וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן נגד נתניהו: הקרב על המורשת הכלכלית

עודכן לאחרונה: 3.1.2023 / 9:28

המיתון העולמי שמקרין על ישראל, הפך את המורשת הכלכלית של הממשלה הקודמת לשק חבטות נוח עבור זו הנכנסת. אחרי שספג כמה מהלומות פומביות על הדרך שבה הנהיג את האוצר, החליט אביגדור ליברמן להחזיר: "נתניהו עסק רק בדבר אחד - לתפור עסקת טיעון"

נתניהו וליברמן 2017. יונתן זינדל, פלאש 90
השותפים לדרך שהפכו ליריבים מרים. ליברמן לא יכול היה לשאת עוד את האשמות נתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל

נדמה שמבין כל הירושות שהשאירה הממשלה היוצאת לחדשה, התחום הכלכלי הוא הקל ביותר לניגוח: האינפלציה גאתה, הריבית במשק עלתה, הכסף התייקר, המחירים עלו - ובשורה התחתונה: יוקר המחיה בישראל הפך לבלתי נסבל.

כל זאת אמת, אבל לא כל האמת - והאמת כולה היא שהעולם, וביתר שאת מדינות הייחוס של ישראל, נמצא באחד המשברים הכלכליים החומרים של השנים האחרונות, כזה שהתחיל עם היציאה מסגרי הקורונה, רק כדי לפגוש את הפלישה הרוסית לאוקראינה. מחירי הסחורות עלו, מחירי האנרגיה עלו - והעולם נכנס לתקופת האטה כלכלית מלווה באינפלציה גואה, הסצנריו הכלכלי הגרוע ביותר.

באופן יחסי לעולם, מצבה של ישראל הוא לא רע בכלל: נכון, החיים הפכו גם כאן לקשים יותר, אבל לא הגיעו למצב רע כפי שחווים תושבי מדינות מפותחות אחרות. חזקה על נתניהו שהוא יודע את כל אלה, אבל עדיין - בפוליטיקה, כמו בפוליטיקה, הוא חובט במה שנראה מטרה קלה שסימנה הממשלה היוצאת.

מאחר שמערכת הבחירות תמה, תגובת האופוזיציה להאשמות הייתה רפה, עד הבוקר, שבו נמאס לשר האוצר הקודם, אביגדור ליברמן, לספוג עוד.

בנימין נתניהו, אביגדור ליברמן. רויטרס, ניב אהרונסון, עיבוד תמונה
ליברמן על נתניהו: "אני התמודדתי עם שני גלי קורונה ובנוסף עם השלכות מלחמת רוסיה-אוקראינה. אך בניגוד לנתניהו, עסקתי בניהול הכלכלה ולא בהאשמות"/עיבוד תמונה, רויטרס, ניב אהרונסון

נתונים ועובדות

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, פרסם בחשבון הטוויטר שלו את הציוץ הבא:

האשמות נתניהו, נתונים ועובדות.

בשנת 2009 נתניהו הקים את ממשלתו השנייה, כאשר מדינת ישראל הייתה ממוקמת בממוצע מדינות ה-OECD מבחינת יוקר המחייה. כשנתניהו עוזב את ראשות המדינה באמצע שנת 2021, מדינת ישראל ממוקמת במקום השני באותו מדד, קרי המדינה השניה היקרה בעולם.

נתניהו עוזב בשנת 2021 את השלטון ומוריש גירעון בגובה 144.6 מיליארד שקלים, ועכשיו כשהוא חוזר לשלטון אני מוריש לו עודף בקופה של 8 מיליארדים שקלים.

כולנו ידענו שבין 1 בינואר ל-15 בפברואר פוקעות כל ההטבות שקידמתי לציבור שעובד ומשלם מסים - נקודות זיכוי להורים לילדים בבית ספר יסודי, הנחות בצהרונים, מענק עבודה למשתכרי שכר נמוך, הטבת מס הבלו על דלק, סולר ופחם, ובמקום לנצל את החודשיים מאז פרסום תוצאות הבחירות להיערך ולהמשיך במאבק ביוקר המחייה, נתניהו עסק רק בדבר אחד - לתפור עסקת טיעון ללא קלון עבור עצמו ולכן חילק ללא הרף לכל מרכיבי הקואליציה עוד תפקיד שר, עוד חצי שר, עוד רבע שר, עוד חצי משרד. הוא פירק כל משרד ממשלתי אפשרי כולל משרד הביטחון, משרד החינוך, משרד החוץ וכמובן מה שנשאר לו זה להאשים את הממשלה הקודמת.

אך בניגוד לנתניהו, אנחנו ראינו שבחים מפי גורמים בינלאומיים רציניים ביותר כמו ה-OECD, שהצביע על כך שבשנה האחרונה עליית מחירי המזון בישראל הייתה המתונה ביותר בעולם, וכמו האקונומיסט שהציג את כלכלת ישראל במקום הרביעי המכובד מבין הכלכלות החזקות בעולם.

אני יודע שנתניהו יסביר שהגירעון שהשאיר נובע מהתמודדות עם הקורונה, גם זה שקר. גם אני התמודדתי עם שני גלי קורונה ובנוסף עם השלכות מלחמת רוסיה-אוקראינה. אך בניגוד לנתניהו, עסקתי בניהול הכלכלה ולא בהאשמות, שלטתי בנתונים והתמודדתי עם האתגרים 24/7. הענקתי תמריצים לאנשים לצאת לעבודה ולא תמריצים להתחמק מעבודה. ומי שהקשיב היטב אתמול לנגיד בנק ישראל, הוא יותר מרמז שמימוש ההסכמים הקואליציוניים שנתניהו חתם עליהם יביאו לקפיצה נוספת באינפלציה וזה יגרור עליית ריבית נוספת.

זה ההבדל ביני לבין נתניהו.
זה ההבדל בין עשייה לתעמולה ופופוליזם.

עד כאן דברי ליברמן - ועושה רושם שלא מודבר בחילופי המהלומות האחרונים בין שני האישים, בוודאי כל עוד אפשר להאשים את "הירושה הקשה" ביוקר המחיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully