וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיום של ביטן עזר: מי יגיע לדיון המיוחד בוועדת הכלכלה?

עודכן לאחרונה: 15.1.2023 / 13:12

לקראת הדיון שיתקיים מחר בוועדת הכלכלה, בנושא עליית מחירי המזון בישראל, נשלחו מכתבי זימון ליצרנים ולרשתות הקמעונאיות, שלא מיהרו לאשר השתתפות. רק איום מפורש מצידו של היו"ר, ח"כ דוד ביטן, הבטיח שכולם אכן יגיעו

ילדה קטנה עומדת בסופר מול דוכני הירקות, ומריחה עגבניות כדי לבחור מהן. ShutterStock
מחירי המזון בעלייה, אבל גורמים רבים לא רצו להגיע לדיון בוועדה, עד שהיו"ר ביטן שיגר איום מפורש/ShutterStock

מחר תקיים ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ דוד ביטן, ישיבה שתוקדש לעליית מחירי המזון בישראל.

כדי להקיף את הנושא מכל זווית אפשרית, הוציאה הוועדה מכתבי זימון לפקידי האוצר, ראשי התעשיינים, ארגוני החקלאים, הצרכנים - ועוד שורה ארוכה של גורמים הקשורים לנושא. יצרני המזון ומנהלי רשתות המזון, לא מיהרו לאשר את השתתפותם בדיון, מה שהוביל לצעד חסר תקדים מצדו של היו"ר:

לקראת ישיבת ועדת הכלכלה הודיע ח"כ ביטן, כי לא יקבל היעדרות של חברות המזון הגדולות ורשתות השיווק. הוא התייחס לכוונה שלא להופיע לדיון ואמר כי לא ייתכן שהחברות הללו יתעלמו מהציבור ולא יתנו לו דין וחשבון, וציין כי היעדרות תשפיע על היחס של הוועדה לחברות בעתיד.

דוד ביטן, השבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2023. ראובן קסטרו
ח"כ דוד ביטן, יו"ר ועדת הכלכלה. יכול לרשום ניצחון קטן עוד בטרם התקיים הדיון/ראובן קסטרו

מעבר לחשיבות הנושא, ניכר היה שיש בדיון בוועדת הכלכלה עניין מפורש לביטן: בשבוע שעבר נבחר ח"כ ביטן לתפקיד יו"ר ועדת הכלכלה פה אחד, והדיון הראשון שביקש לקיים בוועדה הוא בנושא המגמה המתמשכת של העלייה במחירי המזון והשפעתה על יוקר המחייה.

לישיבה מחר הוזמנו, בין היתר, הממונה על רשות התחרות, עו"ד מיכל כהן, נציגי משרדי הממשלה הרלוונטיים, בהם האוצר, הכלכלה והתעשייה, החקלאות ועוד, וכן נציגי התעשיינים, חברות המזון, רשתות השיווק, ארגוני הצרכנים והציבור ועוד.

בין אם היה זה האיום המפורש של ח"כ ביטן או מסיבות אחרות - בתוך זמן קצר אישרו רבים מהמוזמנים לדיון את השתתפותם בו, בין היתר הודיעו כי ישתתפו: רמי לוי הבעלים של רשת רמי לוי שיווק השקמה, נשיא התאחדות התעשיינים רון תומר, מנכ"ל אלקטרה צריכה צביקה שווימר ומנהל יחידת קארפור גל שולמן, מנכ"ל אושר עד עידן גורן, וכן נציגי שופרסל, תנובה, אסם ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully