וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביי לסדנאות האוכל: כמה השקיעו חברות ההייטק בעובדים ולמה זה משתנה?

15.1.2023 / 12:32

ימי גיבוש, מתנות לחגים ולימי הולדת: צללנו לתוך המספרים וגילינו את הנתונים - כמה השקיעו חברות הייטק ברווחת העובדים? 2023 צפויה להיות הרבה יותר "קמצנית", אבל בכמה? כל הפרטים בפנים

משרד עובדי הייטק. ShutterStock
אומרים שהיה פה שמח לפני שהגעתי/ShutterStock

תקציב מימון פעילויות הרווחה לעובדים בשנת 2022 בחברות המסחריות במשק עמד על 1,650 שקלים בממוצע לעובד, נתון שמשקף עליה בשיעור של 13% מהנעשה בשנת 2021. כך עולה מסקירה שביצעה לאחרונה חברת עוקץ מערכות שעוסקת באספקת פתרונות ממוחשבים בתחום כוח האדם. על פי הסקירה, התקציב הממוצע לעובד בחברות ההייטק בישראל עמד השנה על 3,200 שקלים ואילו בקרב חברות הביו- טק, הסכום עומד על 2,750 שקלים. לצד זאת, מציינים כלכלני עוקץ, כי משיחות רבות שקוימו עם מנהלות משאבי אנוש ורווחה בארגונים, מצטיירת תמונת מצב על פיה בצל ההאטה המסוימת במשק, ולאור התקדרות האופק הכלכלי, תחול במהלך השנה הקרובה ירידה מוערכת בשיעור של 15-25% בתקציב הרווחה.

ברוב הארגונים, תקציב הרווחה כולל לרוב הטבות לעובדים לקניה בחנויות מסוימות, תלושי מתנה וכדומה, כמו גם רכישת מתנת יום הולדת וברכה לכל עובד, ו/או הרמת כוסית וכיבוד קל לצוות/מחלקה בכל חודש לעובדים שחגגו את יום הולדתם. בנוסף נכללות בכך גם הרמות כוסית בראש השנה ובפסח וחגיגות במשרד בחגים נוספים. כמו כן, התקציב כולל לרוב גם נופש שנתי בבית מלון לעובדים ובני משפחותיהם, ימי גיבוש וערבי רווחה מחלקתיים/ צוותיים, לרבות אירוע חד שנתי (או יותר) לכלל עובדי הארגון.

במסגרת הסקירה, נותחו גם פעילויות הרווחה לסוגיהן, לפי חלוקה תקציבית.

ימי גיבוש

שרה לוי, מנכ"לית אשל הפקות, מהחברות הדומיננטיות בישראל בתחום הפקות ימי כיף וגיבוש לעובדים, מציינת כי במרוצת השנה החולפת, בצל עליית המחירים במשק, חל בהתאם גם זינוק בשיעור של 10-20% בעלות יום גיבוש, בהתאם לאופיו, לתכנים שמשולבים בו ולמורכבות ההפקה: "נכון להיום, העלות הממוצעת ליום גיבוש איכותי, שכולל ארוחות ושתי אטרקציות עומדת על בין 400-500 שקלים לעובד, כאשר המחיר מטפס, כתלות בבחירה של מנהלת הרווחה", היא אומרת.

כך לדוגמה, במהלך שנת 2022, לא מעט מהחברות הוציאו את עובדיהם לימי גיבוש שכולל נהיגה על רייזרים. "כמובן שכל יום גיבוש כזה כולל בתוכו גם פרק קולינארי, שכולל ארוחות. גיבוש לא יכול להיעשות על בטן ריקה, ולצד העלייה במודעות לאוכל, כך גם חלה עליה בהיקף הדרישות לפתרונות קולינאריים איכותיים". בנוסף היא אומרת כי חברות רבות, התקשרו עימה השנה, לצורך הפקת סדנאות שונות, ובכללן סדנאות אוכל, סדנאות צחוק וכו'. לצד זאת, היא מוסיפה כי מלבד יכולת הפקה, שם המשחק הוא מתן שירות, לצד גיבוש של פתרונות מותאמים אישית ופרטניים: החברות בישראל מציבות בפני חברות ההפקה אתגר לא קטן: "אנו נדרשים ולבנות לכל לקוח את ערב הגיבוש המושלם. שמותאם לסוג האוכלוסייה, בעיות הקיימות אצל העובדים, הצרכים של המנהלים, והתקציב העומד לרשות כל לקוח. זו לחלוטין חליפה שתפורה לפי מידה".

מתנות לחגים

על פי הנתונים, שוויה הממוצע של המתנה שקבלו העובדים במשק בחברות הלא מאוגדות לראש השנה עומד השנה על 270 שקלים. עליה דרמטית בשיעור של 100% נרשמה בענף המסעדנות, בו קפץ שווי המתנה מ-130 שקלים בממוצע בשנה שעברה ל-260 השנה. בענף הפרסום והיח"צ יקבלו העובדים שי בגובה של 370 שקלים וגם בסוכנויות הביטוח ניכרת עליה מרשימה של 52%, מרמה של 230 שקלים בשנת ל-350 שקלים השנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
סדנת אוכל טבעוני בריא במשק ברזילי. ראובן קסטרו
השנה כנראה יהיו פחות סדנאות אוכל/ראובן קסטרו

עובדים שמשתייכים לענף המסחר והשירותים יזכו השנה לשי בשווי ממוצע של 250 שקלים ואילו בענף הטקסטיל, יעמוד השי על שווי של 290 שקלים. גם בענפי התעשייה, שבאופן מסורתי מחלקים שי בגובה נמוך יחסית, נרשם תיקון ועליה בגובה המתנה: בתעשיית המתכת יקבלו העובדים שי בגובה של 180 שקלים ואילו בענף המזון יעמוד השי על 140 שקלים. את תחתית הטבלה סוגרים ענפי הסיעוד והשמירה עם 100 ו-80 שקלים בהתאמה.

מתנות לימי הולדת/ אירועים מיוחדים

על פי הסקירה, שוויה הממוצע של מתנת יום הולדת שהוענקה השנה לעובדים במשק (בחברת הלא מאוגדות) עמד על 250 שקלים. וכאשר מדובר על חתונה, הסכומים כמובן מזנקים. הנתונים מלמדים כי שווי השי/סכום הכסף שקבלו העובדים לרגל חתונתם במהלך השנה החולפת עמד על 650 שקלים, ואילו לרגל בר מצווה או ברית - נתנה להם מתנה בסכום ממוצע של 350 שקלים.

קהל בהופעת רוק. ShutterStock
וכנראה שגם פחות הופעות.../ShutterStock

וכיצד תיראה שנת 2023 מבחינת מדיניות הרווחה?

בסוף ינואר אשתקד כ-4,500 איש הגיעו לגני התערוכה בתל אביב, בהם הנהלת ועובדי מיקרוסופט מישראל וגם מחו"ל, בני משפחותיהם וחברים, שזכו לערב, שהיווה עבור חברות הייטק רבות נקודת קיצון מבחינת ההשקעה הכספית בו, שמוערכת בכמה מיליוני שקלים. במופע לחברה ציוותו אמנים ישראלים, ששרו בקאברים ועיבודים מיוחדים את שירי קווין באנגלית: ברי סחרוף, עברי לידר, להקת היהודים, מארינה מקסימיליאן, ים רפאלי, נינט, שירי מימון ואביב גפן .

"להערכתי, השנה, החברות יצמצמו את היקף התקציב שלהם, בין אם כאילוץ לאור קשיים תזרימיים והן על מנת שלא לנקר עיניים במציאות הנוכחית" מציין חיים מולכו, מנכ"ל חברת עוקץ מערכות. המציאות הולכת להשתנות, הוא מוסיף: בשנים האחרונות, חברות סייבר גדולות כדוגמת אמדוקס, צ'ק פוינט, מלאנוקס, לצד עשרות חברות הייטק קטנות יותר וחברות סטארט-אפ, סגרו ערבי חברה בתקציבים של מיליוני שקלים, אולם השנה אנו נראה תקציבים רזים יותר, ומדיניות כלכלית מוקפדת יותר".

שרה לוי מסכמת: שם המשחק הוא ליצור לעובד חוויה מיטיבה שתגדיל את הלויאליות שלו לארגון, שתיחקק בזכרונו כרגע משמעותי על ציר הזמן, ולא עוד אירוע חולף. לצורך כך, לא נדרש בהכרח תקציבי עתק של אלפי שקלים לעובד, אלא הרבה יצירתיות, ניסיון וכמובן מעוף, שכולם גם יחד, מאפשרים לנו להפיק לחברות אירועים, ערבים וחוויות בל נשכחות, בתקציבים סבירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully