וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאמן ברגר קינג מבקש לקיים התמחרות על המותג בין המציעים לרכוש אותו

איילה צורף

27.2.2003 / 14:48

את ההצעות לרכישת ברגר קינג ניתן להגיש עד ה-6 במארס; עד כה סגר הנאמן 4 סניפים - כולם בתל אביב; סך כל החובות של ריקמור, המחזיקה בזיכיון - כ-88.3 מיליון שקל



במסגרת דו"ח שהגיש דורון טישמן, נאמן חברת ריקמור, המחזיקה בזיכיון על המותג ברגר קינג, לבית המשפט המחוזי בתל אביב, הוא מבקש לקיים הליך של התמחרות בין כל הגורמים שפנו אליו בהצעה לרכישת פעילות המותג, בכלל זה גורמים שיפנו עד ה-6 במארס, המועד האחרון להגשת הצעות. על המציעים להפקיד ערבות בנקאית בסך של חצי מיליון דולר.



כמו כן ביקש טישמן לאפשר ארכה בת 40 יום להגשת הצעת הסדר פשרה ותוכנית הבראה מעודכנת.



נכון להיום פועלים בישראל 52 סניפים תחת השם "ברגר קינג". זאת, לאחר שהנאמן סגר 4 סניפים: מרכז שוסטר בתל אביב, שמסב לדבריו לרשת הפסד חודשי של כ-25 אלף שקל; הסניפים בתחנה המרכזית החדשה ובדיזינגוף סנטר בתל אביב, שמסבים לרשת הפסד של כ-35 אלף שקל בחודש, כל אחד; בנוסף סגר את סניף הטיילת בתל אביב, סניף עונתי שייתכן ויחזור לפעול בתקופת הקיץ.



כיום מועסקים ברשת כולה כ-1,500 עובדים ובכלל זה מטה הרשת בת"א בו מועסקים כ-30 עובדי מטה. לדברי טישמן: "אין פיגור בתשלום משכורות שוטפות לעובדים, אולם קיים פיגור בביצוע הפרשות בהיקף של כ-400 אלף שקל".



סך כל החובות של ריקמור - כ-88.3 מיליון שקל; סך כל החובות של ספידקס, חברת ההפצה של ברגר קינג - כ-10 מיליון שקל. החל מחודש אוגוסט 2001 הרשת אינה משלמת בפועל תמלוגים ל"ברגר קינג" העולמית. על פי מכתב ברגר קינג העולמית שנמסר לנאמן, חובה של הרשת בגין תמלוגים חודשיים עומד על סך של 2.5 מיליון דולר.



"מספר מצומצם של סניפים נוספים עתיד להיסגר במהלך החודשים הבאים. זאת אלא אם כן יעודכנו כלפי מטה דמי השכירות באותם סניפים, דבר אשר יאפשר המשך הפעלת חלק מהם", כותב הנאמן.



עוד הוא מדווח על פיטורי 4 עובדי מטה: מנהל כספים, מזכירת המנכ"ל הקודם, איש תחזוקה ופקידה. כמו כן, מתבצע מהלך של החלפת ספק הצ'יפס מספק בחו"ל לספק מקומי, דבר אשר יוביל להפחתה משמעותית בעלות הצ'יפס. עוד, ביטל טישמן את ארוחות החינם שניתנו לעובדי הסניפים ובמקומן מקבלים העובדים ארוחות במחיר מופחת.



כמו כן טישמן בוחן אפשרות להעביר את משרדי המטה ממקומם הנוכחי בתל אביב למרכז הלוגיסטי הנמצא בקיבוץ גבעת ברנר. לדבריו, בכך ייחסכו עלויות לרשת בסך של כ-500 אלף שקל בשנה.
בכל הקשור להפחתת דמי שכירות, מדווח טישמן על הפחתה בת 25% בדמי השכירות בסניף באזור השרון ובסניף נוסף בצפון הארץ.



נימוקיו של טישמן בהקשר לכך שאינו יכול לשמור על תזרים מזומנים חיובי: "הרבעון הראשון בשנה נחשב כרבעון הגרוע בענף המסעדות. ברבעון זה אין כמעט חגים, אין חופשות מהלימודים ומזג אוויר חורפי. כל זה בנוסף למזג האוויר החורפי הקשה השורר השנה, למצב הבטחוני ולחשש ממלחמה עם עיראק, הגורמים לקיטון במספר הסועדים בסניפי הרשת".



לכן, הוא טוען, כי ייתכן מצב שבמהלך חודש מארס 2003 תגיע הרשת לתזרים מזומנים גבולי ואולי אף שלילי. סך כל תקבולי הרשת במזומן ובכרטיסי אשראי ממועד תחילת ההקפאה ועד למועד הכנת דו"ח זה, מסתכם בסך מצטבר של 6.6 מיליון שקל - במסגרת 21 ימי הקפאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully