וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר נפל מתחת ל-117 ין לראשונה מזה חצי שנה בעקבות איום המלחמה בעיראק

דפנה מאור

27.2.2003 / 13:19

היועץ הכלכלי הבכיר של הבית הלבן התפטר מתפקידו אמש; היורו יציב ב-1.0798 דולר בשל נתונים כלכליים חלשים מאירופה



הדולר נפל מתחת לשער של 117 ין, לראשונה מזה שישה חודשים, בעקבות הערכת השווקים כי מהלך צבאי של ארה"ב בעיראק צפוי בחודש הקרוב. הדולר נסחר עתה ב-116.92 ין, לעומת 117.17 ין אמש. מול היורו שומר הדולר על יציבות יחסית ברמה של 1.0798 דולר, לעומת 1.079 דולר אמש.



הנשיא בוש כינה את עיראק "איום ישיר ומתגבר", וטען כי יש לפרוק את המדינה הערבית מנשקה ולסיים את האיום - גם בכוח. דבריו נתפסו כרמז לכך שארה"ב תתקוף בעיראק כבר במארס.



במקביל לירידת הדולר זינק מחיר הנפט לשיא שרשם רק באוקטובר 1990.



על הדולר מעיבה גם התפטרותו של גלן הבארד, יועץ כלכלי בכיר של הבית הלבן. הבארד, יו"ר מועצת היועצים הכלכליים של הבית הלבן, יוחלף בתפקידו על ידי גרגורי מנקיב מאוניברסיטת הרווארד, לשעבר יועץ של ממשל רייגן.



נפילת הדולר מול הין נרשמה למרות שממשלת יפאן רמזה אתמול כי תתערב במסחר, כדי להחליש את המטבע המקומי. התחזקות הין מייקרת את היצוא מיפאן, ומעיבה על סיכויי ההתאוששות הכלכלית. הדולר שמר על כוחו מול היורו, שכן שלל נתונים מגוש היורו מצביעים על האטה חריפה ב-12 המדינות המשתמשות במטבע האחיד.



אתמול דיווח משרד הסטטיסטיקה הפדרלי של גרמניה כי ברבעון הרביעי נותר התוצר המקומי הגולמי של גרמניה ללא שינוי, לעומת הרבעון הקודם לו. הבונדסבנק הזהיר בשבוע שעבר כי גרמניה מועדת למיתון, ונגיד הבנק המרכזי של אירופה רמז כי הוא נכון להורדת ריבית נוספת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully