וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוספת של 10 אלפים עובדים זרים חדשים בענף הבנייה. ומה בישראל?

15.1.2023 / 6:41

ראשי רשות האוכלוסין הצליחו להביא להישג חסר תקדים בענף הבניה: "הבאתם תוביל להאצת התחלות הבנייה"

אלדד ניצן. יחצ,
אלדד ניצן, יו"ר תאגידי כוח אדם זר בענף הבנייה/יחצ

אלדד ניצן, יו"ר תאגידי כוח אדם זר בענף הבנייה בלשכת המסחר, מברך את רשות האוכלוסין על הצלחה הגדולה בהבאתם של 10,000 עובדים זרים חדשים לענף.

ניצן מציין שתומר מוסקוביץ' וענבל משש, ראשי רשות האוכלוסין, הצליחו להביא להישג חסר תקדים בענף הבניה, לאחר שבשנים אחרונות לא הגיעו לישראל עובדים זרים חדשים לענף הבנייה והורידו משמעותית את התחלות הבנייה לכ-50,000 יחידות דיור חדשות בשנה במקום 70,000 עד 100,000 יחידות חדשות כפי שהשוק דורש. מצב זה הביא, על פי ההערכה, בשנה אחרונה לעלייה של כ-20% מחירי הדירות.

"הבאתם של עובדים הזרים לישראל תביא להאצת בנייה של עשרות אלפי יחידות דיור חדשות ועצירה בעליות מחירי הדיור בישראל, והצפי שלקראת סוף שנת 23 תהיה ירידה מחירי הדיור", אמר ניצן, "רשות האוכלוסין צריכה לחתום הסכמים בילטרליים עם מדינות נוספות כגון, הודו וטורקיה כדי לא להיות תלויים בהבאת עובדים זרים רק מסין".

כיום מועסקים בענף הבנייה כ-16,500 עובדים זרים וכאמור תוספת של 10,000 עובדים זרים לענף הבנייה תביא גם לירידה בשכר העובדים הזרים ותסייע לקבלנים בהורדת העלויות הבניה לאור העובדה כיום בשל המחסור בעובדים זרים הקבלנים משלמים לעובדים אלו משכרות עתק.

ומה בישראל? חגי רזניק ראש מכון ריפמן ומנכ"ל משרד הבינוי והשיכון לשעבר מסר: "ראול סרוגו, נשיא התאחדות בוני הארץ, ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, יצחק מויאל יו"ר ההסתדרות עובדי הבניין והעץ, משה בן זקן, מנכ"ל הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבניה. יצרו בשנה החולפת את המותג האקדמיה למקצועות הבניה והשיפוצים כדי לייצר את האיזון המתבקש בין עובדים זרים לבין עובדים בעלי תעודות זהות כחולות- בני מיעוטים, חרדים, חיילים משוחררים והציבור הכללי. בפיילוט אשר נערך בחציון השני של שנת 2022 הכשרנו במסגרת האקדמיה למעלה מ-250 עובדים לענף כולל השמה בקצה. עם תחילתה של שנה חדשה וממשלה חדשה אנו מצפים להכשיר בשנה הקרובה אלפי עובדים בשלושה סניפים ברחבי הארץ, אשר יתמכו את המחסור בידיים עובדות ומקצועיות בענף. הפיילוט שנערך בחציון השני של 2022 מתרחב לפרויקט ארצי בשיתוף הממשלה החדשה".

  • עוד באותו נושא:
  • בנייה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully