וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יטוסו על הקרקע: חיל האוויר מעביר אימוני טייסים לסימולטורים

עודכן לאחרונה: 10.1.2023 / 14:51

אלביט תרחיב את מרכז הסימולטורים של חיל האוויר בעסקה בשווי 400 מיליון שקל. כששעת טיסה של מטוס קרב עולה כ-30 אלף דולר, החיל יחסוך מאות מיליוני שקלים בשנה בשעות טיסה. נזכיר כי בשבוע שעבר קיבלה אלביט 400 מיליון שקל עבור סימולטורים חדשים לשריון בצה"ל

מרכז מאמני הטיסה של חיל האוויר. משרד הביטחון,
חוות מאמני הטיסה של חיל האוויר בחצור. אפשר לתרגל על הקרקע משימות מבצעיות לפני ההמראה/משרד הביטחון

צה"ל מגביר את המאמץ להעביר את האימונים לסימולטורים, כאמצעי לחסוך בשעות מנוע ושעות טיסה יקרות ולקיים אימונים מורכבים בלי להסתכן ובלי להפריע לציבור ולהזיק לסביבה.

מנהל הרכש במשרד הביטחון סיכם עם חברת אלביט על הרחבת המרכז לאימון משימתי (מלא"מ) שפועל בבסיס חצור ומכיל מאמנים למטוסי האף-15 והאף-16 של החיל. המרכז שהוקם ב-2016 יורחב כעת כדי לאפשר הכפלה של היקף שעות הטיסה המבוצעות במאמנים, תוך הורדת שעות טיסה יקרות המבוצעות באוויר. בעתיד יאפשר המרכז גם קישוריות לאימון כוחות היבשה וכן למאמנים נוספים בחיל האוויר. שווי העסקה מוערך בכ-400 מיליון שקל.

המרכז מאפשר לתרגל על הקרקע מנעד רחב של מצבי טיסה, מהכרות בסיסית עם המטוס, דרך דימוי מצבי חירום ועד תרגול משימות מבצעיות לפני ההמראה אליהן. "מדובר בשדרוג משמעותי של יכולות האימון של חיל האוויר הן מבחינת היקף האימון והן מבחינת שדרוג היכולות באימון תוך חשיבה והסתכלות על קליטת פלטפורמות עתידיות לחיל. בנוסף, הסטת שעות טיסה לאימון במרכז המאמנים תניב חסכון רב-שנתי מצטבר בהיקף של מאות מיליוני שקלים", אמר סמנכ"ל וראש מנה"ר, אבי דדון.

מטוסי האף-35 החמקנים נקלטו מראש בבסיס נבטים עם סימולטור מתקדם, וטייסיהם מבצעים 50% משעות הטיסה שלהם על הקרקע. חיל האוויר לא חושף את עלויות שעת הטיסה שלו, אבל שעת טיסה של אף-35 בחיל האוויר האמריקאי מוערכת בכ-30-40 אלף דולר. שעת טיסה טיסה באף-16 זולה יותר.

ראש מטה חיל האוויר, תת-אלוף איל גרינבוים, אמר כי "כחלק מההתחדשות לקראת אתגרי העתיד, יורחב המרכז לאימון המשימתי הסימולטיבי של מערך הקרב. זאת על מנת לחזק את כשירות לוחמי צוות אוויר וכשירותו של חיל האוויר כלל, ובמקביל להביא להתייעלות כלכלית".

בשבוע שעבר קיבלה אלביט חוזה נוסף ממשרד הביטחון, גם כן על סך 400 מיליון שקל, עבור שלושה מרכזי מאמנים לשריון בצה"ל. גם כאן מדובר בניסיון לחסוך שעות מנוע יקרות של טנקי המרכבה סימן-4 וצריכת חימוש יקר.

מנכ"ל אלביט מערכות כלי טיס, יורם שמואלי, הסביר כי צבאות ברחבי העולם מעצבים מחדש את יכולות האימון שלהם תוך חתירה לשיפור המוכנות המבצעית בד בבד עם התייעלות. הזכייה בחוזה זה מדגישה את מיצובה של אלביט מערכות כחברה מובילה בתחום האימון המתקדם".

השאלה הגדולה שמלווה את המעבר כי האם הסימולטורים אכן מצליחים להחליף מבחינה מקצועית את שעות האימון הרבות בקוקפיט ובתאי הצוות של הטנקים, ואת התרגול הפיזי של טיסה קרבית בג'י גבוה. התשובה תגיע רק במלחמה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully