וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר בנק הפועלים תיווך בין רה"מ לנתניהו במגעים למינויו לשר האוצר

אמיר טייג

27.2.2003 / 13:22

כך נמסר בגל"צ; מקורבים: שלמה נחמה פעל כאיש פרטי ולא ייצג את בנק הפועלים או את אריסון השקעות; נחמה ואריסון השקעות רכשו את השליטה בבנק במהלך כהונתו של נתניהו כראש ממשלה

שלמה נחמה, יו"ר דירקטוריון בנק הפועלים, תיווך בין ראש הממשלה, אריאל שרון, לשר האוצר המיועד, בנימין נתניהו, במהלך המשא ומתן ביניהם לפני קבלת התפקיד על ידי נתניהו, כך נמסר בגלי צה"ל. מקורבים לעניין מסרו כי נחמה, המייצג את אריסון השקעות, בעל המניות הגדול בבנק הפועלים, פעל כאיש פרטי ולא כנציג של בנק הפועלים או אריסון השקעות.

נחמה ואריסון השקעות רכשו את השליטה בבנק הפועלים לפני כ-5 שנים במהלך כהונתו של נתניהו כראש ממשלה.

המשא ומתן עם נתניהו התקדם מאוד אתמול, ואחר חצות הסכים שרון לדרישת נתניהו להחזיר למשרד האוצר את רשות החברות הממשלתיות, שהיא כיום אגף במשרד ראש הממשלה. נתניהו העביר את הרשות למשרד ראש הממשלה ב-96', ואולם כעת הוא טוען שבכוונתו להקדיש חלק חשוב מזמנו להפרטה מסיווית של חברות ממשלתיות, ולכן חשוב שהרשות תהיה תחת ידיו. מקורבי נתניהו אמרו שהתקבלה תביעתו לזכות וטו על כל החלטה של ראש הממשלה ביחס לנגיד בנק ישראל.

שרון קיבל את דרישת נתניהו להיות יו"ר הקבינט הכלכלי-חברתי, תפקיד שהיה בעבר בידי ראש הממשלה. עם זאת, הוא דחה את תביעתו השלישית של נתניהו, להיות ממלא מקום יחיד לראש הממשלה, ולקבל מסמך רשמי שיפרט את סמכויותיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully