וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל מינויים צפוי בפיאט: ג'וזפה מורצ'יו ימונה לתפקיד מנכ"ל החברה

יהודה שויצר

27.2.2003 / 14:01

אומברטו אניילי, שצפוי להחליף את פאולו פרסקו כיו"ר החברה, פעל למינויו של מורצ'יו; אניילי גם צפוי למנות את לוקה קורדרו מונטזמולו לתפקיד יו"ר חברת פרארי



ג'וזפה מורצ'יו ימונה מחר רשמית לתפקיד מנכ"ל תאגיד הרכב האיטלקי פיאט. מורצ'יו, בכיר לשעבר ביצרנית צמיגי הרכב פירלי, צפוי לקבל את המינוי מחר בפגישת בעלי המניות של החברה. המנכ"ל הנוכחי של פיאט, אלסנדרו ברבריס, ימונה לתפקיד סגן נשיא בחברה.



מורצ'יו (55) כיהן עד לאחרונה בתפקיד מנכ"ל חטיבת הכבלים של פיראלי. במהלך הקריירה שלו כיהן מורצ'יו בתפקידים ניהוליים שונים בחברה, והוא נחשב לבעל נסיון רב בניהול ובענף הרכב. למורצ'יו מיוחסת ההצלחה של הבראת חטיבת הכבלים בחברה, ושיפור שולי הרווח שלה.



אומברטו אניילי, שצפוי להחליף את פאולו פרסקו כיו"ר החברה, פעל למינויו של מורצ'יו. אניילי גם צפוי למנות את לוקה קורדרו מונטזמולו לתפקיד יו"ר חברת פרארי.



פיאט ציינה כי מורצ'יו, ברבריס ומונטזנולו יחליפו במועצת המנהלים את היו"ר הפורש פרסקו, את יו"ר ג'נרל אלקטריק לשעבר, ג'ון וולש, ואת הבנקאי פליקס רוהטין.



משפחת אניילי היא מחזיקת המניות הגדולה בפיאט, עם החזקות של 30.4%. 20% מפיאט נתונים בידי ג'נרל מוטורס, המחזיקה גם באופציית רכש לפיה תוכל פיאט לחייב אותה לקנות את יתרת 80% ממניותיה ב-2004.



פיאט שרויה במשבר מימוני ועסקי כבד בשל חטיבת הרכב שלה, שסובלת מהיעדר דגמים מצליחים ומחובות כבדים. תוכניות להבראתה של החברה צפויות לכלול ספין אוף או שינוי מבנה ההון של החטיבה, אשר כנראה יקדימו את מינויו של אומברטו אניילי.

מספר משקיעים הביעו עניין בהשקעה בפיאט, בהם רוברטו קולנינו - אשר הציע לנושי פיאט להזרים 8 מיליארד דולר לחברה, על חשבון ההגמוניה של משפחת אניילי.



בני משפחת אניילי עצמם ניסו לגייס תמיכה פיננסית ממשקיעים שיקדמו את תוכנית ההבראה שלהם עצמם. המשקיעים הפוטנציאליים הם אמיליו נוטי מטלקום איטליה, דייגו דלה ואלה מטודס ולוקה די מונטזמולו מפרארי. משפחת אניילי עצמה עשויה להזרים חצי מיליארד יורו, כדי להגדיל את הונה של פיאט.



במסגרת התוכנית החדשה, שגובשה במשך שבועות על ידי בעלי המניות הגדולים, הבנקים ונושי החברה, יוזרמו לפיאט 5 מיליארד יורו (5.41 מיליארד דולר) שיופנו ישירות לחטיבת הרכב. הון זה יגויס בחלקו על ידי הזרמת הון ממשפחת אניילי, ועל ידי מכירת נכסים. עוד עולה מהדיווח כי דירקטוריון החברה צפוי לאשר את המהלך בפגישה ב-28 בפברואר.



בכל הנוגע למכירת נכסים, החברה פועלת בקצב נמרץ. פיאט מכרה לפני כחודש את חטיבת השכרת המשאיות הצרפתית Fraikin ב-805 מיליון יורו לקונסורציום, שאותו מוביל בית ההשקעות אורצאו. פיאט מכרה מאז החלת תוכנית ההבראה נכסים בהיקף של 3 מיליארד יורו, ובמסגרת זו גם קיצצה החברה כ-8,000 משרות. החברה גייסה בדצמבר 1.6 מיליארד יורו ממכירת 5.1% ממניות ג'נרל מוטורס. כן מכרה החברה את חטיבת מימון הצרכנים ב-400 מיליון יורו לאחד מנושיה הגדולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully