERAVE, LRP, דה אינקי ליסט ואדוונסד קליניקלס. הן מחפשות תוצאות ממשיות ומתמקדות באפקט של לפני ואחרי - כזה שקל להציג ברשתות החברתיות, גם לאחר פרק זמן ארוך יחסית".

"החומר הפעיל המרכזי שראינו השנה בכותרות הוא הרטינול שהושק גם במוצרים של ענקית הביוטי לוריאל. אנחנו חוזים כי עולם מותגי הדרמו קוסמטיקה ימשיך להתרחב ולצמוח, כמו שהמותג CERAVE השיק רק לא מזמן את מגוון מוצרי האקנה שלהם. בנוסף, נראה יותר ויותר מוצרים עם חומצה סליצילית שתמשיך להיות בכותרות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אילוסטרציה. ShutterStock
יוצאים מהפיג'מה וחוזרים לבלות, 2023/ShutterStock

יוצאים מהפיג'מה וחוזרים לבלות

2022 עדיין הושפעה מאי הודאות והסגרים בחלק מהמקומות בעולם. השנה צפויה שנה אחרת לגמרי מבחינה תפיסתית. יצאנו מהטרנינג והפיג'מה, וחזרנו לבילויים ולאירועים הנוצצים שהתגעגענו אליהם בתקופה הזו, שוק הביוטי מגיב בהתאם ומשיק מוצרי טיפוח שאפשר להשתמש בהם על הדרך ולא כאלו שדורשים זמן והשקעה.

"עולם ה-WELLBEING ימשיך לקבל מקום משמעותי ואף יתפתח בחזיתות נוספות - גם בתוך הבית אבל גם מחוצה לו. בנוסף, השנה נראה הרבה יותר יציאות, בילויים ומסיבות, וגם בהשפעת הסגנון על תחומי האופנה והביוטי עם מראות מטאליים ומסיבתיים במיוחד".

"בתחום הגוף, אם בשנה האחרונה ראינו יותר מוצרי אמבט כי היה לנו זמן להתפנק באמבטיה, השנה יוצאים מהבית, וחוזרים לעבודה כשהמשמעות היא שהמקלחות הן הדבר הבא. פצצות מקלחת, רוטינת מקלחת ואפילו סרטונים המתארים כניסה למקלחת או נוף ממקלחת הם הדבר הלוהט הבא. אנו צופים כניסה של חומרים פעילים לתוך הפורמולות - לא רק סבונים נוזליים ריחניים אלא תכשירים אפקטיביים של ממש, בדיוק כמו על הפנים".

איפור גבות. ShutterStock
התחזית: ייגבר החיפוש אחר תכשירים מצמיחי שיער לגבות/ShutterStock

גבות או לא להיות - הטרנד שכבש את הרשת קופץ כיתה

"עוד קטגוריה שתושפע מהחזרה לנסיעות לחו"ל", מציינת אליצור, "היא קטגוריית המוצרים המוקטנים ומוצרים בגדלים מיוחדים שמתאימים לתיק נסיעות".

"בשנה האחרונה אחד מנושאי החיפוש החמים ביותר בתחום הביוטי היה נושא הגבות והמיקרובליידינג. בשנת 2023 אנחנו סבורים שנראה חיפוש אחר תכשירים מצמחי שיער בגבות ובריסים".

"מוצר כזה שנולד בהשראת הטרנד הפופולרי, הוא למשל סרום הריסים והגבות של דה אורדינרי. ראינו גם את העלייה של מותג REFY ברשתות החברתיות ואנחנו משערים שמוצרי גבות ימשיכו להיות לוהטים. אנו צופים כי יותר צרכניות ישקיעו כסף ואנרגיה בחיפוש אחר מוצרים מצמיחים המועשרים בפפטידים ושמן קיק, שנחשבים יעילים למטרה זו, כמו שיש למשל במותג SO.KO".

בחורה בבגד ים מורחת קרם הגנה. ShutterStock
המודעות גוברת להגנה מפני השמש, ואם אפשר אז גם אנטי-אייג'ינג על הדרך/ShutterStock

עידן של מקוריות ותעוזה

מירב אליהו, סמנכ"לית השיווק והסחר באפריל: "בשנת 2022 תחום הביוטי התאפיין בחירות של כל אחד ואחת להיות יפה כפי שהיא. כל סגנון וכל גוון היו ללגיטימיים וכל אחת יכולה היום לאמץ לעצמה את מה שיפה ונכון בעיניה ולהעז".

"אולי תתפלאו לשמוע אבל המגמה הזו התחילה בישראל כבר לפני למעלה מ-10 שנים עם כניסתם לארץ של בשמי הבוטיק הייחודיים. בשמי בוטיק, הידועים גם כבשמי "נישה" הם ללא ספק ההווה והעתיד של עולם הבישום. בשמי בוטיק הם בשמים ייחודים הנרקחים ע"י אמני בישום, הם איכותיים ונדירים יותר מבשמי מדף רגילים".

עידן שבו אנו חוגגים אינדיבידואליזם, מקוריות, יצירתיות ותעוזה, קמה קטגורית בישום שאינה מצייתת לחוקים הקונבנציונליים ומאפשרת לכל אדם לבטא את עצמו באופן האופטימלי באמצעות ניחוחות ועיצובים ייחודים. ללא ספק בשנת 2023 תחום בשמי הבוטיק, יצמח ויתעצם עוד יותר ויאפשר לכל אחד ואחת ללבוש את הבושם המתאים לה באופן יחיד ומיוחד".

אישה מתיזה בושם. ShutterStock
עידן של מקוריות ותעוזה: קטגוריית בשמי הבוטיק אינה מצייתת לחוקים/ShutterStock

מודעות גבוהה יותר להגנה מפני השמש

אורלי בנדל, קוסמטיקאית מבית ג'רנטיק קוסמטיק ובעלת מרפאת אסתטיקה OB MEDICAL מסכמת את טיפולי הביוטי הכי פופולאריים לשנת 2022:

טיפול בצלקות אקנה - "מדובר באחד הטיפולים המבוקשים ביותר לשיקום העור. ישראלים רבים סובלים מאקנה מאחר והחשיפה לשמש היא גבוהה בישראל, מה שמאיץ את הזקנות העור".

"כיום טווח הגילאים של המטופלים המעוניינים לטפל בצלקות הוא רחב, והפתרונות השתכללו באמצעות טיפול מחטים וחום קטיעה מבוקרת של מקור ההתפרצות. אנחנו דוקרים את העור, משחררים סוג של חום מסוים שגורם לקולגן לבנות תאים חדשים, המסייע בהזרמת דם ושיקום מהיר של העור. מדובר בטרנד חזק לדעתי שצפוי להמשיך איתנו גם בשנת 2023".

עלייה חדה בביקוש למוצרים קוסמטיים להגנה מפני השמש - "לאור הביקוש של הצרכנים הישראלים לאורך השנה עבור מוצרי ביוטי וקוסמטיים המסייעים בהגנה מפני השמש, השיקו ב- mesoestetic סדרת מוצרים בשם mesoprotech® שתפסה תאוצה. למעשה, הסדרה מספקת הגנה גבוהה ומלאה מפני סוגי קרינה שונים, ובנוסף גם מכילה נוגדי חמצון ורכיבים פעילים אנטי אייג'ינג חיוניים המונעים הזדקנות של העור ומקדמים גמישות ומוצקות".

אישה בטיפול פנים אצל קוסמטיקאית. ShutterStock
בשנה הקרובה, צפויה ירידה בביקוש לטיפולי פנים מסורתיים/ShutterStock

צפויה ירידה בביקוש לטיפול פנים מסורתי

מוס קריר וחדשני לפנים - "בשוק הביוטי ניתן לראות כבר הרבה שנים מוסים של מותגים שונים. השנה יצא טרנד חדשני של cold cream מבית ג'רנטיק קוסמטיק. מדובר על מוס קרם קר המגן על העור ומחזק אותו מפני תוקפנות חיצוניות. מלבד ההגנה עליו, הוא מזין באופן אינטנסיבי ועוזר למלא מחדש את העור על מנת לאזן אותו מחדש. למעשה, הפעולה יוצרת מעיין תחבושת אמיתית לעור, אשר מרגיעה תחושות של מתיחות וגירוי. הקרם קרם יוצר תחושה אולטרה-חושית, כאשר המרקם האוורירי והחלקלק הופך לקרם משיי בזמן המריחה על העור".

פחות טיפולי פנים מסורתיים - לדברי הקוסמטיקאית בנדל, אחד הטיפולים שפחות עבדו השנה ושב-2023 יהיה להם פחות ביקוש הוא טיפולי פנים מסורתיים: "מתקשרים אליי לעיתים מטופלים שמחפשים 'טיפולים פנים רגיל' הכולל עיסוי חצי שעה. בשנה החולפת ראינו כי נזנחים טיפולי הפנים מהסוג הזה וגם הלקוחות מבינים שלא באים לקוסמטיקאית רק לשם שגרת טיפוח, אלא לטפל בבעיה תוך החדרה של חומרים פעילים לשיקום העור".

aigain - אייגן- מכשיר קוסמטי רפואי לשימוש בייתי מבוסס טכנולוגיית פטנט. עדי אורני,
aigain - אייגן- מכשיר קוסמטי רפואי לשימוש ביתי, מבוסס טכנולוגיית פטנט/עדי אורני

מגמת ה- HOME CARE - אם בעבר התרגלנו לנסוע לקוסמטיקאיות כדיי לטפל בעור הפנים, בצלוליט או בשיער, כיום בזכות מגמה שצוברת תאוצה בענק בעולם נשים מעדיפות לטפח ולטפל בעצמן במרחב הביתי.

בזמן שנוח להן ובמקום שנוח להן. אם בעבר היינו נאלצות לנסוע לקוסמטיקאית כדיי למצק את עור הפנים, או לעשות טיפול זוהר רגע לפני אירוע חשוב, כיום יש מגוון מכשירים מקצועיים לשימוש ביתי, בטוח ונוח.

רק השנה הושק 'אייגן', מכשיר קוסמטי למיצוק עור הפנים ולהפחתת קמטים, לשימוש יומיומי. בדומה לאייגן, ישנם מכשירים נוספים שעוזרים לטפח ולטפל בגופך מבלי לצאת מהבית והעיקר - חוסכים לך כסף רב.

לדברי מור שלוסר, מנהלת תחום מחקר במותג אייגן: "בשלוש שנים האחרונות פיתחנו את אייגן- מכשיר למיצוק עור הפנים לשימוש בייתי. הוא הגיע בעקבות דרישה שהייתה קיימת לפני עידן הקורונה אבל רק התעצמה בשנה וחצי האחרונות. נשים רבות מחפשות את הדרכים היצירתיות לתחזק שגרת טיפוח מקצועית במרחב הביתי".

"אם בעבר נאלצנו לצאת מהבית עבור כל טיפול אסתטי, כיום בעקבות מגמת ה- Home Care, נשים מחפשות לחסוך זמן ונסיעות ולטפל בעצמן במרחב הבייתי. אייגן פותח בדיוק בעבור זה. הוא מכשיר קוסמטי רפואי, מאושר משרד הבריאות לשימוש בייתי. כך שאת יכולה למצק את עור הפנים שלך מתי שנוח לך ובזמן שנוח לך. ניתן להשתמש במכשיר יום יום וליהנות מעור פנים מוצק ומואר, בדומה לטיפולים שאת זוכה לו אצל הקוסמטיקאית".

"אייגן הינו מכשיר נוח ובטוח לשימוש ומבוסס על טכנולוגיית גלי רדיו (Radio Frequency) הנתמכת בבינה מלאכותית.הוא ניחן בידע של קוסמטיקאית, לומד את מאפייני העור של המשתמשת בזמן אמת, מטיב ומדייק את הטיפול כך שיעילותו גוברת משימוש לשימוש. השקעה חד פעמית במכשיר מסוג אייגן קונה שעות טיפוח ללא הגבלה שאינן מהוות תחליף לביקור רבעוני אצל קוסמטיקאית אך בהחלט משלימה את שגרת הטיפוח".

שלוסר מסכמת כי: "תוך מספר שבועות של שימוש עקבי, ניתן יהיה להבחין בתוצאות והשגת מראה טבעי בלי לשנות את מתאר הפנים. בניגוד למרבית הטיפולים המוצעים בשוק הצערת העור, אייגן מהווה טיפול טבעי ללא תופעות לוואי מזיקות וללא מינון יתר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully