וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש מנע מבעלי מניות אנרון פושטת הרגל לתבוע ממנה פיצויים כספיים

רן דוידוב

27.2.2003 / 22:06

לדברי השופט, תטיל התביעה עומס רב על החברה המוגנת במסגרת הליך פשיטת הרגל, בעוד שהתועלת לבעלי המניות מוטלת בספק רב



השופט המטפל בפשיטת הרגל של ענקית האנרגיה אנרון, דחה את בקשתם של בעלי מניות של החברה לתבוע ממנה פיצויים, לנוכח ההוצאות הכבדות הצפויות לה מנסיונה להחזיר חובותיה לנושיה.



בעלי המניות פנו לשופט בית המשפט לתביעות רגל, ארתור גונזאלס, בבקשה כי יסיר את ההגנה מתביעות ממנה נהנית החברה מאז הגישה בקשה לפשיטת רגל בדצמבר 2001. ההקפאה, המיועדת למנוע מאבקים פרועים על נכסי החברה, מגנה על חברה מפני תביעות אזרחיות בשעת ארגונה מחדש.



גונזאלס טען שהשיקול החשוב ביותר שהביא להחלטתו הוא "מאזן הנזקים". תביעה שכזו תטיל לדעתו עומס רב על החברה, אך התועלת שתביא לבעלי המניות מוטלת בספק רב. עם זאת גונזאלס אמר כי בעלי המניות יוכלו להגיש בקשה חוזרת לאחר שבית המשפט ביוסטון, בו מתנהל המשפט כנגד החברה ובנקאיה, יקבע את המועד הסופי בו יוכלו התובעים לצרף נאשמים נוספים לכתב האישום.



בעלי המניות ביקשו לצרף את אנרון כנאשמת לתביעה שהגישו כנגד מספר בנקים גדולים, לרבות סיטגרופ וג'יי. פי. מורגן, בניסיון להגדיל את חבותם. ע"פ חוקי ניירות הערך של ארה"ב, אם ימצא חבר מושבעים את אנרון כאשמה, עלולים הבנקים לשאת בנטל חלקי, או מלא, של תשלומי הפיצויים במידה שאנרון לא תוכל לעמוד בהם.



התביעה הייצוגית מבקשת לזכות בפיצויים בגובה של למעלה מ-29 מיליארד דולר, עקב התמוטטות החברה. מניות אנרון, שקרסה בסוף 2001 בעקבות חשיפת שערוריית ענק של הסתרת חובות, איבדו 68 מיליארד דולר מערכן מאז הגיעו לשיאן באוגוסט 2000.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully