וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט נפל ב-7% לאחר שהגיע סמוך ל-40 דולר במהלך היום

רן דוידוב

27.2.2003 / 22:52

החוזה לאפריל ירד בניו יורק ל-37.2 ד' בסיום יום מסחר סוער; העליות החדות והורדת הכוננת מפני פיגוע בארה"ב הביאו לרגיעה בשוק ולהיחלשות מחירים חדה



חוזי הנפט לחודש אפריל ירדו היום ב-1.3% ביום מסחר סוער, במהלכו זינקו עד ל-39.99 דולר בטרם רשמו נפילה של 7% וסיימו במחיר של 37.20 דולר.



יום המסחר החל בהמשך העליות חדות שנרשמו אתמול, שהביאו את מחירי החוזה לאפריל לשיא שנרשם לאחרונה רק במהלך מלחמת המפרץ בתחילת שנות ה-90. החשש מפני מלאי החירום המצטמק של ארה"ב והעימות הצבאי המתקרב בעיראק העמידו בשלב מסוים בסכנה את השיא של 41.15 דולר לחבית שנקבע באוקטובר 1990, לאחר פלישת עיראק לכוויית.



אך ההודעה כי הממשל הוריד את רמת הכוננות מפני פיגוע טרור מ"כתומה" ל"צהובה" הביאה לרגיעה מסוימת בקרב הסוחרים, והציפייה כי ארגון אופ"ק יגביר באורח ניכר את שאיבת הנפט בקרוב הביאו לנסיגה חדה של מחירי החוזים.



החשש משיבושי אספקה כתוצאה ממלחמה בחודש הקרוב הוביל לפרמיה חדה על מחיר החוזה לחודש אפריל הקרוב, אמרו אנליסטים. מחיר החוזה לאפריל גבוה בלמעלה מ-2 דולרים מהחוזה למאי ובמהלך המסחר הגיע ההפרש עד ל-3 דולרים.



מזכ"ל אופ"ק, אלבארו סילבה, אמר היום כי העלייה האחרונה במחיר מקורה בחשש ממלחמה, אך הוסיף שלארגון יש כושר ייצור עודף של 4 מיליון חביות ביום שניתן לעשות בו שימוש מיידי. עם זאת, לדבריו, יש די והותר נפט בשוק בשעה זו.



בנוסף, הודיע היום שר האנרגיה של ונצואלה כי תפוקת הנפט של היצואנית החמישית בגודלה בעולם מתאוששת במהירות, והיא עתידה להגיע למלוא מכסתה בארגון אופ"ק עד לסוף חודש מארס. תפוקת הנפט היומית עלתה ל-2.08 מיליון חביות משפל של 150 אלף, שנרשם במהלך השביתה הגדולה בחודש ינואר. עד סוף החודש צפה השר כי התפוקה תגיע ל-2.7-2.9 מיליון חביות ביום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully