וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בשנת 2022 חל גידול של כ-9 אחוזים בפתיחת תיקי חדלות פירעון"

1.1.2023 / 10:39

עו"ד אופיר פדר מחברת "עורכי דין פדר", בהרצאה בפני פורום מנהלים בחברת מימון ישיר: "ההערכה היא שבשנת 2022 נפתחו כ-25,000 תיקי חדלות פרעון של יחידים ועסקים קטנים בסדר גודל של כ-10 מיליארד שקל"

עו"ד אופיר פדר. מורג ביטן,
עו"ד אופיר פדר במהלך ההרצאה על חדלות הפירעון/מורג ביטן

משבר הקורונה עדיין היה איתנו ב-2022, אף שהמשק חזר לפעילות מלאה כבר בתחילתה. בהרצאה שהעביר בפני פורום מנהלים בחברת מימון ישיר בתחום חדלות הפירעון, דיבר עו"ד אופיר פדר בנושא חדלות הפירעון ובין היתר פירט על הדרכים בהן נושה יכול לבטח עצמו טוב יותר מול קריסה כלכלית אפשרית של לקוח.

בהרצאתו סקר עו"ד פדר את הגורמים שבין היתר הביאו לנסיקת תחום חדלות הפירעון בעולם המשפט: "בשנת 2022 המיתון העולמי, העלאת הריביות והשפעת משבר הקורונה הביאו לגידול של כ-9% בפתיחת תיקים לחדלות פירעון".

על פי ההערכות, בשנת 2022 נפתחו כ-25,000 תיקי חדלות פרעון של יחידים ועסקים קטנים בסדר גודל של כ-10 מיליארד שקל. התחזית, אומר עו"ד פדר, היא שגם בשנת 2023 תמשיך מגמת העלייה ב-5 עד 10 אחוזים לעומת 2022.
.
"למעלה מ-50% מתיקי חדלות הפירעון הגיעו להסדרי תשלום", אומר עו"ד פדר, "מדובר בתשלום חודשי של כ-3% מהסכום הכולל של החוב, וזאת לאחר מחיקה של עשרות אחוזים מהשווי הכולל שלהם".

מגמת הסדרים אלו מגיעה בין היתר נוכח תיקון 4 לחוק חדלות הפירעון, אשר נולד עקב משבר הקורונה, והביא עמו בשורה ותקווה למאות עסקים אשר בחרו לפנות לאפיק זה. זאת, במטרה להיחלץ מחובותיהם ולפתוח דף חדש בחייהם מבלי לאבד את מוטת השליטה בעסק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully