וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר מתחזק בעקבות נתוני הזמנות למוצרים בני קיימא - עלה בחצי אחוז מול הין והיורו

דפנה מאור

27.2.2003 / 16:58

זינק ל-117.47 ין תוך דקות לאחר פרסום נתוני ההזמנות; היורו נסחר ב-1.0769 דולר



הדולר רשם זינוק של חצי אחוז תוך דקות בעקבות פרסום נתוני הזמנות למוצרי בני קיימא בינואר בארה"ב. המטבע האמריקאי נסחר ב-117.47 ין לעומת 116.85 ין לפני פרסום הנתונים ושערו הבוקר, והוא גבוה אף משערו אמש. מול היורו התחזק הדולר בחצי אחוז ל-1.0769 דולר, לעומת שער של 1.079 דולר אמש.



הזמנות למוצרים בני קיימא בארה"ב זינקו בינואר ב-3% - שיעור גדול פי שלושה מהצפוי. הגידול נרשם בעיקרו בזכות זינוק של 10.7% בהזמנות לכלי רכב, לאחר נפילה של 6% בסעיף זה בדצמבר. בניכוי סעיף התחבורה נרשמה עלייה של 2.5% בהזמנות, לעומת עלייה של 1% בדצמבר.



הזמנות למוצרים עתירי הון שאינם בתחום הביטחון ואינם כוללים כלי טיס עלו ב-5.4% בינואר - הגידול החד ביותר מאז אוקטובר. הסימנים מעידים על התאוששות מסוימת במגזר העסקי, אולם הנתונים המשופרים עשויים להתהפך בפברואר, לאחר שבחודש זה נרשמה נסיגה גם במכירות הקמעוניות וגם בביטחון הצרכנים, בין היתר בשל מזג אוויר סוער ואיום המלחמה בעיראק.



הדולר התערער בימים האחרונים בעקבות המשך המתיחות בין ארה"ב לעיראק. הנשיא בוש כינה את עיראק "איום ישיר ומתגבר", וטען כי יש לפרק את המדינה הערבית מנשקה ולסיים את האיום - גם בכוח. דבריו נתפשו כרמז לכך שארה"ב תתקוף בעיראק כבר במארס.



על הדולר העיבה גם התפטרותו של גלן הבארד, יועץ כלכלי בכיר של הבית הלבן. הבארד, יו"ר מועצת היועצים הכלכליים של הבית הלבן, יוחלף בתפקידו על ידי גרגורי מנקיב מאוניברסיטת הרווארד, לשעבר יועץ של ממשל רייגן.



נפילת הדולר מול הין נרשמה הבוקר למרות שממשלת יפאן רמזה אתמול כי תתערב במסחר, כדי להחליש את המטבע המקומי. התחזקות הין מייקרת את היצוא מיפאן ומעיבה על סיכויי ההתאוששות הכלכלית. הדולר שמר על כוחו מול היורו, שכן שלל נתונים מגוש היורו מצביעים על האטה חריפה ב-12 המדינות המשתמשות במטבע האחיד.



אתמול דיווח משרד הסטטיסטיקה הפדרלי של גרמניה כי ברבעון הרביעי נותר התוצר המקומי הגולמי של גרמניה ללא שינוי, לעומת הרבעון הקודם לו. הבונדסבנק הזהיר בשבוע שעבר כי גרמניה מועדת למיתון, ונגיד הבנק המרכזי של אירופה רמז כי הוא נכון להורדת ריבית נוספת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully