וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה של 46% ברווחי נסטלה במחצית השנייה של 2002 ל-1.4 מיליארד דולר

יהודה שויצר

27.2.2003 / 9:58

הכנסות החברה צמחו ב-3.2% ל-33 מיליארד דולר; הירידה החדה ברווחיות נובעת מהפחתת מוניטין גדולה שביצעה בעקבות רכישת חברת ראלסטון; העריכה שתצליח לשפר רווחיותה בשנה הקרובה



ירידה של 46% ברווחי ענקית המזון השווייצית נסטלה במחצית השנה השנייה של 2002. החברה דיווחה על רווח נקי של 1.4 מיליארד דולר, לעומת רווח של 2.58 מיליארד דולר בתקופה המקבילה בשנת 2001. הכנסות נסטלה צמחו ב-3.2% ל-33 מיליארד דולר. החברה העריכה כי תצליח לשפר את רווחיותה בשנה הקרובה.



נסטלה ציינה כי הירידה החדה ברווחיות נובעת מהפחתת מוניטין גדולה שביצעה בעקבות רכישת חברת ראלסטון בשלהי 2001. לשחיקה ברווחיות ממכירות בינלאומיות תרמה גם התחזקות הפרנק השווייצי ביחס למטבעות העולמיים. 98% מהכנסות נסטלה מקורם בשווקים מחוץ לשווייץ.



נסטלה ביצעה מספר רכישות ענק בתקופה האחרונה, בהן רכישתה של יצרנית המזון שף אמריקה תמורת 2.6 מיליארד דולר. בין רכישותיה הטריות של נסטלה נמצאות גם יצרניות הגלידות דרייר האגן דאז ושולר. בארה"ב רכשה נסטלה את יצרנית המזון לבעלי חיים, רלסטון פורינה. מסע הרכישות היה מלווה גם בהשפעות שליליות, בהן נטל חובות עצום הרובץ על כתפיה.



נסטלה השווייצית היא יצרנית המזון הגדולה בעולם. בין מותגיה הידועים: דגני הבוקר, נסקפה, מים מינרליים פריה ועוד. נסטלה היא בעלת השליטה ביצרנית המזון הישראלית אסם .


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully