וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת ההנדסה ABB רשמה הפסד של 787 מיליון דולר על רקע תביעות האזבסט המתנהלות נגדה

יהודה שויצר

27.2.2003 / 11:42

מכירות החברה ירדו ב-6% ל-18.3 מיליארד דולר; לפני כחודש הודיעה החברה על הסכם פשרה, לפיו תשלם 1.2 מיליארד דולר במסגרת תביעת האזבסט



חברת ההנדסה התעשייתית השווייצית ABB דיווחה על הפסדי שיא בשנת 2002, לנוכח תביעות האזבסט המתנהלות נגדה. החברה רשמה הפסד של 787 מיליון דולר בשנת 2002, לעומת הפסד של 691 מיליון דולר ב-2001. מכירות החברה ירדו ב-6%, ל-18.3 מיליארד דולר (להוציא את הכנסות חטיבת ציוד קידוח הנפט שעומדת למכירה).



הזמנות ABB ירדו ב-8% ל-18.1 מיליארד דולר. עוד מסרה החברה כי קיצצה את החוב הנקי שלה ל-2.6 מיליארד דולר, מ-4.1 מיליארד דולר.



לפני כחודש הודיעה ABB על הסכם פשרה, לפיו תשלם 1.2 מיליארד דולר במסגרת תביעת האזבסט שמתנהלת נגדה בארה"ב. החברה הסבירה כי הגדילה את סכום הפשרה שהציעה בתחילה, והסכימה לתוכנית פשיטת הרגל של יחידתה בארה"ב, קומבסטשן אנג'נירינג.



תביעת האזבסט איימה לפגוע ביסודות הפיננסיים הרעועים של ABB. לפי ההסכם, תקים החברה קרן שתטפל בתביעות אזבסט בהווה ובעתיד. כדי שהקמת הקרן תאושר, צריכה החברה לקבל את תמיכת 75% מתוך 111 אלף התובעים. התשלומים לתובעים יתבצעו בין 2004 ו-2009.



הנפילה של ABB פגעה קשות בשווי נכסיה של אינווסטור, חברת האחזקות של משפחת ואלנברג השוודית שאחד מבניה הנודעים היה ראול ואלנברג, הדיפלומט וחסיד אומות העולם. אינווסטור מושקעת רבות בחברות כגון אסטרה זנקה, ABB ואריקסון. משקיע נוסף שסבל קשות מנפילת שווי אינווסטור הוא בעל המניות השני בגודלו, מרטין אבנר השווייצי. אבנר, מנהל חברת האחזקות BZ גרופ, נאלץ למכור מניות לאחר שקריסת שוויין בשוק חיסלה חלק גדול מאחזקותיו - ולבסוף גם לוותר על שליטתו בחברה. עתה צפוי אבנר למכור את הנתח של 11.4%, שהוא מחזיק באינווסטור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully