וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגדל תשקיע כ-50 מיליון דולר בקרנות נאמנות זרות המתמחות בנדל"ן

אילן מוסנאים

27.2.2003 / 14:54

החברה תשקיע סכום של כ-30 מיליון דולר בקרן ההשקעות פורטיסימו, שיצאה באחרונה לגיוס של 60-100 מיליון דולר להשקעה בחברות טכנולוגיה עם פוטנציאל למיזוגים



חברת מגדל מתכוונת להרחיב את תחומי הפעילויות שלה בשנה הקרובה - כך מסרו בכירי החברה במסיבת העיתונאים שערכו הבוקר עם פרסום הדו"חות ל-2002.



מנכ"ל החברה, איזי כהן, ציין כי החברה מתכוונת להגביר את החלק היחסי של ההשקעות שתבצע בחו"ל מתוך תיק הנכסים שלה (כ-34 מיליארד שקל, מזה כ-14 מיליארד שקל בפוליסות המשתתפות ברווחים), לאור הקושי לנהל תיק כזה בבורסה המקומית דלת הנזילות.



ענת לוין, האחראית על פעילות ההשקעות של מגדל, מציינת כי נכון להיום, כאשר איגרות החוב הממשלתיות בארץ מניבות תשואה ריאלית של כ-6%, אין למשקיעים סיבות רבות להשקיע בחו"ל. עם זאת היא מעריכה כי בעוד מספר שנים, החברה (שחלק מזערי בלבד מנכסיה מנוהל כיום בחו"ל), תעביר בין 10% ל-20% מנכסיה לחו"ל, בדומה לחברות ביטוח במשקים כמו הולנד.



לדברי כהן, מגדל בחנה בתקופה האחרונה מספר קרנות נאמנות זרות המתמחות בתחום הנדל"ן, וכבר התקבלה ההחלטה לפזר סכום של כ-50 מיליון דולר במספר קרנות אשר הוכיחו את עצמן בעבר.



יו"ר החברה, אהרון פוגל, אמר כי מגדל התחייבה להשקיע סכום של כ-30 מיליון דולר בקרן ההשקעות פורטיסימו, שיצאה בתקופה האחרונה לגיוס של 60-100 מיליון דולר. הקרן, שתנוהל על ידי קבוצת ניהול בראשות יובל כהן (שהיה שותף מנהל בקרן ההון סיכון JVP), תשקיע בחברות טכנולוגיה ישראליות עם תזרים מזומנים חיובי וסיכוי גבוה לעסקות מיזוגים עם חברות בחו"ל.



תחום נוסף בו תנסה החברה להגביר את הנוכחות שלה בשנים הבאות הוא תחום קרנות הפנסיה. לדברי כהן, כבר ב-2002 היה מרכיב פנסיוני בכ-10% מסך הפוליסות שהחברה הנפיקה. כהן מציין כי החברה צפויה להשלים בקרוב את רכישת קרן הפנסיה תאוצה, שהינה הקרן הפרטית הגדולה ביותר, עם נכסים של כ-400 מיליון שקל. רכישה זו תחזק את מעמדה של מגדל, שמנהלת היום נכסים פנסיוניים בהיקף של כ-350-400 מיליון שקל באמצעות קרנות הפנסיה יוזמה חדשה ותנופה, שבבעלותה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully