וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה שיותר ירוק: מי רוצה להשקיע 12 מיליארד דולר בישראל?

עודכן לאחרונה: 11.1.2023 / 10:06

בעולם ירוקים מקנאה: מדינת ישראל הנפיקה אג"ח "ירוק" שמחבר בין משקיעים לפרויקטים סביבתיים. סכום ההנפקה המקורי היה 2 מיליארד דולר, אבל הביקושים הגיעו לפי 6 והסתכמו ב-12 מיליארד דולר. סמוטריץ': "זו הבעת אמון מדהימה של המשקיעים במדינת ישראל ובמשק הישראלי"

כדור הארץ - גודל סקר. ShutterStock
בעולם מעוניינים להשקיע בפרויקטים ירוקים מתוצרת ישראל/ShutterStock

לא בכל יום זוכה מדינת ישראל להבעת אמון ממדינות העולם, אך כאשר מדובר במשק הישראלי, היחס הוא כנראה שונה: אתמול הושלם תהליך הנפקת איגרות חוב ירוקות בשווי של 2 מיליארד דולר, כך הודיע משרד החשב הכללי באוצר.

הנפקת האג"ח הירוקה מצרפת את ישראל ל-24 מדינות בעולם שבוחרות לחבר בין משקיעים בשוק ההון ליעדים ופרויקטים סביבתיים. מאות משקיעים ברחבי העולם השתתפו במהלך - ביניהם משקיעים מוסדיים מיפן, בנקים מרכזיים, קרנות פנסיה וגופים שמחזיקים בניירות ערך של מדינת ישראל.

באוצר מסרו כי האיגרת הונפקה בהמשך לפרסום מסמך מסגרת מקיף על היעדים הסביבתיים של הממשלה, וכי הצעד הוא, לדברי האוצר "אבן דרך היסטורית".

בצלאל סמוטריץ', דיון השבעת הממשלה, כנסת, 29 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
שר האוצר: "מודה לחשב הכללי ולעובדיו במשרד האוצר על הובלת המהלך במקצועיות ובסיעתא דשמיא"/ראובן קסטרו

מיקצועיות וחסדי שמיים

"זו הבעת אמון מדהימה של המשקיעים במדינת ישראל ובמשק הישראלי", התייחס הבוקר שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', "היא מחייבת אותנו למדיניות אחראית ומוטת צמיחה והקטנת האינפלציה".

עוד בטרם ההנפקה, נועד צוות חטיבת המימון באוצר עם משקיעים זרים באירופה ובארצות הברית, שמסרו כי הביקושים הסתכמו ב-12 מיליארד דולר - פי 6 מהסכום שהונפק.

"מדינת ישראל הצליחה לבצע צעד משמעותי במימון פעילותה על אף אי הוודאות השורר בשוקי ההון", הסביר ראש הצוות, גיל כהן, סגן בכיר לחשב הכללי ומנהל חטיבת המימון. כהן הוסיף כי ההנפקה תומכת באסטרטגיית ניהול החוב הממשלתי, ובפרט בגיוון מקורות המימון והרחבת בסיס המשקיעים.

שר האוצר סיכם והודה לעוסקים במלאכה: "אני מודה לחשב הכללי ולעובדיו במשרד האוצר על הובלת המהלך במקצועיות ובסיעתא דשמיא אדירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully