וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני שנכנס אדר: הגיע הזמן להזמין תחפושות לפורים

עודכן לאחרונה: 21.2.2023 / 12:42

תחפושת לפורים? מי שיזמינו מאתרים בחו"ל לקראת החג, עלולים לשלם את מחיר השאננות: דגמים פופולריים ייעלמו, המגוון יצטמצם וייתכן מחסור במידות. לעומתם המקדימים נהנים מהיצע גדול שנותר מהאלווין, מחירים אטרקטיביים ואפילו מהזדמנות להחליף - במקרה שמשהו ישתבש

ילדים מחופשים. ShutterStock
ההאלווין מאחורינו, וזה הזמן לחסל את המלאי שנותר לאתרים בחו"ל - בהנחות גדולות/ShutterStock

"ליל כל הקדושים" או כפי שהתקבע בתודעה בשם "האלווין", עורר לא מעט אמוציות וסערות ברשת, כשהתברר שהיכה שורש גם בישראל. אנחנו לא מתיימרים לפסוק בוויכוח אלא רק להגיד שגם מי שלא ציין את חג הדלעות והממתקים, כמנהגם, יכול להינות: אמנם בארה"ב בלבד בזבזו השנה כ-3 מיליארד דולר על תחפושות לקראת החג, אבל הספקים גם נתקעו עם מלאי גדולי וכיום הם מציעים את השלל בהנחות של עד 50% במטרה לרוקן את המדפים ולחסל מלאים.

אצלנו, חג הפורים יחל רק בעוד כשבעה שבועות (6 למרץ 2023), אבל ייתכן שזה הזמן הנכון ביותר לרכוש תחפושות מאתרים בחו"ל:

בדיוק כמו שקונים משחק: סיבה אחת לרכוש תחפושות בזמן זה של השנה בהנחות משמעותיות, היא העובדה כי ילדים אוהבים ונהנים להתחפש גם במהלך השנה כחלק מפעילות משחק חברתית או אפילו עם עצמם, בדיוק כמו שרוכשים משחק לילדים יותר מפעם אחת בשנה, הרי אין באמת תאריך מדויק ונכון לספק להם הנאה, סקרנות ואפשרויות לפתח את הדמיון. ותוסיפו לכך את העובדה שבמרבית בתי הספר בישראל הפכו את פורים לקרנבל מתמשך, כאשר בכל יום מתחפשים למשהו אחר - כך שאפשר בהחלט לנצל את הנחות הענק כדי לרכוש יותר מתחפשות אחת.

ההיצע הגדול, המחיר הנמוך וזמן השילוח: הסיבה השנייה שבגינה שווה לרכוש תחפושת לפורים ממש עכשיו היא העובדה כי מלאי התחפושות שנותר על המדפים לאחר ההאלווין, הוא גדול, לפני שישראלים ואחרים יעוטו על השלל. בדיקה שערכנו במספר אתרים מלמדת שמגוון עודנו רחב, בכל המידות.

לילדים רבים יש תכנית מדויקת בנוגע לתחפושת שלהם - וחבל לגלות שהיא אזלה מהמלאי, או לחילופין - שזמן השילוח אינו מספיק כדי שתהיה מוכנה אצלכם למועד. מי שמזמין עתה יוכל לא רק לקבל את התחפושת הרבה לפני הזמן אלא גם למדוד - ואפילו להספיק להחליף במידה שמשהו ישתבש ואף לשלם פחות על משלוח רגיל ולא על משלוח אקספרס שעלותו יקרה יותר.

.

קפטן אמריקה עלי אקספרס 34 שקל. מתוך האתר הרשמי,
תחפושת של קפטן אמריקה באתר עלי אקספרס, המחיר: 34 שקל/מתוך האתר הרשמי

מחסלים מלאי במחיר אטרקטיבי

שוחחנו בנושא זה עם מעין פרילוק, מנהלת קבוצת הפייסבוק והאינסטגרם Lady Hisachon.

מהיכרותך את עולם הצרכנות והרכישות מחו"ל, אכן משתלם להזמין תחפושות לפורים כבר עכשיו?

"בהחלט כן, עושה רושם שהספקים נתקעו עם סחורה שלא נמכרה בחג ההאלווין, ובמקום שיחזיקו את המוצרים שנה במחסן וישלמו עלויות אחסון הם מעדיפים למכור בהנחה. את נזמין היום, נוכל לקבל את התחפשות עוד לפני החג גם אם נקנה בארצות הברית וגם אם נקנה בסין. מי שיקדים יזמין בקרוב, עשוי בהחלט להרוויח", עונה פרילוק.

"אנחנו יכולים לרכוש מחו"ל בעיקר באתר עליאקספרס ובאמזון, למשל, תחפושת של אלזה שעולה בעליאקספרס עם כל האביזרים כולל משלוח עד הבית 61 שקל. תחפושת דומה בארץ תעלה כ- 199 שקל.

תחפושת של הארי פוטר, שעולה היום 70 שקל בעליאקספרס כולה לעלות בארץ, מעל ל-300 שקל - הפער אדיר.

תחפשות באט-מן לילדה עולה 28$ באמזון היום, שזה קצת יותר ממאה שקל, בארץ היא תעלה כ- 230 שקל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אלזה בעליאקספרס 41 שקל. מתוך האתר הרשמי,
תחפושת של אלזה בעלי אקספרס, המחיר: 41 שקל/מתוך האתר הרשמי

סין או ארה"ב? עליאקספרס או אמזון?

איפה עדיף לנו לקנות תחפושות? בעליאקספרס הסיני או באמזון האמריקאי?

"בדרך כלל עליאקספרס זול יותר ולאו דווקא פחות איכותי, כראייה לכך, תפקידם של הרבה אנשים בעולם הוא לקנות מוצרים בעליאקספרס ולמכור אותם באמזון. לפעמים הם פשוט מציעים את ההזמנות אחת מול השנייה בלי שהסחורה אפילו עוברת דרכם ומרוויחים על הפער, חבל שתפלו על זהותשלמו יותר על התיווך הווירטואלי".

"מצד שני, קל יותר להתנהל מול אמזון במקרה של צורך בהחלפה. במידה וטעינו במידה או שהבד לא נעים לנו, או סתם כי הצחרטנו ובא לנו דגם אחר של תחפושת כי לא התחברנו, אמזון יציעו אפילו לקחת את החבילה מפתח הבית שלכם ללא תשלום ויספקו זיכוי מידי, זה נושא שכדאי וצריך לקחת בחשבון לפני ההזמנה".

הארי פוטר עלי אקספרס - 106 שקל. מתוך האתר הרשמי,
אבזרים לתחפושת של הארי פוטר מאתר עלי אקספרס, המחיר: 106 שקל/מתוך האתר הרשמי

והאיכות? שיטות שעובדות לצמצום סיכונים

איך נדע שמוצר שאנחנו מעוניינים לרכוש, הוא באמת איכותי?

"זה מאוד פשוט יש לי שיטה שתמיד עובדת, אני מדרגת את מה שאני מחפשת לפי "כמות ההזמנות" שנעשו לאותו מוצר. קיימת רובריקה כזו באתר עליאקספרס - אני רוצה למצוא מוצר שרכשו ממנו כמה מאות או אלפי אנשים, אחרי שאיתרתי את הפריטים עם מספר הרכישות הרב ביותר, ואז אני מסתכלת על הציון שהמוצר קיבל, אם "ציון הגולשים" אם הוא מעל 4.7 זו תהייה קניה יחסית בטוחה".

לפני שתאמצו את השיטה שלי לחיפוש וצמצום סיכונים, חשוב להבין שזה לא מספיק לרכוש מוצר שקיבל דירוג 5 אבל רכשו ממנו 2 אנשים בלבד, שזה בדרך כלל ציון שנתנו לו בת דודה של המוכר ואחותו, אלא לוודא שהרבה אנשים העניקו למוצר ציון טוב".

"עוד משהו שכדאי להכיר, הוא האפשרות למצוא בתוך עמוד המוצר את 'דירוג החנות' והוותק שלה -
אם מדובר בחנות ותיקה עם דירוג גבוה אז הרכישה תיחשב בטוחה יותר. זה אולי נשמע מסובך אבל כשיודעים איפה לאתר את המידע הזה, אפשר לקבל אינדיקציה בתוך שניות אם הרכישה בטוחה או לא".

מעיין פרילוק. פרטי,
מעין פרילוק, מנהלת קבוצת הפייסבוק והאינסטגרם Lady Hisachon/פרטי

מחפשים רעיונות ומוצאים אותם באתרים זולים

ובכל זאת, למי שמעדיף רכוש תחפושת רק אחדי מדד ובדק שהיא אכן תואמת את הדרישות שלו, מתי את ממליצה לקנות בארץ?

"אני ממליצה לקנות בארץ כשרוצים תחפושת עם אופי מקומי. למשל תחפושות "נועה קירל" שרצו חזק בשנה שעברה, אותן אי אפשר היה לרכוש באמזון או בכל אתר בינלאומי אחר".

"את רוב התחפושות אפשר להשיג גם בחו"ל, ובמחיר אטרקטיבי בהחלט, ומה שהכי יפה, אם יש לכם זמן כמובן, זה להשקיע ולהכין את התחפשות בעצמכם".

לפני סיום, פרילוק משתפת אותנו בעוד טיפ אחד:

"מה אני הכי אוהבת לעשות לקרת פורים? לחפש רעיונות לתחפושות משפחתיות וקבוצתיות, למשל באתר Party City יש שפע של רעיונות מקוריים אבל יקר להזמין משם בגלל עלות המשלוח אז אני שואבת רעיונות משם וקונה מאתר אחר. אגב, עלות של תחפושת לכל המשפחה יכול להגיע גם לעלות של 1,000 שקל - זה מאוד יפה אבל גם מאוד יקר, אז לא חייבים להשתגע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully