וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ביבי נתניהו הוא חיה פוליטית"

כתבי וואלה! עסקים

27.2.2003 / 11:23

כך אומר צחי ויזנפלד, מנכ"ל חברת "מולטילוק" בתגובה למינוי נתניהו כשר האוצר; רפי פרבר יו"ר קבוצת מלונות "רויאל פלאזה": "יש להפסיק מיידית את הזרמת הכספים להתנחלויות ולחרדים"

בעקבות מינויו של בנימין נתניהו לשר האוצר. אנשי עסקים שעימם דיברנו הגיבו עד כה בחיוב למינוי.

לדעת פרופ' יורם עדן, דיקאן ביה"ס למנהל עסקים "המסלול האקדמי -"המכללה למנהל: "שר האוצר לא חייב להיות כלכלן אלא אישיות בעלת יכולת פוליטית רחבה שיכול להעביר החלטות כלכליות בועדות הכספים בכנסת ובממשלה. שרי אוצר בעבר לא הצליחו להעביר תוכניות כלכליות משום שלא הייתה להם יכולת פוליטית או שלא ידעו לקרוא נכון את המפה הפוליטית".

לדבריו: "על שר האוצר החדש לדעת לברור החלטות כלכליות טובות ולבחור בתוכנית כלכלית שניתנת לביצוע בפועל וניתן להעביר אותר גם מבחינה פוליטית קואליציונית בכנסת".

צחי ויזנפלד, מנכ"ל חברת "מולטילוק": "ביבי נתניהו הוא "חיה פוליטית" עם ידע רב בתחום המורכבות של המפה הפוליטית בישראל והמפה הכלכלית ויודע להסתדר עם מרבית הגורמים הרלוונטיים בכנסת, בממשלה וראשי המשק ובמידה ויקבל גיבוי מוחלט של ראש הממשלה יוכל לפעול במהירות וביעילות".

ומה צריך לעשות עכשיו?

"ליישם תוכנית המשלבת קיצוץ דרמטי בתקציב הממשלה, במיוחד בכל הסעיפים שלא משפיעים על הפעילות במשק, יחד עם השקעות משמעותיות בתשתיות, כולל באמצעות משאבים חוץ תקציביים. התייעלות בסקטור הציבורי. בנוסף, לא יזיק לקבל קצת מענקים וערבויות מהאמריקאים, אבל זה כמובן פתרון נקודתי ולא חלק ממהלך ארוך טווח".

ומה אסור בשום אופן לעשות?

"אסור להמשיך להעלות מיסים, שכן זו מדיניות קצרת טווח שבסופו של דבר תחנוק את הכלכלה במדינה לחלוטין ובוודאי לא תסייע לצמיחה".

גם איש העסקים ראובן גרוס, ("מלך החניונים" מחברת "רם חן") הגיב בחיוב על מינויו של נתניהו: "ביבי נתניהו הוא פוליטיקאי רב ניסיון עם ידע רב. מקורב לראשי המשק ומקורב גם לאנשי עסקים חובקי עולם ובטוח שיוכל בהתייעצות איתם לגבש מדיניות כלכלית שתוכל לסייע למשק הישראלי ולהחזיר את הכלכלה בישראל להיות כלכלה פורחת. במידה ונתניהו יהנה מגיבוי מוחלט ומסמכויות מלאות מראש הממשלה יוכל לתפקד כשר אוצר גם בתקופה קשה שכזו".

רפי פרבר יו"ר קבוצת מלונות "רויאל פלאזה" בישראל ומנכ"ל משרד התיירות לשעבר: "מהצד הימני של המפה הפוליטית בישראל בנימין נתניהו הוא האדם המתאים ביותר לכהן כשר אוצר. הוא הדמות המבינה ביותר את הבעיות הכלכליות של ישראל ומה פיתרונן".

לדעת פרבר על ראש הממשלה להוריד בראש ובראשונה את המיסוי הכבד ובנוסף: "יש להפסיק מיידית את הזרמת הכספים להתנחלויות ולחרדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully