וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו יציג הערב: הקפאת תעריפי החשמל, הארנונה והמים

עודכן לאחרונה: 11.1.2023 / 15:27

פרטים ראשונים מתוך התכנית הכלכלית שתוצג הערב: הקפאה של עליות המחירים בתעריפי החשמל הארנונה והמים וכן תכנית להורדת מחיר הדלק. נושאים אחרים יטופלו, ככל הנראה, במסגרת תקציב המדינה החדש

בצלאל סמוטריץ' ובנימין נתניהו. ראובן קסטרו
בנימין נתניהו ובצלאל סמוטריץ': הצעדים שיוצגו הערב נוגעים בעיקר להבטחות הבחירות של ראש הממשלה, בעוד באוצר עמלים על טיפול ביתר הנושאים במסגרת חוק התקציב/ראובן קסטרו

הערב יציגו ראש הממשלה ושר האוצר תכנית חירום כלכלית להתמודדות עם העלייה ביוקר המחיה. לוואלה נודע כי עיקרי התכנית, בהובלת ראש הממשלה ואנשי משרדו, אך בשיתוף אגף התקציבים באוצר, שמצא מקורות מימון להקלות הצפויות, נוגע לחלק מהבטחות הבחירות המפורשות של נתניהו, ביניהן: הקפאת מחירי החשמל, הארנונה והמים וכן התייחסות למחירי הדלק (עבורם ניתן להאריך את הפחתת הבלו שהגה ויישם בשעתו שר האוצר הקודם, אביגדור ליברמן).

על פי הידוע לוואלה, התכנית נועדה לספק מזור מיידי לעלייה ביוקר המחיה וכי הצעדים שיוצגו הערב לא יהיו מקיפים, אלא יעניקו טיפול נקודתי לסעיפים ספיציפיים. פיתרון כולל יותר צפוי להיות מיושם בחוק ההסדרים כחלק מתקציב המדינה החדש, עליו עמלים היום במשרד האוצר.

כך שלמעשה התכנית שתוצג הערב היא רק החלק הראשון מתוך חבילה של צעדים שמתגבשים היום באוצר, ביניהן קידום רפורמות שנועדו להגביר את התחרות במשק, בכפוף להשקפת העולם של שר האוצר.

איך התכנית הכלכלית קשורה ל-10 מיליארד השקלים ש"נמצאו"? https://finance.walla.co.il/item/3551158

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully