וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות פיצוץ המו"מ: שביתת אזהרה במפעל טכנולוגיית להבים

5.1.2023 / 16:29

פגישה בין נציגי 900 עובדי מפעל טכנולוגיית להבים בצפון, העומדים בפני פיטורים בעקבות ההחלטה להעביר את הייצור לארה"ב, לא הניבה התקדמות. בפגישה הובהר לעובדים כי חרף הצעות רכישה, בכוונת "פראט אנד ויטני" להיערך לסגירת המפעל. עקב כך הוכרזה שביתת אזהרה

עובדי טכנולוגיית להבים באסיפת מחאה. דוברות ההסתדרות,
תסתכלו להם בעיניים: 900 מפרנסים ומפרנסות שיפוטרו על ידי חברה שמשרד הביטחון בישראל הוא מהלקוחות הגדולים שלה/דוברות ההסתדרות

ההסתדרות קיימה שביתת אזהרה היום, משעה 12:00 במפעל "טכנולוגית להבים" בנהריה, שעומד להיסגר בשנת 2025 ו- 900 עובדיו עומדים בפני פיטורים.

הכרזת השביתה באה לאחר פגישה שהתקיימה בין יו"ר מרחב גליל בהסתדרות, אשר שמואלי ועורכי הדין שמייצגים את חברת "פראט אנד ויטני", הבעלים של המפעל הוותיק שנוסד על ידי סטף וורטהיימר, ובמהלכה עדכנה ההסתדרות על עוד חברה שמביעה עניין ברכישת המפעל, הפעם - תאגיד אמריקאי גדול מתחום מנועי הסילון.

זו החברה החמישית שמתעניינת ברכישת המפעל, כמה מגופים המעוניינים כבר פוה ל"פראט אנד ויטני" וביקשו לקבל פרטים עסקיים כדי להתחיל בתהליך בדיקת נאותות.

במהלך הפגישה הבהירו עורכי הדין של "פראט" שהחברה אינה מתכוונת לחזור בה מכוונתה לסגור את המפעל בעוד שנתיים, כפי שהודיעה בעבר - והיא תמשיך במהלכי סגירת הפעילות, במקביל לבחינת ההצעות שיגיעו אליה. ההסתדרות, שעושה מאמצים למצוא רוכש למפעל דורשת להשעות את המהלך עד למיצוי ההליך. לדבריה, בשל הסירוב מצד נציגי החברה האמריקאית, הודיעה ההסתדרות על שביתת אזהרה שתחל בשעה 12:00.

"עבד חודש מאז ההכרזה על המגה פיגוע התעסוקתי ופיטורי מאות עובדים", אומר שמואלי, "ולא קיבלנו כל התייחסות רצינית מהנהלת פראט אנד ויטני. בלית ברירה נלך להשבתה מלאה".

יצויין כי משרד הביטחון (חיל האוויר) הוא מהלקוחות הגדולים ביותר של פראט אנד ויטני - וצבר ההזמנות שלו מהמפעל עומד על מאות מיליוני דולרים. למרות זאת לא נשמע עד כה קולו בפרשה.

תגובת פראט אנד ויטני:

"כפי שאמרנו בעבר, נבחן כל הבעת עניין ברכישת המפעל. פראט יצרה קשר עם כל הגורמים שהביעו בפניה התעניינות ראשונית ותמשיך להתנהל מולם ישירות. את המשא ומתן פראט תנהל רק מול הגורמים שפנו אליה ולא בשום פורום אחר.

חשוב להבין שהבשלת תהליך של מכירה, ככל שתהיה כזו, אורכת חודשים ארוכים והתוצאות לא מובטחות. נציין שאין שינוי בהחלטה או בלוחות הזמנים ליציאת PW מפעילות להבי הקומפרסור במפעל BTL".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully