וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הצמצומים בדירקטוריון שטראוס יהיו הרווח של כולנו?

עודכן לאחרונה: 4.1.2023 / 13:04

המהלכים של עופרה שטראוס ומנכ"ל הקבוצה החדש, שי באב"ד, מלמדים על רצון לצמצם ולרענן את השורות, אבל הם בעיקר צעדים נחוצים נוכח האתגרים בשוק המזון והשנה הקשה שעברה על החברה

שי באבד מנכ"ל משרד האוצר בראיון לוואלה!NEWS. רוני כנפו
מנכ"ל קבוצת שטראוס, שי באב"ד. רוצה הנהלה רזה, קלה ומהירה הרבה יותר - ויש לו סיבות טובות/רוני כנפו

ענקית המזון שטראוס פתחה את שנת 2023 בסדרה של שינויים פרסונליים שרובם נגזרת של אירועי השנה הקודמת.

לפני יומיים נודע כי רענן קובלסקי יחליף את אייל דרור כמנכ"ל שטראוס ישראל, החלטה פרסונלית גדולה ראשונה של מנכ"ל הקבוצה, שי באב"ד, שבעצמו החליף לא מכבר את גיורא בר דעה שפרש.

הבוקר נודע כי נמשכים השינויים הפרסונליים בהנהלת החברה, עת התפטרו מהדירקטוריון שלושה חברים, רבע מחבריו: מאיר שני, רונית חיימוביץ' ושוקי שמר.


מדובר בדירקטורים ותיקים: מאיר שני הוא הוותיק ביותר, הוא היה מנכ"ל עלית וב-25 השנים האחרונות גם חבר דירקטוריון. גם רונית חיימוביץ', מנהל שטראוס אחזקות (של המשפחה) נמצאת בחברה קרוב ל-20 שנה. שוקי שמר הוא "הטרי" ביותר מבין ארבעת המתפטרים, "רק" 4 שנים כדירקטור בשטראוס, אבל הוא נחשב למיוני אישי של עופרה שטראוס.

רענן קובלסקי. סיון פרג',
רענן קובלסקי, מנכ"ל שטראוס ישראל. החליף את אייל דרור רק לפני שלושה ימים/סיון פרג'

במקביל לשינויים הפרסונליים התבצעו גם כמה שינויים מנהלתיים שכורכים בהעברה של חטיבות ותפקידים מנושא משרה אחת לאחר, הכל כלקח מפרשת הסלמונלה, הפרשה שהשביתה את מפעל שטראוס-עלית בנוף הגליל למשך כחצי שנה והסבה לחברה - לצד נזק תדמיתי - גם הפסדים ישירים של מאות מיליוני שקלים.

עושה רושם שהחזון של המנכ"ל באב"ד, שמקבל את ברכת הדרך משטראוס, הוא לייצר מערכת קבלת החלטות רזה וקלה יותר, שתוכל להתמודד עם השינויים (כמו למשל ההחלטה על העלת מחירי מוצרי הקבוצה ב-9%, שהתקבלה לאחרונה) בשוק המזון ועם משברים, במהירות גבוהה הרבה יותר.

לקראת תקופת אי בהירות והאטה עולמית, שתוריד את הצמיחה הפרטית ותגביר את התחרות בין היצנרים השונים, נדמה כי מדובר בבחירה נכונה, לא רק לשטראוס ולבעלי המניות שלה, אלא גם לציבור בישראל שיש לו עניין בחוזק תעשיית המזון המקומית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
עופרה שטראוס, יו"ר קבוצת שטראוס בתדרוך עיתונאים, 28 באפריל 2022. אבשלום ששוני, פלאש 90
עופרה שטראוס, יו"ר הדירקטוריון. נתנה את המפתחות והגיבוי למנכ"ל החדש שלה/פלאש 90, אבשלום ששוני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully