וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צל הרים? נמשכת שביתת שליחי וולט בירושלים והמחאה בחיפה

עודכן לאחרונה: 12.1.2023 / 12:37

וולט שינתה את מודל התגמול לשליחים בהרים ההרריות, ירושלים וחיפה. לטענת החברה השינוי נעשה, בין היתר כדי להיטיב עם השליחים, אבל אלה פתחו במחאות ושביתה, וזוכים לרוח גבית מפתיעה דווקא מצד בעלי העסקים

שליח וולט. שי עזרי וולט ישראל,
שליחי וולט בפעולה (המצולמים אינם קשורים למחאת השליחים בירושלים וחיפה)/שי עזרי וולט ישראל

ענף המשלוחים בירושלים וחיפה, בסערה- ולא בגלל השמיים המתקדרים. זה היום השלישי לשביתת מאות שליחי וולט ברחבי ירושלים ולמחאות שמתקיימות בחיפה. השליחים נוסעים בשיירות ארוכות ברחבי הערים במחאה על תנאי העסקתם.

על מה הם מוחים? בשבוע שעבר, רשת המשלוחים וולט הודיעה על שינוי האלגוריתם שמחשב את תנאי השכר בערים ההרריות - דבר שעורר את זעמם של מאות שליחי החברה, שהחליטו לפתוח בשביתה. השליחים טוענים כי המודל החדש מוריד משמעותית משכרם והם אינם מתוגמלים כראוי.

יהודה איתיאל, שליח וולט בירושלים: "שינו את המודל של התשלומים באופן שפוגע לנו בכיס. עד עכשיו זה היה 18 שקל שכר בסיס, ושקל על כל 250 מטר. לדוגמא: על משלוח משוק מחנה יהודה לפסגת זאב, שליח מרוויח 28 שקל. בחישוב לפי השיטה הישנה היית מקבל 40 שקל".

אז כרגע אתם שובתים עד להודעה חדשה?
"כרגע אנחנו שובתים - גם בירושלים וגם בחיפה, ערים עם אתגר טופוגרפי. אנחנו רוצים להגיד את הסיי שלנו. גם לפני זה לא היה מצב מושלם, עכשיו החלטנו ללכת מולם ראש בראש. אנחנו דורשים: תחזירו את המודל הישן. הם עשו שינוי לטובתם"

מה חושבים על זה המסעדנים?
"גם המסעדנים זועמים כי הם מרגישים את זה על הכיס שלהם".


אז למה הזעם?
השליחים עודכנו בשינוי רק לפני שבוע בהודעה. מצד אחד אומרים 'אתם עצמאיים', על כל המשתמע - ביטוחים, מיסים, הוצאות של האופנוע. אז כביכול אתה עצמאי, אבל אין לך עצמאות: אתה לא יכול להתמקח - אין לך מילה על המחיר, על כמות המשלוחים. הם מנצלים את מעמד השליחים".


בוולט טוענים שזה שינוי טוב שלא יפגע לכם בכיס.
"גם אנחנו בעד שינויים, אבל השינוי שנעשה יעזור רק לכיס שלהם, זה הפך להיות פחות שקוף. הייתי בין השליחים הבודדים שהיו פעילים אתמול ואחרי שראיתי את השינוי הבנתי על מה כולם מדברים".

מי שעומדים לצד השליחים, אולי באופן מפתיע, הם בעלי העסקים. הם עושים זאת על אף שחלק מפרנסתם נפגע בעקבות מחאת השליחים. אחד מהם אמר לנו, שלא לייחוס: "יש לנו הרבה כעס על וולט, אבל השליחים לא אשמים, הם בסך הכל קורבנות של גישה חמדנית ודורשנית, ממש כמונו".

וולט בחיפה. יחצ וולט ישראל,
וולט בחיפה: בחברה טוענים כי השינויים התקבלו, בין היתר, כתוצאה מפידבק של שליחים/יחצ וולט ישראל

תגובת וולט

"השבוע החל שדרוג של מודל תשלומים לשליחים בחיפה וירושלים המתגמל שליחים על בסיס מאמץ השליח לכל משלוח. המודל מדויק יותר, משתפר תמידית, ושקוף לשליח מהרגע הראשון. החידושים המרכזיים במודל, כמו תשלום לפי מרחק נסיעה במקום מרחק אווירי, הגיעו מפידבקים של שליחים.

אנחנו ממשיכים להיות קשובים לשליחים וללוות אותם לאורך תקופת השינוי. הכנסות השליחים לא ייפגעו במודל החדש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully