וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עודד טירה יציג לראש הממשלה תוכנית כלכלית בעוד כשבוע: עיקרה - הפחתת מסים והשקעה בתשתיות

אמיר טייג

27.2.2003 / 13:24

טירה קורא להעלות את היקף ההשקעות ל-15 מיליארד שקל - ימומנו בעיקר על ידי הסקטור העסקי; "הדרך היחידה להביא למפנה - התייעלות הסקטור הציבורי"



"הדרך היחידה להביא למפנה, היא בצמצום ריאלי בתקציב הממשלה וזאת על ידי התייעלות של הסקטור הציבורי", כך גורס עודד טירה, נשיא התאחדות התעשיינים. בצורה זו, טוען טירה, ניתן יהיה לממן את תוכניתו הכלכלית - תוכנית שיגיש לראש הממשלה ביום חמישי הבא. "יש לצמצם בתקציבים השוטפים של הממשלה, זאת עד שהמשק יגיע לצמיחה יציבה", מוסיף טירה.



"מצב המשק הוא כה חמור, שחייבים לעשות צעדים דראסטיים, המחייבים הסכמה לאומית רחבה על מנת לחלץ את המשק מההידרדרות החמורה שבה הוא מצוי. נקודת המפתח היא שינוי סדרי העדיפות בתקציב המדינה, תוך הקפדה על אי חריגה מיעד הגירעון. כדי לבצע קיצוץ אמיתי שיצמצם את השירותים לפרט - חייבים להגיע להסכמה לאומית רחבה"- כותב טירה.



במסגרת תוכניתו, קורא טירה להתמקד בשני גורמים שיביאו לתפנית ולמעבר לצמיחה: השקעה בתשתיות והפחתת מסים. במסגרת ההשקעה בתשתיות, מציע טירה לבצע השקעה בהיקף של 15 מיליארד שקל נוספים בשנה, כאשר 5 מיליארד שקל ימומנו מתקציב המדינה, ו-10 מיליארד שקל על-ידי הסקטור העסקי, במימון המשקיעים המוסדיים בשיטת B.O.T ו-P.F.I. בנוגע להפחתת מסים, קורא טירה לבצע האצה ביישום המלצות ועדת רבינוביץ' לגבי המיסוי על עבודה, כולל ביטול העלאות המסים שנעשו בשנים 2001-2002 (כגון תקרת ביטוח לאומי).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully