וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני המצאתי את הספינר - אבל לא הרווחתי ממנו אגורה"

21.2.2023 / 0:01

איך ממשיכים מכאן? האישה שהמציאה את הספינר ולא שילמה על דמי חידוש הפטנט, מנסה להתמודד עם העובדה שהייתה יכולה להיות עכשיו מיליונרית - ובמקום זה היא לא גומרת את החודש

מדוע ממציאת הספינר ענייה?/@noahxboa/

כמו לקלוע לכל מספרי הלוטו שעלו בגורל ולא לשלוח את הטופס: האישה שהמציאה את הספינר עוד ב-1993 מספרת שלא "הרוויחה אגורה" מההצלחה הבינלאומית שלו, רק כי לא הייתה יכולה לשלם את דמי חידוש הפטנט רגע לפני שהוא הפך להיסטריה עולמית.

קת'רין הטינגר, האישה שהגתה את הפידג'ט ספינר, לא ידעה היכן לקבור את עצמה כשראתה כיצד הצעצוע שהמציאה נמכר במיליונים ברחבי העולם - מבלי שהיא תראה מזה כסף. הפידג'ט ספינר הפך למשחק טרנדי בשנת 2017 ומאז נעשה בו שימוש נרחב, בעיקר כי הוא מסייע לאנשים להירגע ולהתרכז במשימותיהם.

קת'רין, שהמציאה את הצעצוע כדי לשעשע את בתה בת ה-7, מספרת שהציעה את הרעיון של הספינר למספר קמעונאי צעצועים כבר ב-1993 - כולל "הסברו" - אבל הם דחו את הרעיון שלה. היא עשתה דבר חכם כשרשמה עליו פטנט בשנת 1997, אך הוא פג ב-2005 מכיוון שהיא לא הייתה יכולה להרשות לעצמה את דמי החידוש שלו שעמדו על 400 דולר. מאז היא איבדה את הזכויות על הפטנט וכל אחד יכול היה ליצור גרסה משלו מבלי להיתקל בבעיות משפטיות.

זה בדיוק מה שקרה בשנת 2014 כשסקוט מקוסקי המציא את מה שהוא כינה ה-Torqbar, שהיה למעשה ספינר. הוא טען שהמציא אותו מכיוון שהיה זקוק למשהו שיעסיק את ידיו כשהבוס שלו מדבר במונוטוניות בפגישות עבודה. כמה שנים לאחר מכן, הפידג'ט ספינר הפך לאחד הצעצועים הפופולריים ביותר בשוק.

מאחר שהיא לא החזיקה בפטנט ולא הכינה את הצעצוע בעצמה, קת'רין לא הרוויחה כסף מטירוף הספינר. היא סיפרה ל"גרדיאן" שלא היה לה כסף לשלם על הפטנט בזמנו ושנאלצה אפילו לעבור לדירה קטנה יותר כי לא הצליחה לשלם את שכר הדירה שלה. היא הוסיפה כי היא מבינה שרוב ההמצאות אינן ריווחיות - אך מאמינה שדברים יכלו להיראות אחרת אם מישהו היה משקיע ברעיון שלה לפני כל כך הרבה שנים.


עוד על הספינר
פופולרי גם בסקס, בסטוצים ובפורנו: השימושים הכי מפתיעים לספינר

"הספינרים הם מהשטן": איש דת טוען שהילדים שלכם בדרך לגיהנום

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"רק כ-3 אחוזים מההמצאות מניבות כסף. צפיתי בממציאים אחרים ממשכנים את בתיהם ומאבדים הרבה", היא אמרה אז, "אנשים שאלו אותי האם זה לא מוציא אותי מדעתי שויתרתי על הפטנט, אבל בשורה התחתונה אני מרוצה מזה שאנשים נהנים ממשהו שיצרתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully