וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במפעל בצפון זועמים על גלנט, שמגלגל את האחריות לברקת

עודכן לאחרונה: 17.1.2023 / 10:17

מרוב שרים לא רואים את המפוטרים: בעוד עובדי טכנולגיית להבים חרדים למקום עבודתם, מסתבר שמי שמבקשת לפטר אותם עשויה לקבל עוד מאות מיליוני דולרים ממשרד הביטחון. "נפגין נגד גלנט" הם מאיימים, אבל שר הביטחון שולח אותם למחות נגד משרד הכלכלה. מי ידאג לאלף משפחות?

עובדי טכנולוגיית להבים באסיפת מחאה. דוברות ההסתדרות,
עובדי טכנולוגיית להבים באסיפת מחאה בחצר המפעל. כמעט אלף משפחות חרדות לפרנסתם, אבל במשרדי הביטחון והכלכלה לא החליטו מי אחראי/דוברות ההסתדרות

מאבק ההסתדרות למניעת פיטורי למעלה מ- 900 עובדי מפעל "טכנולוגיות להבים" בנהריה עולה מדרגה: אתמול שלח יו"ר מרחב גליל בהסתדרות, אשר שמואלי, מכתב חריף לשר הבטחון יואב גלנט, עם העתקים לראש הממשלה, שר הכלכלה ויו"ר ועדת הכספים, ובו דרישה להתערבותו הדחופה.

שמואלי אומר ל"וואלה", שאם גלנט לא ירתם מיידית ויתנה את רכישות משרד הביטחון במאות אלפי דולרים לשנה מבעלת להבים טכנולוגיות, חברת פראט אנד ויטני, במכירת המפעל כעסק חי לרוכשים שמתעניינים בו - דבר אותו היא מונעת - ההסתדרות תצא להפגין מול משרד הבטחון בירושלים.

המכתב יצא בעקבות כתבה שהתפרסמה באתר "ISRAELDEFENCE" ולפיה, ממשלת ישראל הגישה לחיל האוויר האמריקאי מכתב בקשה לרכישת 25 מטוסי F15 AI ושדרוג של 25 מטוסי רעם, כדי שיגיעו לרמתם של המטוסים החדשים שיצטרפו לחיל.

"במהלך השנה הקרובה יתקיימו דיונים מפורטים בין שתי המדינות ובין שני חילות האוויר על פרטי תצורת המטוסים, ציודם, חימושם, וכמובן מחירם", נכתב שם. "המנועים יירכשו בנפרד מאחת משתי יצרניות המנועים פראט אנד ויטני או ג'נרל אלקטריק, ועל המנועים יתנהל מו"מ נפרד".

טקס מינויו של יואב גלנט לשר הביטחון, הקריה, 1 בינואר 2023. ראובן קסטרו
שר הביטחון, יואב גלנט. מציע לפנות למשרד הכלכלה?/ראובן קסטרו

המשפט האחרון הקפיץ את ועד עובדי "להבים" ושמואלי, מכיוון שמשרד הבטחון יכול להפעיל באמצעות רכש המנועים מנוף לחץ על הבעלים, החברה האמריקאית שמתכוונת לסגור את המפעל בנהריה.

שמואלי מזכיר את התשובה שקיבל ממנהלת לשכתו של גלנט, כשפנה אליו - 8 בינואר : "בדקתי את הנושא הזה מכל הכיוונים ולצערי אין לנו את היכולת לעזור בכך. למשרד הבטחון אין ולא היה חוזה התקשרות עם מפעל להבים טכנולוגיות, ובנוסף הוא מקושר בחוזה עם חברת האם האמריקאית 'פראט אנד ויטני'. מציע לכם לפנות למשרד הכלכלה".

גלגול האחריות למשרד הכלכלה לא מספק את ההסתדרות: "למשרד הבטחון, אשר אתה עומד בראשו, וכן כל הגופים היצרניים הנמצאים תחת כנפיו, כמו תע"א, יש קשר והשפעה ישירה על 'פראט אנד ויטני".
ושמואלי מוסיף: "קניית המנועים מוכיחה שבידי משרד הבטחון יש כוח בשווי מאות מיליוני דולרים בשנה"
.

לכן הוא פונה אליו להתערב מול משרד ההגנה האמריקאי ולהודיע להנהלת החברה שאם תסגור מפעל שמעסיק 1,500 עובדים, משרד הבטחון יפעל לרכישת המנועים מג'נרל אלקטריק ולא מפראט אנד ויטני".

"הכתבה הזאת מצדיקה את כל מה שטענו בחודשים האחרונים", אומר שמואלי. "למדינת ישראל ומשרד הבטחון בראשה, יש את הכוח להשפיע על 'פראט אנד ויטני' ולומר להם בצורה פשוטה, שאם יסגרו מפעל באזור קו העימות ובפריפריה ויפטרו 1,500 עובדים, מדינת ישראל לא תרכוש את המנועים מ'פראט' אלא מהמתחרים שלה.

"אני מודיע לשר הבטחון - ההפגנה הראשונה תהיה מול המשרד שלו, עם 1,500 מפגינים שכולם יוצאי צבא. בידיו היכולת לשנות את ההחלטה של "פראט אנד ויטני' ולמכור את המפעל כעסק חי לאחד מארבעת הגופים המעוניינים ברכישתה, אחד מהם היא חברה אמריקאית. עד לרגע זה הם לא חזרו אליהם ולא קידמו את תהליך הרכישה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
ניר ברקת בהתכנסות ממשלת ישראל ה37 בבית נשיא המדינה, 29 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
ניר ברקת, שר הכלכלה. אחריות בלעדית של משרד הביטחון?/ראובן קסטרו

תגובות משרדי הביטחון והכלכלה

ממשרד הכלכלה והתעשייה נמסר כי הליך בחירת ספקים למערכת הביטחון הינו בסמכות מוחלטת של משרד הביטחון. הרשפ"ת נכנסת לתמונה רק לאחר הכרזה על ספק זוכה על ידי משרד הבטחון, בהתאם לכללים ולנהלים. משרד הכלכלה מוביל את העמידה על חובת רכש גומלין ומקפיד על כך שיבוצע בכל הסכם המחויב בכך

תגובת משרד הביטחון: "מנהל הרכש (מנה"ר) במשרד הביטחון רוכש בכל שנה ביותר מ-10 מיליארד שקל מאלפי ספקים ישראליים, מדן ועד אילת. כרבע מרכש מנה"ר מבוצע בפריפריה ובישובי קו העימות בצפון ובדרום. מאז פרוץ המשבר פעל ופועל משרד הביטחון לסייע במציאת פתרון, לרבות אל מול החברה האמריקנית שהרכש ממנה מתבצע מכספי הסיוע האמריקני, תחת הנחיות של הממשל האמריקני.
משרד הביטחון ימשיך לפעול מתוך מחויבותו לחיזוק התעשייה הישראלית"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully