וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשבון בשמיים? הטיפים שעוד לא הכרתם לחיסכון בחשמל

עודכן לאחרונה: 7.1.2023 / 8:43

לא כולם יודעים, אבל בשנים האחרונות שוק החשמל נפתח לתחרות והצרכנים יכולים לעבור בין ספקיות שונות של חשמל ולהוזיל עלויות. רוצים לדעת איך מבצעים את המעבר ולקבל טיפים שלא הכרתם לחיסכון משמעותי אמיתי בחשבון החשמל? זה מה שאתם צריכים לעשות: לקרוא, לשמור וליישם

גבר מבואס מחזיק בחשבון חשמל. ShutterStock
החשמל יקר לכם? מומחים קובעים: כך תחסכו בעלויות צריכת החשמל/ShutterStock

העלייה הנוספת במחירי החשמל, מאלצת משקי בית רבים לחסוך בשימוש על מנת להפחית בעלויות הצריכה, עם זאת, יש לזכור שהטמפרטורות הנמוכות בחורף והשהייה הארוכה בבית, דווקא מגבירים את השימוש במוצרי חשמל כמו מזגן לחימום, מייבש כביסה שעובד שעות נוספות בימים גשומים, מכונת כביסה שפועלת יותר, שימוש מוגבר בתנור אפייה בשל ההמצאות בבית ועוד.

מסתבר כי שימוש יעיל ונכון במכשירי חשמל בתקופת החורף, יכול לעזור בהפחתת חשבון החשמל, לחסוך באנרגיה ובהזדמנות זו גם לשמור על הסביבה. הבאנו כאן טיפים של מומחים שלא כדאי לכם לפספס.

תמרה הראל כהן, שותפה מייסדת ברייזאפ: "מחיר המחייה ממשיך להתייקר, אבל הבשורות הטובות הן שיש איך להתמודד עם המצב. קהילת הפייסבוק שלנו, "להיות על זה ביחד", מוצפת לאחרונה בסיפורים על שינויים קטנים בצריכת החשמל שהובילו לחיסכון משמעותי. אנחנו רואים שמשפחות שבוחרות להיות על זה מצליחות לצמצם את כלל ההוצאות שלהם באלפי שקלים לחודש, בלי להתפשר על איכות החיים".

החשמל יקר? לכו לעשות שופינג: אם אתם נחשבים 'צרכנים נבונים' סביר ששמעתם על הרפורמה בחשמל אבל מסתבר כי מעט מהצרכנים הישראלים מכירים כי בשנים האחרונות, שוק החשמל נפתח לתחרות, ממש כמו עם ספקי הסלולר והאינטרנט, וכיום אפשר לעבור בין ספקיות שונות של חשמל.

כל ספקית חשמל מציאה מסלולים שונים, עם הנחות על החשמל בשעות מסויימות של היום. בחירת מסלול שמתאים לצרכים שלנו, לצד תכנון שמנצל את תנאי החבילה (להפעיל את המייבש בשעות שהחשמל מוזל בהם, לדוגמה) יכול להוביל להוזלה משמעותית בהוצאות החשמל
.

שימו לב: כדי לעבור לספקית חשמל חדשה, צריך קודם כל להזמין מונה חכם מחברת החשמל (בעלות של כ-200 שקל).

מקרר גרונדיג 4 דלתות. יח"צ,
מקרר גרונדיג 4 דלתות: העלאת טמפרטורות תוריד את המחיר/יח"צ

הפתרון היקר - הוא הזול ביותר

הנה עוד כמה דוגמאות ל"טריקים" קטנים שיכולים לחולל שינוי מצטבר גדול:

תתחילו בתאורה: אם עדיין יש לך בבית מנורות ליבון, לא תאמינו כמה כסף אפשר לחסוך על ידי החלפה לנורות לד, שצורכות בין רבע לעשירית מהחשמל שצורכות נורות הליבון.

נתקו את כל המכשירים המיותרים מהחשמל: זה אולי נשמע זניח, אבל לא מעט מצריכת החשמל נגרמת על ידי מכשירים במצב המתנה. חברי קהילת "להיות על זה ביחד" מדווחים שניתוק המכשירים (כמו קומקום, מיקרוגל, מזגן) הובילו לחיסכון של מאות שקלים בחודש.

יש לכם תמי 4 בבית? וודאו שמצב הרתחה אוטומטית כבוי! מכשיר תמי 4 מגיעים עם מספר תכניות הרתחה. לפי בדיקה של חברי קהילת להיות על זה ביחד, כיבוי מצב הרתחה קבועה חוסך כ-200 שקל בחשבון החשמל.

הפתרון היקר הוא לפעמים הזול ביותר: מכשירי חשמל ישנים נוטים לצרוך הרבה יותר אנרגיה מאשר מכשירים חדשים. החלפת המזגן או המקרר תדרוש הוצאה לא קטנה, אבל לא מעט אנשים מדווחים שההוצאה החזירה את עצמה תוך חודשים בודדים בשל חיסכון בצריכה החשמל.

כדי לזהות איזה מכשירים "זוללים" את כל החשמל, צריך לנתק את כל מכשירי החשמל בבית, להשאיר רק מכשיר אחד מחובר לחשמל, לעמוד ליד שעון החשמל ולבדוק כמה המכשיר צורך בדקה - אז תוכלו ערכו השוואה לצריכת החשמל של מוצר חדש. שימו לב שהיום היצרנים מחוייבים לציין דירוג צריכה אנרגטית בפרטי המוצר.

הזללן השקט: במרבית משקי הבית, דוד המים אחראי לחלק משמעותי מצריכת החשמל. דרך פשוטה וזולה יחסית לצמצום עלויות חימום המים היא רכישת דוד חכם, שניתן להפעיל, לכבות ולתזמן מהסמארטפון. משתמשים רבים ממליצים לעבור לדוד גז, שעל אף ההוצאה היחסית גבוהה - יכול גם הוא, להחזיר את ההשקעה בטווח הארוך.

יש לכם גג פנוי? תנו לחברת החשמל לשלם לכם! התקנת פאנל סולארי על הגג יכול לא רק לצמצם משמעותית את חשבון החשמל, אלא גם לספק לכם מקור הכנסה לעשרות שנים קדימה. ישנם מספר חברות שיעשו עבורכם את ההתקנה, והן מציעות מספר מסלולי מימון.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
מכונת כביסה 10 קג בוש. באדיבות בוש,
מכונת כביסה 10 ק"ג של המותג בוש/באדיבות בוש

תכנית חסכון עקרונית

הטיפים של דוד חקק, מנכ"ל BSH, יבואנית מוצרי החשמל בוש, קונסטרוקטה, גגנאו וסימנס, לצריכה נבונה והפחתה בעלויות צריכת החשמל:

תכנית חסכונית לתנור: בהפעלת התנור מומלץ לבחור בתוכנית של Hot Aur Eco, התוכנית נמצאת כמעט בכל התנורים היום ולא הרבה מכירים, היא צורכת פחות חשמל באופן משמעותי.

מעלים טמפרטורות: אם אתם נוסעים לחו"ל לשבוע או יותר, מומלץ להעביר את הטמפרטורות של המקרר ל-14 מעלות, וכמובן להשאיר את המקפיא באותו מספר מעלות. מוצרים כמו טחינה, קטשופ, ביצים ועוד - יכולים לחיות בשלום עם הטמפרטורה הזו (פרט למוצרי חלב).

מדיחים, מכבסים ומתחשבים: תמיד עדיף לבחור בתוכניות ארוכות טווח שחוסכות גם בחשמל וגם במים. במכונות כביסה ובמדיחים קיימת תכנית ECO שהן עושות שימוש בזמן על מנת לחסוך בחשמל - התוכנית שוטפת את הכלים או את הבגדים בצורה שהיא פחות אינטנסיבית אלא יותר ארוכה ובכך חוסכת המון כסף ומגיעה לאותה התוצאה. בנוסף, ידעתם שתכניות כביסה בהרתחה עם 60-70 מעלות צורכות הרבה מאוד חשמל? מומלץ להפעיל כך רק כשהמכונה מלאה למצעים ומגבות.

מייבשים בחוכמה: לפני שקונים מייבש כביסה או למי שחושב להחליף מייבש - חשוב לבחור במייבש עם משאבת חום המאפשרת לחסוך חשמל באופן משמעותי - כמה שקלים בכל הפעלה!

תמונת אווירה - מזגני תדיראן. תדיראן,
מכשירי חשמל שנמצאים באותו החדר עם המזגן, פולטים חום ומשפיעים על פעילותו, תדיראן/תדיראן

כך תקלו על המזגן ותפחיתו עלויות צריכה

בוחרים דירוג אנרגטי: אחת הדרכים לחיסכון בחשמל במזגן הוא בחירה של מזגן עם דירוג אנרגטי גבוה. דני ישראל, מנהל פיתוח עסקי בחטיבת הסחר של תדיראן: "מדובר במדד שבודק את תפוקת הקירור והחימום ביחס להספק החשמלי שאותו המזגן צורך בפועל. כלומר, ככל שהמדד יהיה גבוה יותר, כך הוא גם יעבוד בצורה יעילה יותר ויספק ביצועים חזקים ביחס לכמות החשמל שהוא צורך. מזגנים חסכוניים ייחשבו לבעלי דירוג אנרגטי גבוה יותר (דירוג A)".

טכנולוגיה מתקדמת (אינוורטר): פרמטר נוסף שיש לקחת בחשבון הוא טכנולוגיית האינוורטר, הקיימת במזגנים עיליים וגם במיני מרכזיים, שמאפשרת לחמם או לקרר את הבית ביעילות ולחסוך עד 40% מצריכת החשמל הביתית. להבדיל ממזגנים העושים שימוש בטכנולוגיית On/ Off סטנדרטית, בטכנולוגיית האינוורטר המדחס פועל תמיד: כאשר הטמפרטורה בחדר מגיעה לטמפרטורה הרצויה, המדחס משנה תדר למהירות נמוכה יותר. וכך למעשה עוזר ליעל משמעותית את צריכת החשמל.

מנקים פילטרים: ישראל מוסיף כי: "תחזוקה שוטפת של המזגנים תשמור על פעולה חסכונית שלהם. וודאו כי אתם מנקים את תעלות האוורור ומתחזקים באופן שוטף את המזגן המיני מרכזי. כמו כן, חשוב לא לשכוח לנקות אחת לתקופה את הפילטרים".

מתאימים את התפוקה לחלל: כמו כן, חשוב לוודא שתפוקת החימום של המזגן הנבחר הינה בהלימה לחלל החדר הרצוי על מנת לחמם במהירות וביעילות. כמובן שפרמטר זה אינו מגיע לבדו והוא תלוי בגודל החדר, מספר האנשים בבית, כיווני האוויר, גובה החלל ועוד.

על זה בטח לא חשבתם: הבזבוז בהוצאות החשמל מגיע ממקורות שאנחנו כלל לא מודעים אליהם. כך לדוגמה, מכשירי חשמל נוספים שנמצאים באותו החדר עם המזגן דוגמת קומקום חשמלי, טוסטר, מדפסת, נורות לד חזקות ועוד, פולטים חום רב ומשפיעות על הפעילות התקינה של המזגן ובאופן עקיף הן גם הופכות את המזגן לפחות חסכוני ויעיל ולכן מומלץ להימנע מהעמסה של מוצרי חשמל בקרבת המזגן על מנת לאפשר לו מרחב עבודה שקט ויעיל.

ואם לא די בכך, טיפים נוספים לחיסכון בצריכת החשמל, קיבלנו מאת מומחי Beko, המותג האירופאי למכשירי חשמל לבית:

כבסו במעלות נמוכות: שימוש בתוכניות חסכוניות במכונת הכביסה כדוגמת 30 מעלות והפעילו את מכונת הכביסה רק כשהיא מלאה.

שטפו כלים במדיח ולא באופן ידני: השימוש במדיח אמנם צורך חשמל, ועדיין מדובר במכשיר חשמלי שיחסוך לכם לא מעט אנרגיה, כסף ומים בהשוואה לשטיפת כלים ידנית. שימוש במדיח כלים בעל יעילות אנרגטית במקום שטיפת כלים ידנית יכול לחסוך עד 5,000 ליטרים של מים בשנה, שלא לדבר על עשרות שעות מזמנכם היקר.

כבו את התנור כמה דקות לפני הזמן: גם אם בהוראות המתכון שמצאתם באינסטגרם כתוב לאפות במשך 50 דקות, רצוי לכבות אותו כמה דקות קודם לכן. התנור ימשיך לשחרר מספיק חום כדי לסיים לאפות או לבשל את מה שהכנתם ובו זמנית יאפשר לכם לחסוך בחשמל. טיפ זה יעבוד עבור רוב המנות, אך קחו בחשבון שיש כמה יוצאי דופן.

הקפידו על דלת התנור סגורה בזמן האפייה: בכל פעם שאתם פותחים את דלת התנור בעת האפייה הטמפרטורה הפנימית עלולה לרדת ולגרום לתנור להשתמש ביותר חשמל על מנת להעלות את הטמפרטורה בחזרה. כדי לחסוך בחשמל (וגם כדי לא לפגוע בהכנה), הציצו דרך חלון התנור.

הקפידו על כיסוי הסירים והמחבתות בזמן הבישול: בדומה לפתיחת דלת התנור, כיסוי המחבתות והסירים בתהליך הבישול מפחית ב-10% את צריכת האנרגיה ומסייע למזון להתבשל מהר יותר.

נקו את מייבש הכביסה כדי שיעבוד ביעילות: מייבשי כבישה משתמשים בכ-6% מסך צריכת החשמל של הבית. מספר זה נחשב גבוה בהשוואה לכמות מכשירי החשמל שיש לכולנו בבית. ניתן להפחית את צריכת החשמל בעת השימוש במייבש באמצעות שמירה על ניקיונו וריקון המוך לאחר כל הפעלה. פעולה זו תקצר את זמן הייבוש ובכך תחסוך בצריכת האנרגיה, מה שיתבטא גם בחשבון החשמל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully