וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה נמשיך להשתמש במטבע כדי לשחרר את העגלה בסופר?

עודכן לאחרונה: 16.1.2023 / 18:05

הכוונה של שופרסל הייתה טובה: לגאול אותנו מהצורך להסתובב עם מטבע של 5 שקלים בכל ביקור בסופרמרקט. אחרי פיילוט והשקעה לא מבוטלת, נאלצת הרשת הקמעונאית להרים ידיים ולחזור לשיטת המטבע

העגלות של שופרסל. יח"צ,
העגלות של שופרסל: חוזרים לשימוש באמצעות מטבע/יח"צ

לפני כמה שנים הכריזה רשת שופרסל, כמצופה מהרשת הקמעונאית על מהפכה בשירות שתשדרג את חווית הקניה ותשחרר אותנו מהצורך להכין מראש מטבע של 5 שקלים (או להפקיד תעודה מזהה בקופה הראשית...) באמצעות עגלות שיוכלו להסתמך על תעודה מזהה.

המשך המהפכה היה אמור להיות מעבר הדרגתי לעגלות חכמות שישמשו גם כמעין קופה, זאת באמצעות מעין "כידון" המורכב על העגלה.

מבדיקה שערכנו נראה כי הניסיון להציע טכנולוגיה מתקדמת כדי לשחרר עגלה באמצעות תעודה מזהה, לא צלח ואף הביא לגרעון של מיליוני שקלים, ככל הניראה עקב ריבוי תקלות, גניבות, גשם שהזיק למנגנון ועוד.

לקוחות שהגיעו לסניפים בהם יכלו לקחת עגלות ללא שימוש במטבע, גילו שלטים שמבשרים על חזרה לשימוש במטבע כאמצעי יחיד לשימוש בעגלה.

שופרסל מחזירים את העגלות לשיטה הישנה בשימוש מטבע של 5 שקל. מערכת וואלה, מערכת וואלה!
שופרסל מחזירים את העגלות לשיטה הישנה/מערכת וואלה!, מערכת וואלה

"כמו לדאוג לסוללה של הנייד"

"זה נהיה כמו לדאוג לסוללה של הנייד, לוודא תמיד לפני הליכה לסופר שיש לי מטבע של 5 שקלים בארנק, כדי שלא אבזבז זמן על פריטת כסף, או השארת איזו תעודה כעירבון. האפשרות להכניס מספר תעודת זהות ולשחרר עגלה הייתה התייעלות גדולה, והיה מאוד נוח לעשות ככה קניות בשופרסל וביש חסד. לא מבין למה חוזרים ככה למה שהיה פעם. זה כמו לדרוש תשלום רק במזומן. סתם עונש", אומר אודי, תושב ירושלים (שופרסל דיל ברחוב האומן בתלפיות).

ומה באשר לעגלה החכמה? הרעיון לשדרג את חווית הקנייה יצא אל הפועל וסיים תקופה של פיילוט בסוף השנה האחרונה (2022) בסופה הוחלט על שילוב עשרות עגלות חכמות בעשרות סניפים גדולים של הרשת (כמחצית מסניפי 'שופרסל דיל').

הפתרון לחווית קניה מתקדמת הוא בעצם "כידון" שמלבש על גבי עגלה מסורתית, בדיוק כמו שאתם מכירים, אשר מציע לחשב בעצמו את סכום הקניה ואף יציע מבצעים או ניצול קופונים, עד כה, נשמע עתידני ונוח אבל מסתבר שלא לגמרי...

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
הפיילוט שלא צלח? רשת שופרסל ניסתה להתייעל ונאלצה לחזור לאחור. מערכת וואלה, מערכת וואלה!
מה נאמר על שופרסל? הם לפחות ניסו.../מערכת וואלה!, מערכת וואלה

לא הכל חכם במחלקת העגלות החכמות

כדי להשתמש ב"עגלה חכמה", תיאלצו בכל זאת, לשחרר עגלה רגילה מתקן העגלות, שחוזר ממש עכשיו לדרוש שימוש במטבע...

מקבוצת שופרסל נמסר:"שופרסל בחנה בשנים האחרונות פיילוט של מתקנים לשחרור עגלה באמצעות הזנת מספר תעודת הזהות, בכדי לייעל ולשפר את השירות ללקוחות ולהבטיח מלאי עגלות זמין. בתקופת הפיילוט לא בוצע שיפור במדדי התפעול והשירות המתבקשים ולכן הוחלט לבטלו. אנו בוחנים פתרונות טכנולוגים מתקדמים נוספים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully