וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה ניצחה גם בדרבי שהתקיים בבית המשפט?

עודכן לאחרונה: 2.1.2023 / 12:15

ספק אם אוהדי הכדורגל בישראל זוכרים את אירוע הדרבי החיפאי מלפני שנתיים, שהסתיים בתגרה המונית בין השחקנים. אתמול הסתיימה גם הסאגה המשפטית. באופן לא מפתיע - גם היא בניצחון ירוק

מוחמד אבו פאני מכבי חיפה גל אראל הפועל חיפה. מאור אלקסלסי, מאור אלקסלסי
מוחמד אבו פאני (מכבי) וגל אראל (הפועל) מתעמתים על כר הדשא, בסיום הדרבי החיפאי ההוא/מאור אלקסלסי, מאור אלקסלסי

בעקבות אירוע תגרה שאירע בתום משחק הדרבי בין קבוצת הכדורגל של מועדון הפועל חיפה לקבוצת הכדורגל של מועדון מכבי חיפה ב - 10.2.21, עמותת 'הצלחה' הגישה עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי בחיפה בבקשה שבית המשפט יורה לחברה הכלכלית חיפה וחברת בת שלה המנהלת את מועדון איצטדיון סמי עופר בחיפה, להמציא לידה את הצילומים שצולמו במצלמות האבטחה של האצטדיון ביום האירוע בטענה שיש בכך כדי לקדם את מניעת האלימות בספורט.

משרד AYR - עמר רייטר ז'אן שוכטוביץ ושות', המייצג את אלופת המדינה בכדורגל, מכבי חיפה, התנגד לעתירה בטענה שמסירת הצילומים (סרטוני וידאו) שצולמו במצלמות האבטחה של האצטדיון במסדרונות הפנימיים של האצטדיון בהם נראים שחקנים, בעלי תפקידים שונים, וגורמים אחרים וסמוכים לחדרי ההלבשה של השחקנים, כרוכה בפגיעה בפרטיות המצולמים בהם בניגוד לחוק הגנת הפרטיות, תשמ"א-1981 ותרומתם למניעת אלימות בספורט מזערית ולכן אינה מצדיקה את הפגיעה בפרטיות הכרוכה במסירתם לעותרת.

בפסק דין שניתן על-ידי בית המשפט המחוזי בחיפה (השופט דניאל פיש), אימץ בית המשפט המחוזי את עמדת מועדון הכדורגל מכבי חיפה וקבע שאין למסור לידי העותרת את סרטוני מצלמות האבטחה של האצטדיון המצלמות את המסדרונות הפנימיים של האצטדיון וזאת לנוכח הפגיעה בפרטיות הכרוכה בכך ותרומתם השולית של הסרטונים למניעת אלימות בספורט.

בית המשפט המחוזי קבע שבניגוד לכר הדשא של האצטדיון החשוף לעיני הציבור, חלקיו הפנימיים של אצטדיון הכדורגל הכוללים את מנהרת השחקנים, שברגיל אינם חשופים לציבור הרחב שאינו מורשה להיכנס אליהם, הם בגדר רשות היחיד שבהם קיימת ציפייה לגיטימית של פרטיות.

סאן מנחם שחקן מכבי חיפה מתעמת עם שחקני הפועל חיפה. ., מאור אלקסלסי
סאן מנחם נגד הפועל. מאירועי הדרבי ההוא/מאור אלקסלסי, .

עוד נקבע, כי הסכמת המצולמים במצלמות האבטחה באזורים אלו היא לצילומם לצרכים מוגדרים הנוגעים לגילוי עבירות, שמירה על הסדר, וכו' ואין לייחס להם הסכמה להפצת הסרטונים בהם הם מצולמים ברבים ובאמצעי המדיה. מטעמים אלו נקבע שמסירת סרטוני מצלמות האבטחה מהחלקים הפנימיים של האצטדיון מהווה פגיעה בפרטיות במידה כזו העולה על תרומתם למניעת אלימות בספורט.

הערך התקדימי: התקדים הוא בהגדרת חלקים פנימיים של אצטדיון ציבורי כרשות היחיד בו יש ציפייה לגיטימית לפרטיות וכן קביעה שהסכמת המצולמים במצלמות אבטחה מוגבלת לשימושים המקובלים הנוגעים לאבטחת האצטדיון (גילוי עבירות, שמירה על הסדר וכו') כאשר הפצת הסרטונים ברבים ובאמצעי התקשרות חורג ממטרה זו ולכן מהווה פגיעה בפרטיות.

את מכבי חיפה ייצגו עורכי הדין רועי דותן, עופר בן-אסא, שיר שושני כץ ורונלי אשר ממשרד AYR - עמר רייטר ז'אן שוכטוביץ ושות'.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
עו"ד רועי דותן, שותף במחלקת ליטיגציה ויישוב סכסוכים, AYR - עמר רייטר ז'אן שוכטוביץ ושות'. ניר עמוס,
עו"ד רועי דותן, שותף במחלקת ליטיגציה ויישוב סכסוכים, AYR - עמר רייטר ז'אן שוכטוביץ ושות'/ניר עמוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully