וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל אינטרפבליק, ג'ון דונר, עוזב מתפקידו; יוחלף על ידי סגן היו"ר, דיויד בל

סוכנויות הידיעות

27.2.2003 / 22:43

לדברי בכירים בענקית הפרסום האמריקאית, ישוב דונר לתפקידו הקודם כמנכ"ל מק'אן אריקסון וורלדגרופ



מנכ"ל ענקית הפרסום האמריקאית אינטרפבליק (סימול IPG), ג'ון דונר, עוזב את תפקידו. כך אומרים מנהלים בכירים בחברה.



סגן יו"ר החברה, דיויד בל, אשר הצטרף לאינטרפבליק בעקבות רכישת קבוצת הפרסום טרו נורת קומיוניקיישנס ביוני 2001, יחליף את דונר, אשר ישוב לתפקיד מנכ"ל חברת הפרסום מק'אן אריקסון וורלדגרופ. עקב כך, יפרוש מתפקידו המנכ"ל הנוכחי של מק'אן אריקסון, ג'יימס היקין.



חילופי הגברי צפויים להתבצע בעקבות החלטת דירקטוריון החברה בעניין, בישיבתו היום.



אינטרפבליק (Interpublic Group Of Companies) היא קבוצת פרסום המאגדת תחתיה חברות רבות, כולל מק'אן אריקסון, שהיא בעלת החזקות בקשר בראל (כ-60%) ובראובני פרידן, וקבוצת FCB.



בשנים האחרונות נפגעה אינטרפבליק בעקבות החולשה בהוצאה הגלובלית על פרסום, כמו גם עקב החלטות כושלות שקיבלה במסגרת התרחבותה המהירה של קבוצת שירותי הפרסום לתחומי שיווק חדשים. במסגרת מסע הקניות היקר שביצעה, רכשה אינטרפבליק חברות ניהול אירועים, חברות המתווכות בזכויות שידור וסוכנויות ספורטאים.



לנוכח הבעיות שהתעוררו בעקבות הרכישות הוחלפו 11 מ-13 הבכירים בחברה, אך לא לפני שסיבכו את החברה בחוזים בלתי אפשריים. בכמה מקרים הבטיחה החברה את אותו שירות לכמה לקוחות מתחרים; במקרים אחרים היא הבטיחה הבטחות שלא היתה יכולה לעמוד בהן. יישוב הסכסוכים הקשורים בחוזים האלה גרם לפגיעה ברווחיה של החברה.



יתר על כן, קבוצת הפרסום מק'אן אריקסון, היהלום שבכתר אינטרפבליק, עם לקוחות כמו קוקה קולה, ג'נרל מוטורס ונסטלה, מתקשה לתפקד בסביבה הכלכלית הקודמת באמריקה הלטינית ובאסיה. בנוסף לכך, אי סדרים חשבונאיים שהתגלו באינטרפבליק נבעו ברובם מסיווג הוצאות שגוי בחטיבות מק'אן אריקסון באירופה. כאמור, המנכ"ל הפורש דונר כיהן כמנכ"ל מק'אן אריקסון לפני שהתמנה למנכ"ל אינטרפבליק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully