וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוקלו חשבונות של עצמאים שלא השיבו את מענקי הקורונה

עודכן לאחרונה: 3.1.2023 / 13:49

בלעדי לוואלה: רשות המיסים עיקלה חשבונות בנק של עשרות עצמאיים בגלל שלא השיבו את מענקי הקורונה שניתנו להם. עשיית צדק או מחטף? לדברי סגנית נשיא להב, נתניהו התחייב לעוצמה יהודית, במסגרת ההסכם הקואליציוני, לעצור את גביית מענקי הקורונה מעצמאיים

ילד עושה צורת לב עם הידיים מעבר לחלון לסבתו שבבידוד. ShutterStock
סגרי הקורונה. לא רק קשישים שהו בבידוד אלא גם עסקים רבים "בודדו" מקהל לקוחותיהם/ShutterStock

למערכת וואלה הגיעו תלונות של עצמאים שטוענים שחשבונות הבנק שלהם עוקלו על ידי רשות המיסים, בלי שקיבלו דרישה בכתב להשיב את מענקי הקורונה שניתנו להם ביתר (כלומר, מעבר למה שהגיע להם) ובלי יכולת לערער עליהם.

הבוקר הוטל עיקול על חשבונם של זוג מאשקלון, בעלי גן ילדים שנסגר בעקבות הקורונה והשאיר חובות של 500,000 שקלים. הזוג קיבל מענקי קורונה גבוליים בסך 37% ו-38% במקום 40% כנדרש, בגובה של 49,000 שקלים לרשות המיסים, שאינו מסוגל להחזיר.

מקרה נוסף הוא של בעל עסק שהגיע לבנק ביום חמישי שעבר וגילה, להפתעתו, שחשבון הבנק שלו עוקל בגלל חוב על אי השבת מענקי קורונה בסך עשרות אלפי שקלים. הוא נדרש הבוקר למשרדי הרשות כדי לנסות ולהסיר את העיקול.

צמרת אביבי. רון שלום,
צמרת אביבי, סגנית נשיא להב: "יש פה מחדל ומחטף"/רון שלום

נתניהו הבטיח? שיקיים!

צמרת אביבי, ממובילות מאבק העצמאיים וסגנית נשיא להב אומרת שרשות המיסים עושה עוול עצמאים בכך שלא שלחה להם מכתבי דרישה ולא נתנה להם את ההזדמנות לשלם את החוב או לערער עליו. "רשות המיסים הסתמכה על הכניסה לאזור האישי תחת הסעיף של מענקי קורונה, בלי לעשות שום צעד אקטיבי כדי לגבות את החוב", היא אומרת. "לא נשלחו מטעמה מכתבים רשומים ולכן אין אסמכתא שאכן נשלחו כאלה.

"בגלל שלא הייתה הודעה מראש, לעצמאים לא עמדה הזכות ל-45 הימים להגשת ערעור ככתוב בחוק וגם לא 48 שעות להסדרתו מול פקיד השומה. יש פה מחדל ומחטף, כשהרשות מסתמכת על ההוראה שהעבירו לרואי החשבון ללחוץ על הנישומים וזהו זה. הם לא מבינים שם שהעצמאים שהיו זקוקים למענקים עדיין לא הצליחו להתאושש מהקורונה ולעמוד על הרגליים ועכשיו חוטפים עוד פטיש על הראש. מה גם ששר האוצר לשעבר, ישראל כץ, הבטיח שלא יגבו את המענקים, אבל לא שינה את החוק".

אביבי הצליחה להכניס להסכם הקואליציוני של הליכוד עם עוצמה יהודית סעיף לפיו תהיה עצירה מוחלטת של פעילות האכיפה נגד עצמאים עד לחקיקה בנושא. "אני מצפה מראש הממשלה בנימין נתניהו, שהבטיח לפני הבחירות שעצמאים לא יחזירו מענקים, לעמוד במילתו, לפעור לעצירה מוחלטת ומיידית של פעולות האכיפה ולבטל את העיקולים עד אשר ייחקק חוק בעניין".

תגובת רשות המסים: "מזה כשנה וחצי שרשות המסים מידעת עסקים שדרשו וקיבלו מענקי קורונה ולא עמדו בתנאים שנקבעו בחוק כי עליהם להסדיר את חובם, תוך מתן הסדרי פריסה נוחים. בעקבות פעילות זו, עשרות אלפי עסקים פעלו להסדרת חובם והחזירו את המענקים להם לא היו זכאים.

בניגוד לנטען, במהלך החודשים האחרונים נשלחו לחייבים הודעות חוב, בכתב ובמסרונים והתראות לפני ביצוע פעולות אכיפה. בימים האחרונים אכן הוטלו עיקולים במספר מקרים בהם לא הוסדר החוב.

ככל וישנם מקרים גבוליים או נסיבות מיוחדות, ניתן לפנות בהשגה והיא תבחן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully