וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהשתתפות עשרות רופאים: ועידת חדשנות עולם הרפואה בשנת 2040

אליאב בטיטו

עודכן לאחרונה: 30.12.2022 / 7:36

ועידת חדשנות עולם הרפואה בשנת 2040 של ארגון 'למענכם', התקיימה הערב באוניברסיטת תל אביב בהשתתפות עשרות רופאים ומובילי ארגונים במערכת הבריאות

ועידת חדשנות "עולם הרפואה בשנת 2040". פוטו-סמייל,
ועידת חדשנות "עולם הרפואה בשנת 2040" של ארגון 'למענכם'/פוטו-סמייל

ועידת חדשנות עולם הרפואה בשנת 2040 של ארגון 'למענכם', התקיימה הערב באוניברסיטת תל אביב בהשתתפות עשרות רופאים ומובילי ארגונים במערכת הבריאות.

הוועידה נולדה לדברי יוסי ערבליך, יו"ר הארגון "מתוך רצון להעשיר את עולמם של הרופאים אבל בעיקר להציג את המהפכות האופטימיות שיביאו מזור למחלות רבות כמו היכולת להתערב בגנטיקה על מנת למנוע מראש מחלות".ארגון 'למענכם' שיזם את הכנס מעניק יעוץ והכוונה רפואית על בסיס וולונטרי לכל אדם.

יוסי ערבליך יו"ר הארגון רתם כ-180 רופאים בכירים בישראל המשמשים כמעין 'רופאים במילואים' ומעניקים מזמנם וכשרונם ומספקים חוות דעת רפואיות. ערבליך מנצל את היכרותו עם כלל הרופאים ובתי החולים וממליץ על הרופא המתאים לכל תיק. הוא מלווה את המטופלים ומסייע להם בסבך הבירוקרטיה.

מי שפתח את הכנס היה נשיא המדינה יצחק בוז'י הרצוג ששלח ברכה מוקלטת בה אמר: "כל ישראלי שהיה בחו''ל יודע שמערכת הבריאות בישראל היא נכס לאומי, מי שלא הפנים זאת, ראה ולמד זאת היטב בתקופת הקורונה. אני מבקש לברך את ארגון למענכם המארח את הרופאים באוניברסיטה העברית, על היוזמה הברוכה.

את נשיא הארגון ידידי פרופ' יוסף פרס, סגן הנשיא ד''ר גדי נוימן ומנהל המערך המקצועי ד''ר בני דווידזון. אני מאחל לכולכם הצלחה בכנס והצלחה במשימת חייכם, להיות שליחים נאמנים להצלת חיים ולשיפור איכות החיים של המטופלים והחברה הישראלית כולה".

בהמשך עלה לבמה פרופ' רן בליצר מנהל מכון המחקר והחדשנות של קופת החולים כללית שפתח את נאומו במספר נתונים מעוררי דאגה: "מהמחקרים שלנו עולה כי כמעט מחצית מהטיפול שאנחנו צריכים לתת - אנחנו לא נותנים כי אנחנו לא מגיעים אליו בגלל עומס. גורם המוות מספר 3 - הוא טעויות רפואיות. לא רשלנות. טעויות.

גם רופאים הם בני אדם וגם רופאים יכולים לטעות". בהקשר לרפואת העתיד אמר פרופ' בליצר "רופא לא יכול לחזות מחלות. מחשב כן. רופא לא יכול להסתכל על בן אדם ולחזות אם יש לו סיכוי לשבר, אבל המחשב כן. העולם הולך לשם. גם אם רופא ותיק ראה המון מטופלים - הוא לא ראה מספיק. לעומת זאת, המחשב יכול לראות את כל המטופלים ולראות חולים דומים לאותו מטופל. בעת הקורונה השתמשנו בשיטה הזו כדי ליצור תואמים דיגיטליים כדי להבין אילו טיפולים עובדים ואילו לא".

בין היתר עסקו משתתפי הוועידה בסייבר רפואי והגנה מפני תקיפות על מערכות בתי חולים ואירחה מרצים מהארץ ומחו"ל. גיל שוויד, מנכ"ל צ'ק פויינט התייחס לנושא ואמר: "לגמרי ברור לי שממשלות וארגוני טרור ירצו לתקוף בתי חולים בעת מלחמות כדי להפגין כוח. יש ארגונים שאנחנו רואים אותם כארגוני פשע פרטיים אבל אנחנו מאמינים שלצידם יש ממשלה".

לדבריו, "מתקפת סייבר יכולה להגיע לעשרות אלפי תחנות בתוך דקות. זה לא שאם זיהיתי מחשב אחד שהותקף ואני יכול לבודד אותו. במתקפות אמיתיות שאנחנו רואים - מחשב בודד אחד משבית תוך דקות את כל הרשת. האמונה שלי היא שאפשר למנוע את המתקפות".

יוסי ערבליך יו"ר הארגון אמר למעריב: "במהלך הכנס הזכרנו את הלב והנשמה של הרופא, שאין בינה מלאכותית שתדע להחליף אותם. מדי יום רופאים פוגשים במטופלים ונאלצים לבשר להם בשורות קשות. כשהם מבקשים לנסוך בחולים אופטימיות הם מסבירים על הטיפולים המתקדמים הקיימים כיום ועל אלו שנמצאים בפיתוח. גם אנחנו בלמענכם מוצאים את עצמנו באותה סיטואציה מאתגרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully