וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיוטת הסכם מיזוג הכבלים לא תיחתם מחר

ערן גבאי

27.2.2003 / 16:17

בשל עיכוב בסגירת עסקת רכישת ערוצי זהב ע"י תבל; בעלי המניות בכבלים והבנקים לאומי, הפועלים והבינלאומי אמורים לחתום על נייר עמדה שמבהיר את הסכם השותפות

טיוטת הסכם מיזוג הכבלים לא תיחתם מחר, ותידחה בעקבות עיכוב בחתימה של בעלי המניות בכבלים והבנקים לאומי, הפועלים והבינלאומי על השינויים בעסקת רכישת 35% מערוצי זהב על ידי תבל, כך נודע ל-TheMarker.

הצדדים נדרשים לאשר כעת שעבודים על הזכויות החוזיות ולחתום על נייר עמדה שמבהיר את הסכם השותפות ואלו מהוראותיו נותרות בתוקף.

עוד נודע כי גם בדיקת הנאותות החשבונאית לחברות הכבלים, שמבוצעת על ידי משרד רו"ח ליובושיץ קסירר ושות', טרם הושלמה. המשרד אמור לבדוק את חישוב החוב נטו של כל חברה המועבר לחברה הממוזגת ואת דיווחי מספר מנויי הטלוויזיה והאינטרנט של החברות.

טיוטת הסכם המיזוג הובאה בתחילת החודש לאישור בית המשפט. הטיוטה גילתה כי למתב קיימת "זכות עדיפה" על פני ערוצי זהב ותבל במסגרת הצעת מכר עתידית לכשתונפק חברת הכבלים הממוזגת.

בהסכם נאמר כי כל עוד מחזיקה קבוצת מתב בשיעור של למעלה מ-20% מהון המניות של החברה הממוזגת, תוקנה לה עדיפות על פני כל בעלי המניות האחרים בעת הצעת מכר בגובה ההפרש שבין כמות המניות בה מחזיקה מתב בהתאם להסכם - 26.3% - לבין רף של 20%.

מכאן שמתב תהיה זכאית לממש ראשונה 6.3% ממניות חברת הכבלים הממוזגת לכשתונפק, הטבה שעשויה להסתכם בכמה עשרות מיליוני שקלים. הזכות העדיפה מותנית בכך שמתב לא תרכוש מניות נוספות מעבר לאלה שבידה נכון להסכם, וכן לא תרד בהחזקותיה מתחת לרף של 20%.

שאלת היקף החוב שיועבר לחברה הממוזגת אמור להיקבע בהסכם המימון של החברה הממוזגת עם הבנקים, שמתעכב כתוצאה מהחלטת בנק ישראל לאפשר לבנקים לחרוג ממגבלת האשראי ללווה בודד אם יגדילו את הפרשותיהם. השלמת המיזוג והסדר הנושים בתבל מתחייבת עד ה-31 במארס 2003.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully