וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך עושות קופות החולים עשרות מיליונים על חשבון המבוטחים

עודכן לאחרונה: 16.1.2023 / 15:20

רבים מכם קיבלו הודעות מקופות החולים על התייקרות ביטוחי הבריאות המשלימים. עבור רוב המבוטחים מדובר בתוספת קטנה, אבל קופות החולים יכניסו עוד עשרות מיליוני שקלים. כאשר כל ארבעת הקופות עושות זאת ביחד, למרות חובת התחרות ביניהן, עולים כמה סימני שאלה

רופאה מביטה בצילום רנגטן של מוח. ShutterStock
ופות החוליהעלו את התעריפים מבלי לבקש חוות דעת נוספת/ShutterStock

עוד עלייה בהוצאה החודשית שלנו: הביטוחים המשלימים של קופות החולים מתייקרים בשיעור של בין פחות משקל ועד לארבעה וחצי שקלים למבוטח, תלוי בקופה ובגילו. גם בקופות שבהן עליית התעריפים קטנה יחסית, כשמדובר במיליוני מבוטחים - ההכנסה הצפויה לתוכניות המשלימות משמעותית מאוד.

בביטוח המושלם של "כללית" חברים 3.7 מיליון מבוטחים, שישלמו בממוצע תוספת של 0.89 אגורות למבוטח בחודש, ההתייקרות הקטנה ביותר מבין קופות החולים, אבל עדיין: הכנסה נוספת של קרוב ל-40 מילןיון שקל לקופה. ב"מכבי" התוספת למחיר המעודכן תעמוד על בין 0.83 אגורות ל -2.32 שקלים, ל - 2.2 מיליוני המבוטחים של הקופה כבר החל מהחודש, גם כאן המשמעות היא עשרות מיליוני שקלים לקופת הקופה.

בלאומית הפרמיה תתייקר בשיעור של 3.3-4.9 שקלים לכל אחד מחצי מיליון המבוטחים, ובמאוחדת השינוי יעמוד על 0.47 - 5.30 שקלים ל - 930,000 המבוטחים שלה.

כאמור, בימים האחרונים קיבלו מבוטחי תכניות השב"ן, שירותי הבריאות הנוספים, או "הביטוחים המשלימים" כפי שהם מוכרים לרובנו, הודעות סמס על העלייה בתעריפים. חלק מהקופות מסבירות את ההתייקרות בהרחבת סל השירותים, או בעליית מדד המחירים לצרכן, אחרות נתלות בעלייה הגורפת בתעריפים בכל הקופות, שנעשו, באופן מפליא בבת אחת ובאישור משרד הבריאות, למרות שלכאורה, אמורה להיות תחרות ביניהן.

רופא בבית חולים במחלקת קורונה. ShutterStock
התקנה הביטוחית האחרונה דווקא תצמצם מאוד את תשלומי קופות החולים בגין ביטוח רפואי משלים, אז למה להעלות מחירים?/ShutterStock

מה הקשר לקורונה?

גורם באחת מהן הסביר ל"וואלה" שלא לייחוס, כי בתקופת הקורונה הציבור מיעט להשתמש בתכניות הביטוחים המשלימים ואז ירדו התעריפים, כיוון שהיה עודף גבייה. עם היציאה מהמגיפה, הייתה עליה משמעותית בצריכת השירותים. מכיוון שלקופות החולים אסור להיות בגירעון, לא היה מנוס מלהעלות את התעריפים, כאשר הקופות הגדולות יותר העלו בשיעור נמוך מהקטנות, בגלל יתרון הגודל.

העלאת התעריף הרוחבית והתמוהה הזו, מתבצעת סמוך לכניסתה לתוקף של הרפורמה החדשה בבריאות, שהוביל משה ברקת, הממונה על הביטוח ושוק ההון לשעבר, בתחילת החודש הבא, שאמורה דווקא להקל על הביטוחים המשלימים, שהם הראשונים אליהם פונים מבוטחים ולא אל חברות הביטוח הפרטיות.

בין שאר סעיפיה, תוטל על חברות הביטוח הפרטיות "חובת תשלום ראשון", כלומר, במקרה של תביעה לצורך ניתוח או ייעוץ של מבוטחי ביטוחים משלימים של קופות החולים בעלי ביטוחים פרטיים במקביל, תופעל קודם הפוליסה הפרטית, אם ישנה ורק אחר כך זו של קופת החולים, מה שאמור להפחית את הוצאותיהן הכבדות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
חולה על מיטת בית חולים. ShutterStock
שרק נהיה בריאים: למבוטחים מדובר בתוספת של כמה שקלים, לקופות החולים - רווחים עודפים של עשרות מיליונים/ShutterStock

תגובות קופות החולים

מקופת חולים לאומית נמסר בתגובה: "בשנים האחרונות לאומית עדכנה את תכניות השב"ן שלה (הביטוח המשלים) באופן משמעותי. נוספו תחומי כיסוי חדשים (למשל אסתטיקה) והורחבו הזכאויות (למשל הרחבת טיפולים בתחום התפתחות הילד, טיפולי שיניים ועוד).

שינוים אלה נעשו ללא תוספת פרמיה. בנוסף חלה עליה בכמות הניתוחים שמבוצעים תוך בחירת מנת בשב"ן. לאור כל האמור לאומית בחנה משמעויות כספיות ביחד עם משרד הבריאות והחליטה על תוספת פרמיה בשיעור נמוך של 3.3 שקל עד 4.9 שקל למבוטח".

מקופת חולים מאוחדת נמסר: "כמו בכל הקופות, ועל פי תקנון השב"ן, התעריפים צמודים למדד ולעיתים עולים בעשרות אגורות עד שקלים בודדים".

מקופת חולים מכבי נמסר כי: "מחירי הביטוחים המשלמים הינם צמודים למדד המחירים לצרכן ובדומה לשאר קופות החולים, החודש ינואר הנוכחי עודכן המחיר ב- 0.83-2.32 שקלים בלבד, בהתאם לקבוצת הגיל ולסוג הביטוח המשלים.

"יש להדגיש כי הארבע השנים האחרונות חלה הוזלה משמעותית שבין 20 ל- 28 שקלים לחודש במחיר לכלל מבוטחי הביטוח המשלים ובמקביל, הרחיבה מכבי משמעותית זכאויות ושירותים בשנה האחרונה במגוון תחומים למען חבריה, בין היתר: המעטפת הטיפולית לחולי סרטן, מספר היועצים המומחים בהסדר במגוון תחומי רפואה, שירותי הריון ולידה, ועוד".

מקופת חולים כללית נמסר: "ההעלאה בשיעור ממוצע של 0.89 אג' נובעת מהשינויים המתרחשים במשק ובמטרה להמשיך להעניק ללקוחות כללית מושלם את השירות המקצועי ביותר עם הספקים הטובים ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully